Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Entisen asukkaan postit

Lähettäjä: Huoh 
Päivämäärä:   26.5.25 11:59:03

Tilanne:
Muutettiin asuntoon vuosi sitten. Tähän päivään asti on edellisen asukkaan posteja, lähinnä OP'n kirjeitä. Ollaan tunnollisesti kirjoitettu niihin että ei asu osoitteessa ja viety Postin kirjelaatikkoon.

Näin edellistä asukasta puoli vuotta sitten ja kuukausi sitten ja mainitsin että OP'n kirjeet ja muutama muu on tullut meille, ollaan viety laatikkoon ja että voisitko vaihtaa osoitteen myös OP'lle. Mitään ei oo tapahtunut, silti tulee meille.

Nyt laatikkoon ilmaantuu tasaiseen tahtiin perintäkirjeitä, tai ainakin oletan olevan niitä kun on tullut Intrumilta. Nämäkin kirjeet vielä Postin kirjelaatikkoon.

Miksi ihmeessä tämä ihminen ei hoida asiaa? Sillon kun näin häntä niin sanoi että OP'n kirjeet on hänen yrityksen juttuja. Eikö olisi aika tärkeää että ne tulee oikeaan osoitteeseen?
Puolisoni tosin sanoi, että OP'n vakuutuslaskut näkyy netissäkin..

Re: Entisen asukkaan postit

Lähettäjä: Heh 
Päivämäärä:   26.5.25 12:04:11

Tuttu juttu. 5 vuotta ollaan asuttu ja edelleen tulee entisen asukkaan posteja.

Mutta siis pankki ei tietenkään voi vaihdella toisen ihmisen/toisen ihmisen yritystilin osoitteita täysin ulkopuolisen henkilön pyynnöstä. Jos ne ei kirjaudu automaattisesti julkisista rekistereistä (kuten ne kirjautuvat jos ne vaihdetaan sinne henkilön toimesta), eikä henkilö itse ilmoita uutta osoitetta, ei pankki voi tehdä muuta kuin lähettää kirjeitä heillä olevaan osoitteeseen.

Päivämäärä:   26.5.25 12:18:43

Ääh, minä kun ajattelin että tämä edellinen asukas voisi vain ilmoittaa OP'lle osoitteen vaihtuneen.. Eli taitaa näitä kirjeitä tulla pitkään :D

Lähettäjä: majlis 
Päivämäärä:   26.5.25 13:08:21

Eiköhän nuo voi heittää roskiin. Jos olet jo useamman kirjeen toimittanut. Luultavasti nuo on vaan mainoksia. Tai jos haluat olla oikein tarkka niin lyöt johonkin kaappiin ne ja viet sit kerralla useamman. Itse en jaksaisi nähdä vaivaa -> roskiin kaikki, pääset helpoimmalla näin.

Lähettäjä: niin 
Päivämäärä:   26.5.25 13:09:24

Minä rupesin parin vuoden jälkeen laittamaan kirjeet ihan vain roskiin. Pahimmillaan samat kirjeet, jotka olin kertaalleen palauttanut postille, kannettiin uudelleen meidän laatikkoon. Meiltä on matkaa lähimmälle postintoimipisteelle, joten ihan varta vasten piti lähtä kiiukuttamaan noita kirjeitä. Pari vuotta jaksoin kirjoittaa päälle, "Ei asu tässä osoitteessa" laitoin viestiä myös kirjeiden lähettäjille ja etsinpä jopa edellisen asukkaan uuden osoitteenkin ja laitoin hänellekin kirjeen, jossa kerroin hänen postia tulevan edelleen vanhaan osoitteeseen. Kun mikään ei kaiken vaivannäön jälkeenkään muuttunut, aloin laittamaan kirjeet tylysti vain roskiin. Kylläniiden tuleminen sitten jossain kohtaa lakkasi.

