Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Miksi jotkut ei liho millään?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   27.5.25 12:57:17

Minulla on eräs kaveri, joka joka päivä ottaa vähintään 6 olutta ja ainakin kaksi tai kolme kertaa viikossa 20-30 olutta. Hän syö pelkkää rasvaista ruokaa kuten itse tekemiä hampurilaisia, makkaraa, pekonia ja niin edelleen. Eikä liiku yhtään. Silti hän on oikein solakka eikä tippaakaan lihava. Itse kun taas liikun paljon ja syön terveellisesti, mutta yhden pitsan tai ryyppyillan jälkeen en millään mahdu enää housuihin. Saatikka jos itse tuohon malliin söisin ja joisin niin varmasti viikon jälkeen painaisin jo 350kg.

Re: Miksi jotkut ei liho millään?

Lähettäjä: nomadi 
Päivämäärä:   27.5.25 13:10:13

Jos juo paljon alkoholia, jossakin vaiheessa se laihduttaa. Alkoholistithan ovat useimmiten laihoja.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   27.5.25 13:20:34

"Lähettäjä: nomadi
Päivämäärä: 27.5.25 13:10:13

Jos juo paljon alkoholia, jossakin vaiheessa se laihduttaa. Alkoholistithan ovat useimmiten laihoja."

Höpö höpö. :D Katsopa niitä ostarin ammattilaisia, kyllä niillä melkoiset vararenkaat on. Laihtuminen tulee jos laittaa kaikki rahansa päihteisiin ja jättää syömättä, tai siinä kohtaa jos kroppa alkaa pettää.

Ihmisillä on erilaisia aineenvaihduntoja. Minä sain nuorena syödä ihan mitä tahansa lihomatta, elin roskaruualla ja kaljalla vuosikaudet. Kuljin bussilla, kävellen ja pyörällä. Auton hankittua tuli ekana vuonna +10kg. :P

Monet varsinkin kesäisin vaeltavat yllättävän pitkiä matkojakin tuolla kaljareissuillaan varsinkin kotimatkoilla. Naapuri kertoilee aina kävelleensä toiselta puolen kaupunkia kotiin yöllä kun ei ollut rahaa bussiin tai eivät kulkeneet enää, tarpeeksi kun on matkaevästä niin onnistunee näköjään.

Lähettäjä: hete 
Päivämäärä:   27.5.25 13:27:03

Jos käyttää alkoholia esim viikolla niin kannattaa katsoa muuten niitä kaloreita... uskon että kaverisi tekee näin. Jos haluaa pysyä solakkana mutta haluaa juoda niin kannattaa tehdä kuten minä että mahdollisimman vähäkalorista alkoholia (lähinnä kirkas + vichy, mutta toki muutakin voi ottaa) ja lisäksi syö kohtuullisesti. Näin pystyy viikollakin nauttimaan alkoa, ei tietenkään mitään 15 kaljaa ja aamulla duuniin vaan 3-4 annosta illassa niin ei näy missään.

Lähettäjä: €€ 
Päivämäärä:   27.5.25 13:42:19

Taikasana tuossa on ” itsetehtyä” .
Ihmisillä on erilainen aineenvaihdunta ja aktiviteetit.
Hyvänkin aineenvaihdunnan tuhoaa upr eli ultraprosessoitu ” mahantäyte.
Nopeaa pehmeää syötävää, josta ei koskaan tule kylläiseksi ja jonka lukuisat e - koodit ja emulgointiainert ym ym sekoittavat aineenvaihdunnan ja pilaavat vatsan.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   27.5.25 15:13:07

Tuo kaverini ei kävele yhtään enempää kuin korkeintaan 10m autollensa, pikku k-kaupassa kierros ja takaisin. Ja tosiaan syö pelkkää makkaraa, pekonia, sianliha pihvejä ja sen sellaista. Potut saattaa keittää kylkeen. Maaliskuusta asti on grillannut lähes päivittäin kaikki ateriansa eli vähintään neljä kertaa päivässä. Kotona makkaraa paistaessaan tai pottumuusia tehdessä käyttää reilusti voita. Ihmettelen suuresti miten tuollaisella ruokavaliolla voi pysyä laihana. Olen muutenkin todella huolissaan hänestä, että mitä terveysvaivoja saattaa tulla kun elintavat on mitä on, vaikka nyt vielä mitään oireita aiheuttavaa ei olekkaan. Luulisi ainakin, että kolesteroli on pilvissä, mutta itse ei osaa olla huolissaan ja kuittaa vain, että hän kun ei ole lihava niin mitkään arvot ei voi olla koholla.

Lähettäjä: ' 
Päivämäärä:   27.5.25 18:58:27

Kyllä siinä vaan energian kokonaismäärä saattaa silti jäädä yllättävän pieneksi vrt. oma "terveellinen" ruokavaliosi. Terveelliseen ruokavalioonkin kuuluu runsaskalorisia juttuja kuten öljyt, pähkinät, siemenet jne. Myös suositusten mukaisesta täysjyvän syönnistä tulee hillittömästi energiaa... aika paljon possupihviä ja olutta saa vetää ilman että pääsee samoihin kaloreihin.

Mieheni syö ja liikkuu samaan tyyliin kuin aloittajan kaveri, vetää monta suklaalevyä viikottain jne, eikä paino nouse. Se suklaalevy tai possupihvit perunoilla kuitenkin usein on päivän ainoa ateria, joten energiamäärät jäävät viikkotasolla pienemmiksi kuin minulla, joka syön 3-5 suositusten mukaista ateriaa päivässä (ja liikun kuin hullu). Toki se huonoina hetkinä jaksaa v*tuttaa minuakin, mutta epäilen silti eläväni häntä pidempään (tai ainakin elämä tuntuu pidemmältä näin). :D

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.