Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Vuokrahevosten hinnoittelu

Lähettäjä: Sanna 
Päivämäärä:   26.5.25 11:38:13

Siis apua mitä mä taas luen. 35€ kerta ja lv, jolla ei saa maastoilla eikä hypätä. Tallilla on vain kenttä ja hevonen on hankala. Jippii. Maksoin entisestä vuokriksesta 30€/kerta maneesitallilla ja hevonen on kaikinpuolin kiltti ja koulutettu ratsu, jolla saa maastoilla ja hypätä.

Miksiköhän nuo samat etsii koko ajan vuokraajia?

Re: Vuokrahevosten hinnoittelu

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   26.5.25 14:45:47

No joo, ei kiitos :D ei olisi pokkaa pyytääkään mutta kai tuossa ajatellaan että vuokriksia niin vähän että ihmiset ovat epätoivoisia ja joku maksaisi kunhan vaan pääsee jonkun selkään.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   26.5.25 14:49:38

Muttaku hevosen päivän kulut on tuon verran!!!

Omistajien kannattaisi silti ymmärtää, että hevosen laadulla on väliä. Osaavasta hevosesta tuo voi olla ihan pätevä summa, mutta sille ex-ravurilämppärille et välttämättä löydä ratsastajaa edes ilmaiseksi.

Päivämäärä:   26.5.25 14:50:58

Se on semmosta kun köyhät ottaa hevosia. Rahaa on jostain saatava että voi pitää vielä edes hetken.

Lähettäjä: N 
Päivämäärä:   26.5.25 14:54:36

Ei kai niitä hinnoitteluja kauhistele kuin köyhät joilla ei ole ollenkaan varaa siihen omaan hevoseen.

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   26.5.25 15:00:37

N: en nyt sanoisi ihan noinkaan. On kykyä asettua kyllä muidenkin asemaan vaikka en vuokrahevosta tarvitse.

Lähettäjä: niin 
Päivämäärä:   26.5.25 15:00:40

"Ei kai niitä hinnoitteluja kauhistele kuin köyhät joilla ei ole ollenkaan varaa siihen omaan hevoseen."

Tämä on aina näissä vuokraustopikeissa esiintyvä höpöp höpö lause. Hevosen vuokrauksessa harvoin on kyse siitä, ettei olisi varaa omaan. Kyse on monen kohdalla ihan pelkästään siitä, että vuokraaminen on syystä tai toisesta oman pitämistä mielekkäämpää. Eikä se mene myöskään niin, että jos on varaa maksaa, niin maksaa sitten mistä tahansa, mitä tahansa.
Omalla kohdalla olen laittanut omat pois ja harrastan nykyisin vuokrahevosen kanssa. Ja maksan mielelläni laadukkaasta hevosesta ja puitteista ihan samallalailla kuin maksoin silloin kun minulla oli omia hevosia. Osaamattomista lämppäreistä huonoissa puitteissa, en ollut valmis maksamaan hevosen omistajana, enkä ole sitä valmis tekemään vuokraajanakaan.

Päivämäärä:   26.5.25 15:06:48

En näe syytä ostaa hevosta kun näitä hevosiaan 2-5 kertaa viikossa vuokraavia nykyään on paljon. Kyllä näillä diileillä on aina päässyt hevostelemaan. Mutta tosiaan hinnan ja tarjonnan kanssa saa olla tarkka, ihan mistä tahansa puska ö tasoisesta pyydetään samoja mitä oikeasti osaavista.

Lähettäjä: ii 
Päivämäärä:   26.5.25 15:08:56

Verrokiksi: Minulla on pk-seudun kehyskunnassa vuokrattavana heB-tasoinen sh-ratsu, jolla on jo jonkin verran kremppoja eli hypätä ei saa ja vaatii huolellisen hoidon, mutta on todella kiltti ja tallilla asialliset puitteet ja hyvät maastot (ei maneesia). Kertahinta on 20e ja tällä olen löytänyt hevoselle luotettavat vuokraajat, jotka ovat pysyneet remmissä jo vuosikausia.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   26.5.25 15:19:53

Edullinen kentällinen talli + kengitys + ell + rehut yms niin kulut on ainakin 700e/kk. Jos hevonen liikkuu 5pv viikossa, niin tuo on 35e/kerta.

