Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Työterveys ei uusi reseptiä

Lähettäjä: mä 
Päivämäärä:   26.5.25 10:50:00

Työterveyden soppari muuttui pari kk sitten, ja nyt en saa uusittua kolmoishermosärkyyn Panacodia, koska kysessä krooninen diagnoosi eikä krooniseen vaivaan reseptejä uusitä työterkassa.

Soitin hyvinvointialueelle, seuraava lääkäri aika heinäkuussa.

En kestä sinne asti ilman lääkkeitä (pari pilleriä jälkellä, stressaavaan aikaan niitä menee ehkä 4 kpl kuussa).

Yksityinen ei sovi budjettiin. Mitä hittoa voin tehdä?

Re: Työterveys ei uusi reseptiä

Lähettäjä: tota 
Päivämäärä:   26.5.25 10:57:25

No onhan kummallista että työterveydestä et saa tuollaiseen vaivaan reseptiä?? Työterveyden tarkoitus on pitää ihmiset työkykyisinä ja tarvitset lääkkeen jotta pysyisit työkykyisenä - kysypä nyt lekurilta että mitenkäs tämä ratkaistaan?

Lähettäjä: Sohvapöytä 
Päivämäärä:   26.5.25 11:02:15

Onhan se vaan sitten maksettava itse.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   26.5.25 11:02:18

Menet kivuissasi päivystykseen.

Päivämäärä:   26.5.25 11:03:05

Menet työterveyteen kun akuutti kipu päällä tai sitten käyt lääkärissä ihan yksityisellä

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   26.5.25 11:03:16

Työterveyslääkärin vaihtoehdot siis ovat kirjoittaa saikkulappu, koska et kykene työntekoon tai kirjoittaa resepti, jonka avulla voisit mennä töiihin? Aika ihmeellistä siis, jos työterveyslääkärinä valitsee tuon ensimmäisen, työnantajakin taitaa kovasti olla iloinen tuollaisesta työterveyspalvelusta.

Lähettäjä: No 
Päivämäärä:   26.5.25 11:04:13

Menet sitten työterveyteen hakemaan saikkua.

Päivämäärä:   26.5.25 11:04:15

Tai itsehän työnantaja ilmeisesti on tuollaisen sopparin tehnyt.

Päivämäärä:   26.5.25 11:10:20

Sairauslomaahan se sitten on haettava.

Päivämäärä:   26.5.25 11:49:38

Jep. Kolme päivää saikkea omalla ilmoituksella ja sitten kivun jatkuessa pääsen lääkärin vastaanotolle työterveyteeen.

Onpa työnantajan puolesta kyllä oikein arvostettu olo tällä hetkellä. Krooninen kipu ei ensinnäkään ole oma vika, vaan aiheutunut onnettomuudesta ja hoidan sitä muutenkin niin hyvin kuin voin.

Aikamoista.

Lähettäjä: syysomena 
Päivämäärä:   26.5.25 11:54:35

Kiireettömiä lääkäriaikoja ei tosiaan helpolla saa, mutta menepä päivystykseen kun seuraava kohtaus tulee.

Eikö omakannassa ole reseptin uusimispyyntöä? Sieltä minä pyydän reseptien uusimiset.

Lähettäjä: N 
Päivämäärä:   26.5.25 11:56:04

Niin, se ei kuulu työterveyssopimukseen. Ei siinä ole mitään henkilökohtaista, samat säännöt on kaikille joita kyseinen sopimus koskettaa. Reseptin uusinta on maksettava itse tai odotettava julkisen aika.

Päivämäärä:   26.5.25 11:58:28

Olen siis ollut työterveydessä töissä ja aina tulee näitä asiakkaita, jotka kuvittelevat että työterveys hoitaa kaikki vaivat ja asiat. Ei, se hoitaa vain ne vaivat ja asiat, jotka työterveyssopimukseen kuuluu. Ja jos se ei juuri sinun kaipaamasi asia ei kuulu sopimukseen, et silloin sitä saa työterveyden piikkiin vaikka tilanne olisi kuinka kurja.

Päivämäärä:   26.5.25 12:00:43

Reseptiä ei pysty uusimaan kannan kautta, koska on kolmiolääke.