Lähettäjä: majlis 
Päivämäärä:   26.5.25 13:37:13

niin: jokainen ymmärtää että tuossa ei ole mistään henkilökohtaisista "kirjeistä" tai muista tärkeistä jutuista kyse vaan mainospostista. Helpoimmalla pääsee kun laittaa roskiin. Eri asia jos muutamia viikkoja muuton jälkeen tulee jotain niin tietysti palautan jonnekin.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   26.5.25 13:39:18

Meille tuli viimeviikolla pankista10 vuotta sitten kuolleen naapurin kirje. Perikunta ei näköjään oo ilmoitellut pankille asiakkaan kuolemasta.Eli

Päivämäärä:   26.5.25 13:42:51

^ Kyllä pankki tietää henkilön menehtymisestä muutamassa päivässä.

Sen sijaan yrityksen osoitteenmuutoksesta ei tiedä kymmenessä vuodessakaan, jos ei yrittäjä ilmoita uutta osoitetta kaupparekisteriin tai pankille.

Lähettäjä: ok 
Päivämäärä:   26.5.25 13:44:37

Minä soitin perintäfirmaan, mistä tuli väärään osoitteeseen postia. Kiittivät ja poistivat osoitteen heidän järjestelmästä sekä lupasivat asiaa selvittää toimeksiantajalta. Aikaa meni alle 5min ja sen jälkeen ei sieltä ole kirjeitä tullut. Tätä ennen niitä tuli useampi, jotka kiltisti vein takaisin postiin.

LähettäjäEnnea 
Päivämäärä:   26.5.25 14:19:32

Soita jakelufirmaan että laittavat ylös väärään osoitteeseen tulevat eivätkä lajittele postia.

Lähettäjä: Tavis 
Päivämäärä:   26.5.25 14:41:08

Muista myös katsoa, onko ne kirjeet nimenomaan Postin jakamia, vai jonkun muun jakelufirman. Se lukee lähetyksen postileimassa. Ei hyödytä Postille palauttaa, jos ovatkin muun firman jakelussa.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   26.5.25 14:51:25

Mullekin tuli entisessä kämpässä edellisen asukkaan posteja monta vuotta. Vein niitä postin kirjelaatikkoihin, mutta ei auttanut. Menin sitten ihan asiamiespostiin ja totesin, että jos ette saa asiaa korjattua, niin alan heittämään kirjeet surutta roskiin. Sitten taisikin loppua niiden tuleminen.

Lähettäjä: teere 
Päivämäärä:   26.5.25 14:55:27

Onko ne edes Postin jakamia, vai hoitaako jakelun joku muu? Ei niitä silloin auta Postille palauttaa, jos Posti ei niiden jakelua alunpereinkään hoida.

Ja pankin on vaikea tehdä osoitteelle mitään, jos ei asiakas ole osoitetta virallisesti muuttanut ja ilmoittanut sitä uutta osoitettaan.

Päivämäärä:   26.5.25 15:07:26

Pankeille tulee väestötietojärjestelmästä osoitteet, yksityishenkilöiden ei tarvitse ilmoitella isoille toimijoille.

Päivämäärä:   26.5.25 15:41:37

Mä en kyllä jaksaisi viedä eteenpäin varsinkaan jos olisin edelliselle asukkaalle sanonut asiasta.

Heittäisin pois tai max kerran puolessa vuodessa veisin kaikki postilaatikkoon.

Tai soittaisin sinne pankkiin, että vaikka ette voi osoitetta muuttaa niin onnistuuko olla lähettämättä näitä. Maksaa ne kirjeet pankillekin.

Päivämäärä:   26.5.25 16:02:39

Miten tältä voi yksityishenkilönä välttyä?

Lähettäjä: x 
Päivämäärä:   26.5.25 16:08:07

Kirjeitä ei saa lain mukaan heittää roskiin.

Palautetaan lähettäjälle avaamattomina. Iso kruksi vastaanottajan päälle. Teksti "EI ASU OSOITTEESSA" - palautetaan lähettäjälle.

Kannattaa katsoa ketä asuu teidän asunnossa. Monet taho hakee väestörekisteristä osoitteen. Näitä "haamuja" on paljon kun ihmiset ei huolehdi asioitaan. Ennen oli talokirja, jota isännöistijä piti yllä ja sitä kautta tiedot menivät eteenpäin. Kun tämä systeemi poistettiin alkoi sekoilut.