Lähettäjä: pallero 
Päivämäärä:   26.5.25 15:22:50

"Edullinen kentällinen talli + kengitys + ell + rehut yms niin kulut on ainakin 700e/kk. Jos hevonen liikkuu 5pv viikossa, niin tuo on 35e/kerta."

Olkoon vain ja saahan sitä pyytää, mutta ei sitä kukaan kouluttamattomalla lv:llä kentällä köpöpttelystä maksa.

Päivämäärä:   26.5.25 15:23:38

”Edullinen kentällinen talli + kengitys + ell + rehut yms niin kulut on ainakin 700e/kk. Jos hevonen liikkuu 5pv viikossa, niin tuo on 35e/kerta.”

Ja ajattelet ihan oikeasti, että VaB-tason ratsusta maksetaan samaa hintaa kuin viikko sitten raviradalta haetusta lv:stä jos ne naapurikarsinoissa asuvat?

Ja miksi ne kulut jaetaan ratsastuspäivien kesken eikä kuukauden kaikilla päivillä?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   26.5.25 15:25:57

Pallero, en ole vuokramarkkinoita seurannut kun en ole omiani koskaan tarjonnut vuokralle, mutta näin hevosenomistajan kulujen näkökulmasta tuossa hinnassa ei ole mitään ihmeteltävää. Hevosenpito on kallista, huononkin hevosen.

Lähettäjä: Veeras 
Päivämäärä:   26.5.25 16:13:14

Mulla on itsellä ollut oma hevonen jota vuokrasin. Ja en voi kertakaikkiaan käsittää tuollasta hintaa kouluttamattomasta ja vielä hankalasta (ehkä kipeästä?) hevosesta. Nyt kun ei omaa ole ja voin taas ratsastaa, olisin ehkä etsinyt vuokraheppaa ellei olisi tuttu heppa ollut vailla liikuttajaa. Onneks löytyi tosi hyvä systeemi :)

Päivämäärä:   26.5.25 16:14:02

Minä luovuin omista kokonaan ja kävi tuuri, että saan liikuttaa ihan ilmaiseksi useampaa hevosta samalla tallilla. En sellaisesta puskailusta viitsisi edes maksaa tuollaisia summia. Tallihommia teen, useimmiten tallinomistajan kanssa. On siis hänen kotipihassaan talli. Joutessani siivoilen tarhoja ja puuhailen muuta ihan luvan kanssa, mutta ilman pakkoa. Win-win-diili kun omistaja saa apua liikutuksessa ja tallitöissä ja minä saan hevostella ja tehdä tallitöitä mitä rakastan ilman pakkoa kuitenkaan.

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   26.5.25 16:18:04

No just hymähdin kun 14v hakee vuokraponia, jolla "pitää olla kisatuloksia x, y ja z". Mitä väliä ponin kisatuloksilla kun vuokraaja ei kuitenkaan saa kisata?

Päivämäärä:   26.5.25 19:19:01

Ja siis saan 35 eurolla jo ohjatun issikkamaaston täältä niin jotenkin ei ole linjassa tuo lämppärin hinta. Mutta ehkä siihen hintaan joku hölmö tulee. Ja maneesitallipaikat on täällä suunnilleen 600-700€/kk niin kentälliset tallit on tietysti halvempia.

Lähettäjä: Ilo 
Päivämäärä:   26.5.25 21:19:06

Älä maksa liikaa, 35 € on sitä.

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   27.5.25 00:36:21

Kyse ei ole edes siitä, että ei olisi varaa maksaa jotain tai onko vuokrahinta suhteutettu hevosen kuluihin. Kyse on enemmän siitä, että on järjetöntä ajatella, että kuluttaja usein suostuisi ottamaan puskaratsua päiväelätiksi, koska hinta ja laatu ei vain kohtaa. On turha odottaa, että vuokraaja kattaa hevosen kulut siltä päivältä, jos vuokraaja ei saa itse tarpeeksi siihen hintaan.

Lähettäjä: äwfejwgj 
Päivämäärä:   27.5.25 01:01:58

35e kerta hyvästä koulutetusta hevosesta laatutallilla on mun mielestä halpaa.