N, ymmärrän tämän hyvin mutta miten tässä kohtaa pitää toimia kun ei ole uusintaa vaativaa hoitokontaktia julkisella? Sama työnantajan työterveys hoitanut tämän vuosikauden niin miten työnantaja olettaa, että pärjään monta kuukautta ilman lääkettä?

Päivämäärä:   26.5.25 12:03:17

Ymmärrätkö, että teille on nyt uusi sopimus? Se, mitä aiemmin on kuulunut, ei enää tässä tilanteessa päde. Sinun on itse selvitettävä, työterveyteen ei asia kuulu ja sillä sipuli. Menet päivystykseen, koitat saada ajan aiemmin julkiselle tai maksat itse käynnin yksityisellä.

Lähettäjä: Kesärengas 
Päivämäärä:   26.5.25 12:11:22

Miehelleni meinasi käydä samoin. Hänellä krooninen mutta ei henkeä uhkaava vaiva. Aiemmin reseptin sai uusittua työterveydessä näppärästi, mutta työnantaja vaihtoi halvempaan sopimukseen (silti sama työterveyden tuottaja, sopimus vain vaihtui) eikä uuteen kuulunut sitten enää kroonisten sairauksien hoito. Olisivat ottaneet mieheni vastaan reseptiä uusimaan yksityishenkilönä ja hintaa käynnille olisi tullut 180 euroa ja reseptille kirjausmaksua 50 euroa lisää... Ei valitettavasti löytynyt sellaisia rahoja takataskusta, kun tietysti auto oli hajonnut juuri samoihin aikoihin...

Julkiselle aika meni juurikin jonnekin yli kuukauden päähän, kun kyse ei ollut henkeä uhkaavasta reseptin uusimisesta, ja lääkkeet ehti loppua ennen kuin reseptiä pääsi uusimaan. Ensin mies kärvisteli hetken töissä mutta lopulta oli pakko jäädä saikulle. Ensin omalla ilmoituksella 5vrk ja sitten työterveyteen, jossa pystyivät nyt uusimaan reseptin, kun nyt sairaus olikin akuutti. Siis sen saman reseptin, jota eivät voineet uusia krooniseen vaivaan silloin, kun vaiva oli hoitotasapainossa! Tietenkin kun vaiva oli alkanut haitata niin meni pari viikkoa lääkityksen uudelleen aloittamisesta, että mies oli taas työkunnossa. Typerää resurssien haaskausta ja vaikutti tietenkin työelämän lisäksi ihan normaaliin arkeenkin.

Eli aloittajalle, että jää saikulle niin saatat saada sen reseptin sieltä työterveydestä. Jatkossa sitten vaan ajoissa ajanvarausta julkiselle ennen kuin lääkkeet loppuu.

Päivämäärä:   26.5.25 12:11:32

N ymmärrän vallan hyvin. Se mitä en ymmärrä, että pääsen lääkäriin kun olen kolme päivää omalla ilmoituksella saikella.

Ymmärrän uuden sopimuksen, mutta mitään järkeä siinä ei ole em. menettelyn vuoksi. Yritykselle tulee kalliimmaksi kun makaan saikella, kuin että resepti uusittaisiin nyt niin, että ehdin päästä kesällä julkiselle.

Päivämäärä:   26.5.25 12:14:30

Voit toki olla esihenkilöösi yhteydessä ja kysyä maksusitoumusta reseptin uusimiseen. Mutta edelleenkin, sopimus on sopimus ja samat säännöt koskevat kaikkia. Olisi sopimuksen vastaista uusia resepti vaikka tilanne onkin hankala ja tulee saikkujen myötä kalliimmaksi. Ei työterveys toimi niin, että toisen resepti uusitaan ja toisen ei.

Lähettäjä: Metris 
Päivämäärä:   26.5.25 12:18:47

Ite kun vaihdoin työpaikkaa, vaihtui myös työterveysfirma. Jänskästi onnistui työterveyshoitajan välittää reseptinuusintapyyntö uutta lääkäriä näkemättäkään. Lääke oli kolmiolääke migreenikohtauksiin, ja tartten sitä vain joskus ja jouluna, mutta jemmassa on hyvä aina olla.

Päivämäärä:   26.5.25 12:20:27

Metris, teillä se reseptinuusinta kuului mitä luultavimmin sopimukseen, aloittajalle ei. Mikä tässä on näin vaikea ymmärtää?

