Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Jos mies ei kehunut vuoden seurustelun

Lähettäjä: aikana, eroaisitko 
Päivämäärä:   27.5.25 15:12:36

Otsikossa kysymys. On ihmisessä ja parisuhteessa tietenkin muutakin kuin ulkonäkö, mutta onko järkeä jatkaa suhdetta, jossa toinen ei koskaan kehu? Ei tietenkään tarvitse maailman kauneimmaksi sanoa, mutta jos toisessa ei mitään hyvää huomaa tai ei pysty/halua toista ilahduttaa kehumalla mistään koskaan, onko se edes mikään parisuhde? Kannattaako sellaisessa jatkaa? On kuitenkin mielestäni melko olennaista, että parisuhteessa kokee olevansa toiselle vähintään riittävä.

Re: Jos mies ei kehunut vuoden seurustelun

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   27.5.25 15:18:52

Itse kehun paljon puolisoani ja odotan myös häneltä kehuja. Meillä kehutaan päivittäin puolin ja toisin, ei väkisin, vaan se on sellaista luonnollista toisen huomioimista.

En pysty kuvitella, että olisin koskaan edes päätynyt parisuhteen miehen kanssa, joka ei koskaan kehu..

Lähettäjä: Aidan 
Päivämäärä:   27.5.25 15:19:40

Ei kannata, jos olet tuota mieltä.
Itse en kehu suoraan sanallisesti tai lässytä mitään. Mies taas janoaa kehuja ja sanallista huomiota. Huomiota ylipäätään. Saattaa tunninkin puhua vaikka en sano mitään. Ei asiaa mutta älämölöä. Sanoin vain että ota tai jätä. Mie yritän kuunnella, mut en oikein jaksa sitäkään, kun otan kaiken sanoman tosissani ja se on tosi raskasta.

Lähettäjä: .:. 
Päivämäärä:   27.5.25 15:19:46

Jos joku itselle olennainen asia puuttuu suhteesta eikä sitä saa puhumalla tapahumaan niin erohan siitä tulee.

Päivämäärä:   27.5.25 15:21:39

Kuten sanottua, jos et ole tyytyväinen suhteeseen niin sinun on joko hyväksyttävä puutteet tai erottava. Todennäköisesti mies pitää sinua hyvin viehättävänä, mutta ei ole sanallisesti kehuvaa tyyppiä.

Lähettäjä: No 
Päivämäärä:   27.5.25 15:23:49

Niin, useinhan kuulee neuvottavan, että puhu ja kerro että asia x olisi tärkeä saada, mutta kehujen pyyytäminen on ensinnäkin todella noloa, sen lisäksi alentavaa niiden mankujalle ja ennenkaikkea turhaa, koska pyytämällä saatu asia (on se mikä tahansa) on arvoton, koska se sanotaan tai tehdään vain siksi että toinen pyysi. Se ei ole ns. oikea kehu (tai mikä onkaan pyydetty asia), jos sen saa pyytämisen jälkeen.

Lähettäjä: tässä ja nyt 
Päivämäärä:   27.5.25 15:25:20

aikana, eroaisitko, kerro mistä sinua olisi pitänyt kehua? Koetko alemmuuskompleksia, vai miksi sinua pitäisi kehua? Taitaa itsetunnossa olla kohentamisen varaa.

Päivämäärä:   27.5.25 15:34:11

Jos sinusta tuntuu, että suhteestanne puuttuu jotain olennaista niin silloin on hyvä puhua siitä. Tai erota jos suhteessa ei saa sitä mitä kaipaa.

En minä käsitä kehuja minään sellaisena että niillä itsetuntoa pönkitettäisiin tmv vaan kyllä ihmissuteissa pitäisi pystyä sanomaan vapaasti niitä hyviäkin asiota toisessta. Jos toinen ei koskaan puhu sinusta mitään hyvää niin miksi ihmeessä hän on kanssasi?

Lähettäjä: Sennu 
Päivämäärä:   27.5.25 15:34:20

Mistä olisi aloittajaa pitänyt kehua? Oletan, että varmaan ihan niistä samoista asioista, mistä yleensä parisuhteessa toista kehutaan (ja mistä itsekin omaa miestäni olen kehunut); jotakin tiettyä kehonkohtaa, yleistä olemusta, ulkonäköä yleensä kun on laittauduttu juhlaan, hiuksia kampaajalla käytyä, on mulla sitten nätti/komea kumppani jne. Sellaista normaalia toista ilahduttavaa kehumista, olettaen tietenkin että toisessa kokee olevan jotakin kehuttavaa. Jos ei koe, voidaan ihmetellä miksi on toisen valinnut, rahanko perässä on vai kokeeko, että kuuluu olla parisuhde kun kaikilla muillakin on tmv.