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   26.5.25 16:19:12

"Palautetaan lähettäjälle avaamattomina. Iso kruksi vastaanottajan päälle. Teksti "EI ASU OSOITTEESSA" - palautetaan lähettäjälle."

Huoh. Kun tämä ei auta. Niitä kirjeitä tulee silti. Todellakin heittäisin vain roskiin, kuka nyt vuosikausia jaksaa kärrätä toisen postia laatikkoon?

Päivämäärä:   26.5.25 16:42:14

Voi Jeesuksen sandaali, että pitäis vielä jonnekin jakelufirmaan soitella vieraan ihmisen asioista. Mä kyllä ymmärrän, että muuton jälkeen tulee jokunen kirje, mutta jos vielä vuoden jälkeen säännöllisesti tulee postia niin ei aiheuta mitään toimenpiteitä enää.

Lähettäjä: Ihana aamu 
Päivämäärä:   26.5.25 16:50:16

Meille tullut yli 20v edellisen asukkaan postia, enää en viitsi ilmoitella enkä palauttaa vaan laitan paperikeräykseen.

Lähettäjä: Juu tuota 
Päivämäärä:   26.5.25 18:08:53

"Minä soitin perintäfirmaan, mistä tuli väärään osoitteeseen postia. Kiittivät ja poistivat osoitteen heidän järjestelmästä sekä lupasivat asiaa selvittää toimeksiantajalta. Aikaa meni alle 5min ja sen jälkeen ei sieltä ole kirjeitä tullut. Tätä ennen niitä tuli useampi, jotka kiltisti vein takaisin postiin."

Ihmettelen kovasti, jos näin voi tehdä. Velkojaan pakoilevat ihmiset soittelisivat perintäfirmoihin, että hei ei se asu täällä, jolloin ei tarvitsisi katsella perintäkirjeitä.

Ilmoita aloittaja väestörekisteriin, mikä se nyt sitten onkaan nykyään, Digivirasto? Sinne ilmoitan itse pois muuttaneiden vuokralaisten osalta asian, tämä kun on nykyään todella yleistä, ettei ihmiset tee muuttoilmoituksia ollenkaan. Näin voi näppärästi pakoilla velkojia.

Päivämäärä:   26.5.25 19:38:01

Joo siis kirjeet on hänen mukaan yrityksen vakuutuslaskut. Siksi ollaan tunnollisesti kiikutettu postiin ja sanottu että niitä on tullut. Nyt vaan heräsi epäilys että onko menneet perille kun perintälaskuja tulee..

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   26.5.25 19:54:30

Ei se Digi- ja vestötietoihin ilmoittelu auta, kun ei aloittaja voi ilmoittaa asukkaan uutta osoitetta sinne kuitenkaan; näinollen lähettäjällä on vain tuo käytössä oleva osoite ja sinne niitä kirjeitä tippuu.

Itse saan välillä perintäfirmoista kirjeitä asukkaalle, joka asui täällä yli 20 vuotta sitten ja on jo edesmennyt. Kiikutin niitä takaisin laatikkoon, "väärä osoite"- kommentilla, olen ilmoittanut ko. firmoihin ettei asu täällä, ei vaikutusta. Olen ilmoittanut että henkilö on kuollut, no sen jälkeen vaihtoivat nimen kohdalle että xx kuolinpesä. Heitän nykyään ne kirjeet suoraan saunanpesään, olen tehnyt mielestäni riittävästi asian eteen.

Lähettäjä: Joo 
Päivämäärä:   26.5.25 20:19:23

Mulle soitti tässä yksi päivä mies, joka oli sitä mieltä että minun lapseni postit tulee hänen osoitteeseensa toiselle puolelle Suomea. Nimikään ei ollut täysin sama, mutta ilmeisesti lähin vastaava minkä oli finderistä löytänyt. Kuulema poliisiasia tulee jos postin tulo ei lopu. Enpä voinut auttaa kun ei ollut minun lapsi. Vaikka ei tainnut uskoa. Perintäkirjeitä kuulema ovat. Että kovasti joitakin asia ärsyttää näköjään kun tuntemattomille soitellaan.