Lähettäjä: nomadi 
Päivämäärä:   26.5.25 12:22:17

Soita hyvinvointialueen ajanvaraukseen, valita kovia kipuja, ja sano että lääkkeet ovat loppu, vaadi akuuttiaikaa.

Töissä ota tt-lääkäriltä saikkua. Eiköhän ala resepti irrota.

Jaa ne pari pilleriäsi neljään osaan, ja otat murusen päivässä, ettei tarvitse lopettaa kuin seinään.

Hätätilassa ostat katukaupasta tai käyt Virossa (kumpikaan ei halpaa).

Lähettäjä: Mä 
Päivämäärä:   26.5.25 12:35:50

En nyt tätä ymmärrä koska omat reseptini uusitaan aina apteekin kautta kun haen viimeisen erän.

Lähettäjä: rkr 
Päivämäärä:   26.5.25 12:40:42

Eihän aloittajan ongelma ratkea sillä, että hän vain on saikulla kipuineen odottamassa lääkäriaikaa. Kolmoishermosäryn kipu on niin hirveä, ettei sen kanssa vain lojuta kotona. Moni on todella 1ts3tuh0inen sen kipunsa kanssa, joten se kannattaa lääkitä ihan oikeasti niin, että kivun kanssa voi elää.

4 kpl kuussa ei kuulosta isolta määrältä. Aika jännä, että reseptiä ei saa.

Mutta niinhän se on, että Suomessa kivun hoito on ihan retuperällä. Ja varsinkin jos potilas on nainen, niin kivunhoito on vielä olemattomampaa kuin miehillä.

Päivämäärä:   26.5.25 12:44:50

N, kysyinkin neuvoa tähän ylimenoaikaan, että pääsen julkiselle. Otan nyt kolmen päivän saiken ja sitten koska tiedän, että kipu ei tosiaan hellitä, menen työterveyslääkärille vaikka kuinka on idiotismia tämä touhu.

Mä: Panacodia ei täällä julkinen suostu uusimaan, koska sitä alkuperäistä reseptiä ei ole kirjoitettu julkisella vaan työterveydessä.

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   26.5.25 12:48:15

"En nyt tätä ymmärrä koska omat reseptini uusitaan aina apteekin kautta kun haen viimeisen erän."

Reseptin kuitenkin aina uusii se hoitotaho ja siellä joku lääkäri. Ne ei vaan maagisesti uusiudu pyytämällä. Joitain reseptejä ei voi uusia lainkaan apteekin kautta, vaan vaativat vähintään soittoa lääkärille joka arvioi jatkotarpeen.

Aloittajan ongelma on, että hoitokontakti nyt puuttuu. Tai siis maksaja sille. Aikaisemmin hoito on ollut työterveydessä, mutta ei enää, joten nyt ei ole ketään joka uusisi sen lääkärin. Joko siksi tuo hankala tilanne.

Soittaisin varmaan uudestaan vielä kunnalliselle, josko olisi jotain peruutusaikaa tms. ja pääsisi nopeammin lääkäriin.

Päivämäärä:   26.5.25 12:54:50

Toivottavasti koko työterveyssysteemi lopetetaan, ja satsataan tasa-arvoisen julkisen terveydenhuollon kehittämiseen. Vaikka eihän niin tule käymään, kun päättämässä ovat hyväosaiset, joilla on poikkeuksetta käytössä erittäin kattavat työterveyspalvelut.

Lähettäjä: no 
Päivämäärä:   26.5.25 12:55:50

Mun panacod resepti on kirjoitettu polilla ja sitä ei pysty uusimaan (omakannassa) tk:ssa tai yksityisellä, valittavana ainoastaan sama paikka mikä on reseptin määrännyt. Verenpainelääkkeet sen sijaan voi laittaa uusintaan vaikka terveyskeskukseen.

Lähettäjä: hah 
Päivämäärä:   26.5.25 12:59:19

Noinhan se menee. Mutta kirjoittamaton ohjeistus on, että kun lääkkeet loppuvat vaivasi muuttu akuutuksi ja estää työnteon. Silloin saat siihen apua työteveydestä. Eli lääkkeiden loputtua menet työterveyteen hakemaan apua työnteon estäviin kipuihisi.

Päivämäärä:   26.5.25 13:00:10

hah, näin se on nähtävä!

Lähettäjä: ehe 
Päivämäärä:   26.5.25 13:00:36

Tuskin reseptiä suostutaan uusimaan päivystyksessäkään.