Itsetunto ei liity tuohon mitenkään; vaikka olisi millainen missi, kehuminen nyt vain kuuluu parisuhteeseen. Ei kai kukaan halua suhdetta, jossa on toiselle yhdentekevä?

Lähettäjä: .-. 
Päivämäärä:   27.5.25 15:35:10

Ei ihminen mene pilalle kun saa kuulla ihan ääneen puhuttuja hyviä asioita itsestään. Eikä tätä tarvitse anella polvillaan, voi ihan vaan sanoa kumppanille että jos kerran tykkäät joistain asioista minussa, niin minusta olisi kiva kuulla kun sanot sen välillä. Ja jos tällainen on kumppanista tekemätön paikka niin ei kun uutta matoa koukkuun.

Lähettäjä: Jep 
Päivämäärä:   27.5.25 16:32:09

Eroaisin, mutta sitä ennen sanoisin miehelle, että muistatko kun kehaisin sinua silloin ja tuolloin. Ihan vaan siksi kehuin, kun ajattelin kohentaa sun itsetuntoa kun oot ton näkönen. Jos jankkaisi, että mitä tarkoitat niin sanoisi vain, että kato kokovartalopeilistä. Tämä riippumatta siitä, minkä näköinen ukko olisi.

Lähettäjä: Hlff 
Päivämäärä:   27.5.25 16:47:21

Exä ei kehunut ikinä.
Viimeisin exä kehui ensimmäisen vuoden- parin aikana muttei pariin viimeiseen vuoteen, päinvastoin.

Lähettäjä: niin se menee 
Päivämäärä:   27.5.25 16:57:49

Nainen kehuu ja lässyttää, mies pesee sun autos.

Päivämäärä:   27.5.25 17:53:15

Tapailin miestä joka ei kehunut. Ei mitään. Ei luonteeseen, ei ulkonäköön ei mihinkään. Tai no ainut oli, että "et oo kuin muut naiset". Liekkö sitten kehu vai ei...

Vahvasti tuli tunne ettei mies oikeasti pidä minusta juuri ja vain tyytyy. En jäänyt suhteeseen. Toki tämä näkyi muussakin käytöksessä. Sitä ennen ja sen jälkeen on miehet kehuneet. Niin ulkonäköä kuin luonnetta. Minusta kuuluu ihan normaaliin läheiseen ihmissuhteeseen. Ihailen monissakin ihmisissä monia asioita ja kerron näistä heille.

Lähettäjä: kkk 
Päivämäärä:   27.5.25 17:59:15

Todellakin erosisin. Ensimmäisen kuukauden aikana. Missä normaalit käytöstavat?

Päivämäärä:   27.5.25 18:04:31

Ei minun mieheni kehu eikä moiti kenenkään ulkonäköä (pl. jos joku on aivan överin näköinen niin saattaa jälkeenpäin naureskella). Mutta nyt mies on arkivapailla ja oli käynyt aamulla tankkaamassa autoni, hepat on usein ruokittu/viety sisälle tai ulos ja sen sellaista. Niistä huomaa olevansa toiselle tärkeä ja että toinen ajattelee.

Lähettäjä: ' 
Päivämäärä:   27.5.25 18:39:13

Kehuuko aikuiset (=keski-ikäiset) ihmiset toistensa ulkonäköä? Kun aika vaikea kenestäkään tässä iässä on enää keksiä mitään kaunista sanottavaa :D

En kyllä itse ole tainnut ikinä yhtään miestä kehua nuorempanakaan, kun en koskaan ole parisuhteisiin päätynyt etäisestikään silmää miellyttävien yksilöiden kanssa. Ne kerrat kun väkisin olen yrittänyt jotain sanoa, niin lopputulos on kyllä ollut kauhea. "Juu, niin sinäkin... näytät... oikein... hauskalta?"

Lähettäjä: Pipsa 
Päivämäärä:   27.5.25 18:50:52

Tajusin vasta tämän kun olin lopettanut suhteen.

