Lähettäjä: lela
Päivämäärä: 27.5.25 14:17:19
Mulla oli nuorempana sellainen poikaystävä, joka useastkin lyttäsi heti alkuunsa, kun kerroin tavoittelevani jotain asiaa. "Ei tuu sulta onnistumaan" oli yleinen heitto.
Nykyään kyllä ajattelen, että jos jonkun kanssa ollaan yhdessä, niin silloin ollaan tiimi, joka kannustaa toisiaan. Jos on huolia toisen suunnitelmiin liittyen, niitä niitäkin voi nostaa esiin jotenkin nätisti, vaikka lopulta jokainen saa tehdä omat valintansa ja puolison rooli on tukea niissä parhaansa mukaan.
Tuollainen "susta ei ole ikinä johtajaksi" on joko ilkeyttä, kateutta, epävarmuutta tai näitä kaikkia. Mutta joka tapauksessa todella inhottavaa ja epäkunnioittavaa puolisoltasi.
Ensinnäkin, johtajia on erilaisia, eikä ole yhtä oikeaa johtajatyyppiä. Toiseksi, kotona ja töissä on usein johtajillakin hyvin erilaiset roolit, eikä kotirooli välttämättä kerro kauheasti siitä, onko töissä hyvä johtaja. Olen itsekin ollut johtavassa asemassa jo kymmenisen vuotta ja menestynyt siinä hyvin. Esim. kaveriporukaani tarkkailemalla tuskin ikinä arvaisi, että minä olen meistä se, joka työkseen johtaa muita. Olen kiltti, joskus syrjään vetäytyvä, enkä yhtään päsmäri (ja varmaan osin näistä syistä myös hyvä johtaja).
|