Aloittajan pitää nyt vain koettaa päästä sinne julkiselle aiemmin tai sitten mennä yksityiselle omalla rahalla.

Päivämäärä:   26.5.25 13:12:34

ehe, ei vaan työterveyshoitaja neuvoi ottamaan kolme päivää sairaslomaa omalla ilmoituksella ja SITTEN pääsen työterveyslääkärin vastaanotolle, kun on työtä estävä kipu päällä edelleen.

Teen nyt sitten näin kuten neuvottu. Ja menen loppukesästä julkiselle lääkärille niin pääsen hoidon piiriin.

Lähettäjä: Öö 
Päivämäärä:   26.5.25 13:26:07

Mitä ihmettä syyllistät työnantajaa ja työterveyttä tästä? Kyllä aikuisen ihmisen pitää osata itse selvittää asia. Saisit reseptin jo mahdollisesti tänään, jos varaat ajan yksityiselle ja maksat viulut. Ei se käynti kela-korvauksen jälkeen niin paljon maksa.

Lähettäjä: gg 
Päivämäärä:   26.5.25 13:28:24

Eikö pysty omakannan kautta uusimaan?

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   26.5.25 13:29:03

Aloittaja sanoo hoitavansa itseään niin hyvin kuin pystyy, joten kuulostaa oudolta, että hän uusii reseptiä vasta, kun on kaksi pilleriä jäljellä. "Niin hyvin kuin pystyy" on tietysti suhteellinen käsite.

Päivämäärä:   26.5.25 13:30:58

Ja toki olisi kannattanut ennakoida. Jos työterveyssopimus on muuttunut pari kuukautta sitten, niin sinun olisi kannattanut jo silloin olla terveyskeskukseen yhteydessä.

Toki jälkiviisaus on paras viisaus.

Päivämäärä:   26.5.25 13:37:00

"Ja toki olisi kannattanut ennakoida. Jos työterveyssopimus on muuttunut pari kuukautta sitten, niin sinun olisi kannattanut jo silloin olla terveyskeskukseen yhteydessä."

Ei näistä sopimusmuutoksista tai lähinnä sopimuksen sisällön heikennyksistä useimmiten kovinkaan avoimesti henkilöstölle tiedoteta. Lisäksi kun kyseessä on kolmiolääkkeet, niin niitä ei lääkärien puolelta niin vain anneta 'varastoon', vaan todetaan, että tule uusimaan resepti vasta kun lääkkeet on lähes lopussa. On monia monia lääkkeitä, joiden reseptiä ei saa uusittua kuin vasta kun lääkkeet on hoitavan tahon laskujen mukaan lopussa.

Päivämäärä:   26.5.25 13:38:21

Miten se stressi vaikuttaa krooniseen hermokipuun? Ihan peilistä saa etsiä syyllistä, jos alkaa murehtimaan lääkkeen loppumista kun sitä on enää 2kpl jäljellä.

Päivämäärä:   26.5.25 13:39:59

”Lisäksi kun kyseessä on kolmiolääkkeet, niin niitä ei lääkärien puolelta niin vain anneta 'varastoon', vaan todetaan, että tule uusimaan resepti vasta kun lääkkeet on lähes lopussa. ”

Ei tietenkään saa varastoon, mutta jos kaksi kuukautta sitten olisi ollut yhteydessä tk, niin se varattu aika olisi piakoin.

Päivämäärä:   26.5.25 13:45:10

"Ei tietenkään saa varastoon, mutta jos kaksi kuukautta sitten olisi ollut yhteydessä tk, niin se varattu aika olisi piakoin."

Mistä ap olisi tiennyt kaksi kuukautta sitten olla yhteydessä terveyskeskukseen, jos tähän asti on saanut reseptit uusittua työterveydessä muutamassa päivässä?

Lähettäjä: Jaa 
Päivämäärä:   26.5.25 13:48:13

Puhelin käteen ja soittoa paikalliseen pörriäiseen tai terveystaloon. Saat tälle päivälle ajan lääkärille ja pääset resepti kourassa (tai siis omakannassa) marssimaan suoraan apteekkiin. Problem solved.

Päivämäärä:   26.5.25 13:49:39

”Mistä ap olisi tiennyt kaksi kuukautta sitten olla yhteydessä terveyskeskukseen, jos tähän asti on saanut reseptit uusittua työterveydessä muutamassa päivässä?”