Lähettäjä: Juu tuota 
Päivämäärä:   26.5.25 20:34:38

"Ei se Digi- ja vestötietoihin ilmoittelu auta, kun ei aloittaja voi ilmoittaa asukkaan uutta osoitetta sinne kuitenkaan; näinollen lähettäjällä on vain tuo käytössä oleva osoite ja sinne niitä kirjeitä tippuu."

Postin tulo näissä tapauksissa on joka tapauksessa loppunut ja sehän se tavoite on.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   26.5.25 20:38:47

^ Ei meillä ainakaan loppunut vaikka ilmoitettiin että ko. asukas ei asu asunnossa. Tieto riitti siihen että kela ei kenkkuillut asumistuen kanssa, mutta postin tuloa se ei estänyt, kun muuta osoitetta ko. tyypille ei ollut.
Nakkasin kirjeet roskiin kun niitä tuli vielä vuodenkin jälkeen.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   26.5.25 20:55:03

Edelleen, kohta 10 vuotta asunnon ostamisen jälkeen, entisen asukkaan postia, lähinnä perintäkirjeitä tulee edelleen lähes viikoittain. Ei ole auttanut ilmoittaminen DVV:lle, Postille tai perintäyhtiöille. Aina vaan niitä tulee. Lyön suoriltaan lämmityskattilaan. En ala vuosikausia palautella jonkun elämäntapalusmun posteja, kun ne tulee kuitenkin aina uudelleen meille.

Lähettäjä: *** 
Päivämäärä:   26.5.25 20:57:04

Se ei hoida niitä, koska on perinnässä ja firma varmaan ulosottossa tai konkassa.

Tadaa.

Kirjoitat kissankokoisilla kirjaimilla kuoreen ei asu tässä osoitteessa ja viet takas postiluukkuun.

LähettäjäEnnea 
Päivämäärä:   26.5.25 20:59:44

Soittamalla jakelupisteeseen postin tulo loppuisi...

Lähettäjä: Mies 
Päivämäärä:   26.5.25 21:24:47

Joo ei lopu,miksi loppuisi.

Päivämäärä:   26.5.25 21:33:44

Nakkelemalla saunan sytykkeeksi sitä mukaa kun niitä tulee niin ei tarvitse mihinkään soitella. Ai mikä kirje? Ei ole tullut tänne ja miksi tulisikaan, johan tästä olet jo ajat sitten muuttanut. Oikeasti, jos ei aikuinen ihminen osaa asioitaan hoitaa, niin ei niitä tarvitse hopealautasella tarjoilla.

Päivämäärä:   26.5.25 21:57:38

Minä heitin lopulta roskiin, kun ne palauttamani kirjeet tuli uudelleen meidän laatikkoon.

Lähettäjä: avasin kaikki 
Päivämäärä:   26.5.25 23:32:16

Minä avasin kaikki kirjeet, jokta meille tuli kun asukas ei ollut muuttanut osoitettaan.
Sitten heitin kaiken roskiin.
Ei armoa pitkien aikojen kuluessa. Itse hakekoot postinsa jos tarvitsevat.
Tuli muutama asianajajan kirje kun eivät olleet edellisessäkään osoitteessa maksaneet vuokraa, näin eivät meilläkään.
Kaikki meni roskiin, en minä ole mikään jakelutori.
Olin vihainen, mutta se loppui aikanaan, kai firmat etsivät itse oikean osoitteen.

Lähettäjä: avasin kaikki 
Päivämäärä:   26.5.25 23:37:47

Onhan se jo häirintää kun vieraille ihmisille tulee kirjeitä ja postia.
Olen ymmärtänyt, että postia jaetaan niille henkilöille joiden nimi on postilaatikossa.
Taitaa nykyisin olla vain osoite näkyvillä, harmi.
Ainakin pitäisi ottaa sellainen käytännöksi.

Päivämäärä:   27.5.25 08:54:16

Avasin kaikki,
meillä on postilaatikossa osoite, asunnon numero ja meidän sukunimi.. Silti tulee edellisen postit.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.