Mies ei kehunut mun luonteenpiirteitä, ei ulkonäköä, ei kokkailuja, ei mitään mun osaamista.

Kun jätin sen, niin yritti reppana olla loukkaava: olin sun kans vaan sen takia että oot hyvän näköinen.

Lähettäjä: .-. 
Päivämäärä:   27.5.25 18:53:33

Nämä "ei kehuta" -tyypit, tiedättekö mistä asioista sinussa tai suhteessa kumppanisi pitää? Entäs sinä itse?

Lähettäjä: Mm 
Päivämäärä:   27.5.25 18:59:47

Kehutko sinä miestä? Miten vastaa siihen? Jos vaikka olette laittautuneet juhliin ja sanot miehelle, että oi kun olet komea juhlavaatteissa. Eikö hän vastavuoroisesti sano sinusta mitään?

Päivämäärä:   27.5.25 19:00:22

Mies kehuu usein älyäni ja kertoo myös kun näkee jotain mikä miellyttää silmääkin.

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   27.5.25 19:59:27

Nimimerkki ' kysyi, kehuvatko keski-ikäiset toistensa ulkonäköä. No johan toki! Kuumaa kamaa on kertoa henkilön näyttävän itseään nuoremmalta, tai että tämä ei ole muuttunut vuosikymmeneen tai että hän on hyvin säilynyt ikäisekseen. Sitä se kehu on, eikä ole kyse piilokettuilusta. Keski-ikäisillä alkaa näkö heiketä ja hajuaisti samoin. Jos nämä muutokset tapahtuvat suoraan verrannollisina kumppanin rupsahtamiseen, niin parisuhteen kehutyytyväisyystaso säilyy vakiona.

Lähettäjä: jep 
Päivämäärä:   27.5.25 20:57:41

Ei nyt paljon vaadi sanoa toiselle ihmiselle jotain positiivista, onpa sulla kiva jakku, ootko käynyt kampaajalla kun tukka on niin hyvännäköinen, oletpa laittanut hyvää kakkua, kylläpä tuo väri sopii sulle… justnameit. Työkaverille, naapurille, ystävälle, saati sitten omalle kumppanille. Jo on surkeat ihmissuhdetaidot jos suusta ei pääse koskaan mitään mukavaa tai ilahduttavaa varsinkin ihmiselle jonka pitäisi tälle toiselle olla erityisen tärkeä.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   27.5.25 22:17:05

Mä en oikeesti keksi mitään hyvää sanottavaa ihmisille, johtunee siitä että olen sukupolvea jota ei kehuttu ettei ylpisty. Vaikka kuinka mietin, ei mieleen tule esim. miehestäni mitään sellaista fyysistä/ulkoista ominaisuutta mitä voisi kehua ilman että kuulostaisi täysin feikiltä tai kettuilulta. Varmaan jos jonkun A. Skarsgårdin kanssa seukkaisi niin vatsalihasten kehuminen onnistuisi spontaanisti :'D

Lähettäjä: Jone 
Päivämäärä:   28.5.25 02:22:51

"Rakastan sua (koska oot ihana)"

Täyttääkö tuo aloittajalle kehun tunnusmerkit? Paljonko aloittaja kehuu miestään ja miten? Mies luulee monasti osoittavansa rakkautta vaikka rakentamalla taloa, mutta naisella menee hermot kun ei itse lähde tosissaan auttamaan, vaan huomaakin miehen ihanalla kaverilla joka on siellä muka jeesaamassa (auttavinaan sisustamisessa) olevan paljon enemmän yhteistä kanssaan...

Mutta jos vaan veetuilee, niin kiertoon toki.

Lähettäjä: santina 
Päivämäärä:   28.5.25 06:04:11

Jos ei ekan illan aikana ole mies minua kehunut, ei hän pääse jatkoon. Aika typerä mies, jos luulee, että juttu jatkuu ilman välitöntä positiivista palautetta.

Lähettäjä: Huoh 
Päivämäärä:   28.5.25 22:48:39

Entinen miesystävä ei kehunut kertaakaan eikä sanonut mitään hyvää, ei minusta eikä mistään muustakaan. Verbaliikka riitti hyvin kyllä kaiken kritisointiin, vikojen löytämiseen ja jotenkin kummasti kaikki lauseet alkoi samalla ei.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.