Meillä päin kyllä työpaikan intrassa tällaisista asioista tiedotetaan. Tietenkin oma vika, jos ei työpaikan kanavia lue.

Harvemmin muutokset tehdään salassa kaikessa hiljaisuudessa.

Lähettäjä: ,, 
Päivämäärä:   26.5.25 13:53:10

Typerää osoittaa mieltään saikkuilemalla.

Päivämäärä:   26.5.25 13:54:35

"Meillä päin kyllä työpaikan intrassa tällaisista asioista tiedotetaan. Tietenkin oma vika, jos ei työpaikan kanavia lue."

Palveluntarjoajan vaihtumisesta tiedotetaan, mutta jos palveluntarjoaja pysyy samana ja vain sopimuksen sisältöä säästösyistä hieman muokataan, niin näistä muutoksista harvemmin infotaan (koska henkilöstön vastarinta olisi niin kovaa).

Päivämäärä:   26.5.25 13:56:37

,, : Ei saikkuilu ole mielen osoittamista, vaan silloin ongelmasta tulee akuutti ja se kuuluu työterveyshuollon piiriin. Ymmärrätkö?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   26.5.25 14:13:19

Panacodista oon kyllä lähettäny uusintapyynnön knban kautta ja se toimii. Samoin soitto terkkariin ja nro 4 "muu asia".

Lähettäjä: Hmm 
Päivämäärä:   26.5.25 14:21:05

Mä vaan mietin että toimiiko se niin, että jos jättää lääkkeet hommaamatta ja hankkiutuu lääkäriin niin tuleeko siitä kuitenkaan akuutti asia? Vai katsotaanko että kuuluu siihen krooniseen sairauteen ja hoito pitää tehdä muualla.

Lähettäjä: no 
Päivämäärä:   26.5.25 14:22:23

Johan kaikki narkit soittelisi tekkariin jatkuvasti, jos sieltä soittamalla saisi lisää lääkkeitä ilman hoitokontaktia.

Lähettäjä: *** 
Päivämäärä:   26.5.25 14:26:24

Menet työterveyteen kun lääkkeet loppuu ja sanot että saikkua kiitos ellei kerta kipulääkettä saa

Lähettäjä: !!!!! 
Päivämäärä:   26.5.25 14:35:25

Olen saanut omakannassa uusittua reseptejä jotka kirjoittanut yksityinen, myös ne kolmio lääkkeet.
Olen mennyt akuutti vastaanottolle ja saanut kolmio lääkkeitä kipuun ja nimen omaan suositus niiden syömisestä kun aluksi vastustin esim panacodin syöntiä, onneksi kokeilin kun lopulta auttoi kipuun.

Lähettäjä: !!!!! 
Päivämäärä:   26.5.25 14:36:26

Lisäksi chatti toimii todella hyvin, sieltä saa myös apua.
Julkisen terveydenhuollon.

Lähettäjä: Vau 
Päivämäärä:   26.5.25 15:22:22

"Meillä päin kyllä työpaikan intrassa tällaisista asioista tiedotetaan. Tietenkin oma vika, jos ei työpaikan kanavia lue."

Olen ollut kahdeksassa eri työpaikassa ja kahdessa näistä on ollut intra tmv. tiedotuskanava. Kaikissa muissa asioista tiedottaminen on ollut vain esimiehen varassa.

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   26.5.25 15:23:47

Kyllä työnantaja monesti pimittää mitä työterveyteen kuuluu. Meillä maksaa esim. 120 päivää vuodessa reseptilääkkeet ja yksi työkaveri sai kuulla juuri ennen eläkkeelle lähtöä tästä. Sitä ei todellakaan lue missään intrassa vaan kahvipöydässä kuulee.
Toisen jutun kuulin vanhalta tk hammaslääkäri ltä että mun kannattaa mennä poistamaan viisaudenhampaat yksityiselle kun varustamo maksaa. Ei tota jostain 1700- luvun keripukin takia voimaan jäänyttä lakia hampaan poistosta lue missään varustamon ohjeissa.

Lähettäjä: pallero 
Päivämäärä:   26.5.25 15:27:37

",, : Ei saikkuilu ole mielen osoittamista, vaan silloin ongelmasta tulee akuutti ja se kuuluu työterveyshuollon piiriin. Ymmärrätkö?"

