Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Ärsyttää työkkäri

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   27.5.25 19:29:20

Ja olen pahoillani kun avaudun. Ja ei kukaan ei pakota minua työkkärin asiakkaaksi.

Tuntuu jotenkin niin arvottomalta, kun ne niiden määräykset kerrotaan niin töksähtelevästi. Tänään tuli viesti, että sinulle on varattu puhelinaika silloin ja silloin ja mikäli emme tavoita niin *tähän ukaasit perään*. Miksei vaikka, että vastaathan puhelimeen tai pahoittelemme, jos aika osuu työajallesi. Noinko me *pthyi* työnhakijatkin saisimme käyttäytyä?

Eikä siinä mitään, minä järjestän tauon tuohon ajankohtaan, mutta entäs, jos joku toinen ei voi?

Re: Ärsyttää työkkäri

Lähettäjä: :D 
Päivämäärä:   27.5.25 19:33:04

"entäs, jos joku toinen ei voi?"
Sitten soittaa sinne työkkäriin että olen juuri tuolloin lääkärissä/keikalla/mummon hautajaisissa, voidaanko sopia toinen aika.

Päivämäärä:   27.5.25 19:34:08

Ahaa, eli se aika ei siis olekaan ehdoton?

Lähettäjä: voi 
Päivämäärä:   27.5.25 19:34:21

Sinne voi ottaa yhteyttä ja pyytää eri ajan. Ihmisille pitää tehdä selväksi, että siihen puheluun pitää vastata. Kaikki ei vastaa.

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   27.5.25 19:42:53

Aivan samoin saat viestit mm lääkäriajoista, leikkauksista tms. Jos ei käy, siirrät sitä itse.

Lähettäjä: O 
Päivämäärä:   27.5.25 19:54:33

Samaa töksähtelevää ja uhkavan kuuloista viestintää olen minäkin kritisoinut. Eikö voisi edes aloittaa ystävällisesti.

Mutta ei ne soittoajat tai yllärisoitot mitään kiveen hakattuja pakkoja ole. Voi laittaa vaikka viestin ettei nyt voi valitettavasti vastata tuohon aikaan ja ehdottaa parempaa aikaa.

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   27.5.25 19:57:11

No eikö tuo nyt kuitenkin ole ihan tärkeä asia sisällyttää siihen viestiin. Että tuet voivat katketa, jos et vastaa.

Lähettäjä: Kale 
Päivämäärä:   27.5.25 20:15:45

Minä jätän heille soittopyynnön.

Mukavampaa ottaa itse yhteyttä, ei tule paha mieli näistä asioista.

Päivämäärä:   27.5.25 20:20:53

"Teille on varattu aika toimenpiteeseen Meilahden sairaalaan 1.5.2025 kllo 9:00. Peruuttamattomasta ajasta seuraa 60 euron lasku. Voit vaihtaa aikaa ottamalla yhteyttä vastaanottoon puh. 09 123 456."

Tämän tyyppisiä viestejä ne sairaalastakin lähettää, työkkärissä varmaan samaa tyylilajia. En tajua, mikä tuossa on niin töykeää? Miten pitäisi kirjoittaa?

Päivämäärä:   27.5.25 20:34:23

Soitamme sinulle 2.12.2024 klo 13:00 TE-toimistosta 0295-alkuisesta numerosta, vastaathan puheluun. *Tähän viestiin ei voi vastata*

Lähettäjä: Kps 
Päivämäärä:   27.5.25 20:58:34

"Hei, sinulle on varattu puhelinaika täydentävään työnhakukeskusteluun xx.xx.2025 klo 10:00. Jos varattu aika ei sovi sinulle, ota heti yhteyttä. Mikäli emme tavoita sinua ilmoitettuna ajankohtana, työnhakusi ja oikeutesi työttömyysetuuteen voivat päättyä. (Työttömyysturvalaki (1290/2002), 2 luku 1 §; Laki työvoimapalveluiden järjestämisestä (380/2023) § 28) Terveisin: ***"

Musta tää oli ihan ystävällisesti kirjoitettu.

Päivämäärä:   27.5.25 21:00:43

No, minulla oli että jos emme tavoita, niin kyseessä on laiminlyönti, joka johtaa blaa blaa blaa.

Päivämäärä:   27.5.25 21:13:17

Kps, no en minäkään tuota inhottavana tai hyökkäävänä koe. Ihan asiallinen viesti. Miten aloittaja kokee tuon ikävänä?

Lähettäjä: S 
Päivämäärä:   27.5.25 21:36:41

Itselle just työkkäristä saman tapainen viesti ihan asiallinen oli.

Lähettäjä: Tiku82 
Päivämäärä:   27.5.25 21:47:13

On vissiin eroja työkkärien välillä. Minä olen aina saanut hyvin ystävällisen viestin, eikä niissä ole ollut mainintaa mahdollisista seuraamuksista, vain se että jos aika ei sovi niin olethan pikaisesti yhteydessä jotta saadaan sovittua uusi aika.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.