Mutta näähän on kahdenvälisiä, voi pyytää mitä vaan ja potentiaalinen vuokraaja sitten päättää mitä hän haluaa maksaa.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   27.5.25 07:47:18

"Edullinen kentällinen talli + kengitys + ell + rehut yms niin kulut on ainakin 700e/kk. Jos hevonen liikkuu 5pv viikossa, niin tuo on 35e/kerta."

Jokainen saa pitää vaikka minkälaista raaskua tonnien tallipaikalla jos haluaa. Se on sitten eri asia, että maksaako siitä raaskun liikuttamisesta kukaan muu sellaista summaa mitkä ne oikeat kulut ovat.

Lähettäjä: Minä 
Päivämäärä:   27.5.25 13:41:58

No miksi ap ihmettelee? Hankkikaa omat pollet, ettei tarvi ihmetellä. Voitte sitten vuokrata niitä 5€/krt. Enkä kyllä koskaan nimittelisi hevosta raaskuksi tms kuten tässä ketjussa tehdään. Ruma suu ihmisellä, joka noin puhuu.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   27.5.25 13:44:02

Sanna, taidat olla kateellinen??

Päivämäärä:   27.5.25 13:48:26

Mistä kohtaa Sanna oli kateellinen?

Lähettäjä: Yksi omistaja 
Päivämäärä:   27.5.25 13:50:45

Ihmettely on turhaa. Jokainen pyytää mitä haluaa. Jos et ole kiinnostunut joku toinen voi olla.

Päivämäärä:   27.5.25 13:52:20

En mä ole nyt kateellinen, kunhan ihmettelen. Ja omaa suokkia vuokrasin 15€/kerta maastoiluun. Mun mielestä hevosen omistajalla pitää olla sen verran rahaa, että pystyy sen hevosenpidon kustantamaan. Mun mielestä vaan 35€ lv:stä, joka on hankala ja jolla saa mennä vain kentällä on puhdas ryöstö. Lämppärit on usein mukavia maastopolleja niin sellaisesta voisin hyvin maksaa vaikka 20€ kerta, mutta en enempää.

Lähettäjä: Yksi omistaja 
Päivämäärä:   27.5.25 14:20:13

No miksi ihmettelet? Jos noin psljon häiritsee, ota yhteys siihen ilmoittajaan koska hän on ilmoituksen laatinut. Emme me. Olen samaa mieltä kuin joku että osta oma niin loppuu ihmettelyt. Kyllä monella tuntuu olevan kovin helppo elämä jos on tällaiseen aikaa. Ja mitä ihmettä aloittajalle kuuluu muiden ilmoitukset? Hehän itseniistä vastaavat?

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   27.5.25 14:23:59

Miten kukaan voisi olla kateellinen persaukiselle hankalan läppärin omistajalle? :D

Päivämäärä:   27.5.25 14:27:00

Taisi kalikka kolahtaa ja koira älähtää :D

”Yksi omistaja” ei vissiin tiedä olevansa keskustelupalstalla.

Lähettäjä: Siru 
Päivämäärä:   27.5.25 15:25:21

Pyytää saa mitä haluaa. Ei ole aloittajan ongelma.

Lähettäjä: Siru 
Päivämäärä:   27.5.25 15:29:58

? nimimerkki. Miksi nimittelet ihmisiä? Ihan samanlailla viokraajaa ilman hevosta voisi kutsua noin?

Lähettäjä: Aidan 
Päivämäärä:   27.5.25 15:34:47

Jos ei uskalla maastoon eikä hypätä niin onhan tuo halvempi kuin ratsastuskoulu. Saa rauhassa pyöriä kentällä ympyrää.
Itse en maksaisi, koska hevonen ei sovi tarpeeseeni.

Lähettäjä: Hötönettiä 
Päivämäärä:   27.5.25 15:35:44

Tyypillistä hötönettiä. Ihmetellään, haukutaan, panetellaan, nimitellään, vähätellään.

Lähettäjä: no 
Päivämäärä:   27.5.25 21:47:04

Jokainen voi pyytää ihan niin paljon vuokraa kuin haluaa eikä kenenkään tarvitse maksaa enempää kuin haluaa. Vuokrasopmus syntyy kun laatu ja hinta kohtaa. Aina ei löydy vuokralaista tai sopivaa vuokrahevosta.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.