Juuri näin! Tämä on ihan yleinen toimintatapa. Ja meillä jopa työnantaja kehottanut toimimaan näin. Akuuttiin tilanteeseen saa apua työterveydestä esim. lääkkeiden muodossa, vaikka siellä taustalla kuinka olisi joku perussairaus. Ne perussairauden seurannat ja tutkimukset yms. sitten hoidetaan muuta kautta.

Lähettäjä: Jane 
Päivämäärä:   26.5.25 15:34:30

Minä olen vastaavassa tapauksessa saanut uuden reseptin julkisen päivystyksestä samana päivänä.

Päivämäärä:   26.5.25 15:34:46

Kuka oikeasti muka lukee säännöllisesti onko työterveyden ehdot muuttuneet? Kyllä minä ainakin käytän työaikani työn tekemiseen enkä intran mahdollisten päivitysten etsimiseen. Harva paikka myöskään tiedottaa avoimesti jos edut huononevat, koska se aiheuttaa aina pahaa mieltä.

En usko, että N:n kaltaiset yhtään auttaa, koska kyllä aloittaja varmasti tilanteen tajuaa. Mutta meneehän se maalaisjärjellä ajateltuna typerästi, että säästetään ja sitten sen seurauksena toiset on saikulla, kun ei saadakaan pidettyä työkykyä yllä. Ehkäiseminen on aina ja kaikessa halvempaa kuin hoitaminen. Ei tarvitse kuin muutaman aloittajan tapauksen kaltaisen tilanteen ja siinä on äkkiä sopimuksesta saadut säästöt sulaneet.

Päivämäärä:   26.5.25 15:39:04

., mikä osa ei siitä mene jakeluun että työterveyden sopimuksen ohi ei voida toimia? Siitä sopimuksesta voi syyttää vain ja ainoastaan työnantajaa, työterveydellä ei ole asiaan sanomista vaikka asia kuulostaisikin ihan järjettömältä. Jos jonnekin pitää valittaa niin työnantajalle, jolloin voi ehkä saada sen maksusitoumuksen sopimuksen ohi tapahtuvaan toimintaan.

Lähettäjä: Sh 
Päivämäärä:   26.5.25 15:43:35

Netissä on nykyään monia etälääkärifirmoja joissa etä/chatvastaanotto reseptin uusimista varten maksaa 8 €.

Esim. iLääkärit tai Docport.

Päivämäärä:   26.5.25 15:52:02

"., mikä osa ei siitä mene jakeluun että työterveyden sopimuksen ohi ei voida toimia? Siitä sopimuksesta voi syyttää vain ja ainoastaan työnantajaa, työterveydellä ei ole asiaan sanomista vaikka asia kuulostaisikin ihan järjettömältä. Jos jonnekin pitää valittaa niin työnantajalle, jolloin voi ehkä saada sen maksusitoumuksen sopimuksen ohi tapahtuvaan toimintaan."

Sä se vaan jatkat inttämistä. Missä edes syytin työterveyttä? Kyllä mä TIEDÄN miksi aloittaja on tilanteessa jossa hän on. Silti YMMÄRRÄN miksi se tuntuu täysin typerälle. Mikä osa sulla ei mene jakeluun siitä?

Lähettäjä: H 
Päivämäärä:   26.5.25 15:58:02

Kysyitkö omalta työterveyslekutilta?
Meillä ei voi uusia sovelluksen tai digiklinikan kautta mutta oma työyrrveyslekuri voi kroonisisss vaivoissa.

Päivämäärä:   26.5.25 16:17:35

"
Reseptiä ei pysty uusimaan kannan kautta, koska on kolmiolääke."

Melatoniini on kolmiolääke ja sen pystyy uusimaan kannassa. Eli ei se siitä kolmiosta ole kiinni.

Lähettäjä: S 
Päivämäärä:   26.5.25 18:57:43

Kuinkahan monta kertaa aloittaja jo kertoi, että krooniset vaivat eivät enää kuulu työterveyshuollon piiriin hänen työnantajansa tekemässä uudessa sopimuksessa ja siksi reseptiä ei voi siellä uusia. Se, että jonkun muun työterveyshuolto voi, ei liity asiaan mitenkään.

