Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Jännitys sosiaalisissa tilanteissa

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   27.5.25 10:30:46

Oon jo hyvin iällä mut silti jännitän uusien ihmisten kanssa. Töissä joskus joutuu näitä kohtaan ja häpeän itseäni kun musta tulee aina tyhmempi mitä oikeesti olen. Eli puhun ihan sekavia ja asioita väärin vaikka tietäisin miten se oikeesti menee. Yritän aina löytää sen zen tilan mutta silti, sanon jotain ihan pieleen. Tätä ei tapahdu ihmisten kanssa jotka tunnen

Re: Jännitys sosiaalisissa tilanteissa

Lähettäjä: Joo 
Päivämäärä:   27.5.25 10:53:25

Ei tuohon oikein auta kuin yrittää olla itselle armollinen ja kohdata rohkeasti noita tilanteita jotta niihin siedättyy. Kannattaa muistaa, että harva jää oikeasti miettimään toisen hassuja sanamuotoja yms..niitä sattuu ihan kaikille eikä kukaan ole aina terävimmillään.

Itselläni auttoi asiakaspalvelutyö eli oli vain pakko kohdata ihmisiä ja luottaa omaan tekemiseen. Yhä edelleen jännitän esiintymistä yms., mutta enää ne eivät saa paniikkikohtausta aikaiseksi ja sumenna mieltä vaan saan tsempattua itseni.

Lähettäjä: Liisa 
Päivämäärä:   27.5.25 10:59:20

Aloittajan kannattaa huomioida, että kaikki jännittää esiintymistä.

Jopa superjulkkiset voi käydä oksentamassa ennen esiintymistä.

Ihan normaalia.

Lähettäjä: P 
Päivämäärä:   27.5.25 11:18:45

Kyllä muutkin jännittää. Tästä tuli mieleen Ellinootan biisistä sanat "jokainen on joskus luuseri, toiset vaan peittää sen paremmin". Tätä ajatusta olen soveltanut aina silloin kun alan vertailemaan itseäni muihin.

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   27.5.25 15:50:13

Itselläni samaa. Jännitän ihan kaikkea. Nyt olen kyllä tullut tulokseen, että kyseessä varmaan on sos. tilanteiden pelko.

Lähettäjä: Sos ahdistus 
Päivämäärä:   27.5.25 16:19:04

Sama täällä. Ryhmätilanteissa vieraampien kanssa välillä hyvinkin vaikeita ja saatan vetäytyä. Tuttujen kanssa ihan yli helppoa verrattuna vieraisiin... Koulun käynti ja uudet työpaikat aina vaikeita kun tututstuminen niin vaikeaa... Toisaalta myyntityössä asiakkaille puhuminen on ollut helppoa kun on valmiiksi kaikki sanottavat mietittynä tai tulee vaan niin luonnostaan.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.