"Meillä ei voi uusia sovelluksen tai digiklinikan kautta mutta oma työyrrveyslekuri voi kroonisisss vaivoissa."

Päivämäärä:   26.5.25 19:38:23

Uusit reseptin sähköisesti oma kannan kautta. Uusi resepti kirjoitettiin samana päivänä mitä jätin uusinta pyynnön.Migreenikohtauslääkkeeni ovat myös kolmiolääkeitä, alkuperäinen määräys työterveyden kautta, ei ollut ongelmaa.

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   26.5.25 19:48:47

Kokeile aloittaja kuitenkin sitä uusimispyyntöä omakannan kautta. Vaikka periaatteessa ei uusita muualla määrättyjä niin julkinen on sen verran tukossa että saattavat uusia ihan siitä ilosta että se lykkää käyntiä vastaanotolle.

Lähettäjä: Mä 
Päivämäärä:   26.5.25 20:44:32

Olen yrittänyt omakannassa, tuli bumerangina takaisin, soitin ja th sanoi, että kirjottaa sinne lääkärille ja nyt uusitaan. Tuli silti bumerangina takaisin. Soitin sinne toistamiseen ja siitä tämä tilanne siis nyt lähti.

Nyt saikella ja odottelen 3 pv niin sitten pääsen ttl. Ja kesän lopulla julkiselle, jotta saan hoitokontaktin auki.

Lähettäjä: ---------- 
Päivämäärä:   27.5.25 04:04:47

Meillä vaihtui työterveys ja sen myötä myös sopimus siitä mitä siihen kuuluu. Meille työntekijöille tämä ilmoitettiin iloisena asiana ja mainostettiin että kattavuus pysyy. Ei sitten pysynytkään, vaan nimenomaan aloittajankin mainitsema kroonisten asioiden hoito poistui sekä muitakin heikennyksiä tuli. Mistään ei tästä ilmoitettu koska vastarintaahan siitä olisi seurannut. Asia selvisi näin kuten aloittajallekin, eli kun ensimmäiset olivat sinne työterveyteen menossa asioitaan hoitamaan ja ei se onnistunutkaan ja siitä sitten sana levisi kahvipöytäkeskusteluissa.
Meni monta kuukautta ennen kuin saimme edes jonkinlaista listausta nähtäville siitä mitä siihen työterveyteen oikein kuuluu.

Päivämäärä:   27.5.25 07:30:10

---------- Ollaankohan samassa firmassa töissä! Kattavuus säilyy, joopa joo! Infossa sanottiin, että yksityiskohtia hierottu. Nyt päivitetty ehdot intraan kun olen tässä nostanut kysymyksiä, että todellako on halvempaa, että makaan nyt tth ohjeiden mukaan kotona saikella 3 pv kuin että olisin saanut uusittua reseptin...

Ei vaan järki mene työnantajan ajatusten mukana!

Lähettäjä: Kääk 
Päivämäärä:   27.5.25 08:26:20

Ajatelkaapa että työterveys voi minimissään olla sellainen, että kattaa vain X vuoden välein työterveystarkastukset. Ei siis mitään muuta. Ihan kaikki saikusta lähtien on haettava tk:sta tai yksityiseltä. Mikään ei pakota työnantajaa tarjoamaan muuta.

Lähettäjä: Joo 
Päivämäärä:   27.5.25 09:00:38

Jos käytät panacodia säännöllisesti olet koukussa. Ota puheeksi lääkärissä , miten vieroitus aloitetaan, ja jos nyt keksit n. 30 syytä, miksei onnistu, olet aivan koukussa , ja ota yhteys päihdehuoltoon.

Lähettäjä: No 
Päivämäärä:   27.5.25 09:03:34

Jaa kipulääkkeitäkö ei saa käyttää säännöllisesti? No jopas jotakin. Ei taida joolla olla kipuja.

Lähettäjä: pallero 
Päivämäärä:   27.5.25 09:17:30

Joo on kyllä onnellisessa asemassa, jos itsellä tai lähipiirissä ei ole ollut tarvetta syödä särkylääkkeitä säännöllisesti. On totta, että kipulääkkeet aiheuttaa riippuvuutta, mutta se ei ole syy jättää kipua hoitamatta. Monissa sairauksissa kivut ovat lamannuttavia ja niihin todellakin syödään säännöllisesti kipulääkkeittä. Sitten kun lääkkeestä on syytä luopua, lääkitys ajetaan alas hitaasti ja vieroitusoireet huomioon ottaen.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   27.5.25 10:30:56

"Ajatelkaapa että työterveys voi minimissään olla sellainen, että kattaa vain X vuoden välein työterveystarkastukset. Ei siis mitään muuta. Ihan kaikki saikusta lähtien on haettava tk:sta tai yksityiseltä. Mikään ei pakota työnantajaa tarjoamaan muuta."

Eihän se nyt mitenkään liity tähän. Aloittajalla on ollut parempi työterveys samassa firmassa töissä ollessaan, ja ta on antanut ymmärtää, ettei ostetun palvelun laatuun ole tullut muutoksia. Jos olisi tiedotettu ajoissa etukäteen, aloittaja ja muut työterveydessä käyvät olisivat voineet ajoissa lähteä varaamaan aikaa julkiselle ja saamaan säännöllisen hoitokontaktin sitä kautta jolloin akuuttia tilannetta ei olisi tullut. Nyt työnantaja maksaa aloittajan sairasloman ja todennäköisesti joka tapauksessa sen reseptin kirjoituksen siksi, että kukaan ei viitsinyt olla rehellinen ja tiedottaa.

Jos siihen palveluun ei (alun perinkään) kuulu muuta kuin tarkastukset, se on tiedossa ja jokainen voi kroonisten asioiden kanssa varautua julkisten kuukausien ruuhkiin ottamalla yhteyttä ja varaamalla etukäteen ajat pitkälle tulevaisuuteen.

Päivämäärä:   27.5.25 11:34:34

En käytä panacodia säännöllisesti, vaan silloin tällöin.

Juuri näin kuten ... sanoi, ta avoimmuus asiassa olisi avainasia.

Esihenkilökin sanoi vaan, ettei ole tutustunut uuteen sopimukseen, koska ei ole ollut hänellä itsellään tarve.

Lähettäjä: Joo 
Päivämäärä:   28.5.25 11:26:30

Joolla on kipuja aamusta iltaan, tekee fyysistä työtä, eläkeikä lähestyy , yrittäjä ei saikkuile, enkä käytä kolmiolääkkeitä kipuun . Kulumia ja nivelvammoja vaikka muille jakaa. Panacodia olen käyttänyt 2× leikkausten jälkeen parin päivän ajan. On muuten yksi kaikkein koukuttavimmista lääkkeista, että siitä vaan pöhnään, kun ette myönnä tosiasioita.

Päivämäärä:   28.5.25 12:05:17

Joo, kaikki IHAN kaikki lääkeaineet vaikuttaa yksilöllisesti. Sun kokemus ei tarkoita, että lääke ei toimi mun kohdalla.

Lähettäjä: Nasty 
Päivämäärä:   28.5.25 14:09:55

Joo: Kaikki ei koukutu kodeiiniin.. minulla panacod vie kivun pois, mutta ei todellakaan tee mitenkään hyvää/huonoa/mitään olotilaa, joka innostaisi nauttimaan tätä ummetusta aiheuttavaa lääkettä viihdemielessä. Ainoa vaikutus on, että vie sen kivun pois mikä on pitänyt saada pois. Tuolla sitä on paketti aina lääkekaapissa, on päässyt jopa vanhenemaan kun on niin koukuttavaa ;)

(En voi syödä muita tulehduskipulääkkeitä crohnin taudin vuoksi kuin panadolia tai sitten jos kipu pitää saada pois niin panacodia. )

Lähettäjä: ---------- 
Päivämäärä:   28.5.25 14:19:01

Kai te muut ymmärrätte että koska Joo on yrittäjä niin hän vain on parempi/sitkeämpi/kestävämpi/enemmän oikeassa kuin te.

Päivämäärä:   28.5.25 14:40:26

Nasty, totta puhut tosta ummetuksesta.

Eikä todellakaan tee mieli ottaa muuten vaan, silloin tällöin tähän tiettyyn särkyyn ja auttaa aina.

Lähettäjä: Alice In wonderlan 
Päivämäärä:   28.5.25 14:42:50

Olen Lääkäri. Ja kokemusta ihmisistä joille " mikään muu kuin panacod ei sovi" . Taitavat olla ht netin kirjoittajia. Pyydä lähete kipuklinikalle, vai oletko jo ollut?

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.