Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Vanhat (80-90 lukujen) hevosvalokuvat

Lähettäjä: Kuolinsiivous 
Päivämäärä:   26.5.25 09:11:54

Muutamassa muutossa raahannut laatikkokaupalla vanhoja valokuvia eri hevostalleilta missä tuli nuoruudessa käytyä. Kuvia ei tule enää nykyisin selailtua mutta miten niiden pois heittäminen tuntuu myös väärältä? Yhteydet talleihin jo katkenneet, lie tallien pitäjätkin jo sen verran iäkkäitä että tuskin noista kiinnostuneita jos ovat elossakaan. Mitä hittoa noille tekisi?

Re: Vanhat (80-90 lukujen) hevosvalokuvat

Lähettäjä: dd 
Päivämäärä:   26.5.25 09:17:04

laita facebookin ryhmään hevostavarat myyntiin tai annetaan

Lähettäjä: nomadi 
Päivämäärä:   26.5.25 09:18:02

Siirrät digimuotoon ja lykkäät jonnekin pilvipalveluun. Tai kuten itse tekisin, valitsisin ihan parhaat, ja kokoaisin niistä muutaman albumin. Kuitenkin vain sen verran, ettei seuraavassa muutossa harmita.

Lähettäjä: tjy 
Päivämäärä:   26.5.25 09:20:56

Jos kuvien yhteydessä on hevosten nimet niin Sukupostillehan niitä voisi tarjota?

Lähettäjä: Zee 
Päivämäärä:   26.5.25 09:23:23

Itse säästäisin kuvat, hävittäminen voisi myöhemmin harmittaa. Voisiko ne laittaa sukupostiin muiden iloksi?

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   26.5.25 09:35:21

Minä laitoin muutamasta hevosesta kuvan sukupostiin, kun ne olivat kivoja, eivätkä yhtään punertuneita. Paljon heitin pois.

Lähettäjä: sama täällä! 
Päivämäärä:   26.5.25 14:14:45

Pitäisi digisoida/tarjota sukupostiin.

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   26.5.25 14:21:25

"Siirrät digimuotoon ja lykkäät jonnekin pilvipalveluun. "

Kuviahan ei noin vain näppärästi siirretä digimuotoon. Tai toki, jos teettää työn jollain, mutta silloin se toki maksaa. Itse jos lähtee kuvia skannaamaan, siinä menee hyvän aikaa jos kuvia on paljon.

Minä selaisin myös kuvat läpi ja valitsisin sieltä parhaimmat. Ja erityisesti sellaiset, missä hevosen nimi on selvillä tai kuvassa muuten jotain erityistä (esim. näkee hyvin just sen ajan varustusta tai muuten kuvassa kiva tunnelma).
Säästäisin itselle ehkä jotain, jos on esim. sellaisia missä itse olet mukana tai hevonen erityisen merkityksellinen. Muut tarjoaisin sukupostille tai jossain faceryhmässä kysyisin, haluaako joku.

Tavalliset kuvat, missä ei ehkä edes ole hevosen nimeäkään tiedossa eikä muuten mitään suurempaa arvoa kellekään, laittaisin vaan pois. Ellei sit jossain face ryhmässä joku haluaisi koko settiä.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   26.5.25 14:31:29

"Kuviahan ei noin vain näppärästi siirretä digimuotoon."

Kännykällä kuvaamallakin saa varsin hyvälaatuisia "digikuvia" vanhoista kuvista, kun katsoo valotusolosuhteet yms oikeiksi ei paljon digitoiduille häviä.

Lähettäjä: Kipa 
Päivämäärä:   26.5.25 16:00:56

Mullakin muutamia ysärillä paikallisen ratsastuskoulun kisoista räpsittyjä randomien ratsastajien kuvia. Vois kans heittää pois kun eipä noilla mitään tee. Samoin vois muutenkin niitä omia kuvia katsoa että onko kuinka turhia kuvia säästettynä.

Lähettäjä: Hmm 
Päivämäärä:   26.5.25 17:53:51

Sukupostiin ehdottomasti, jos siellä on hevosia joista ei ole vielä kuvia netissä. Ehkä myös joku Sukupostin ylläpitäjä voi ottaa paperikuvia käsittelyyn, jos kuvissa on maininta hevosen nimestä?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   26.5.25 18:17:07

Mulla itselläni ei ole yhtään kuvia hevostalleilta, missä olen käynyt. Olis ihanaa, kun olisi kuvia lempihepoista.

Lähettäjä: Tiku82 
Päivämäärä:   26.5.25 19:00:42

Mä joskus vein sukupostin pistelle hevosmessuille mistä digitoivat sukupostin tietokantaan.

Olsin ikionnellinen jos vanhoista hevosistani löytyisi kuvia ennen meille tulo aikaa tai kisoista meillä ollessa.

LähettäjäDark Jedi 
Päivämäärä:   26.5.25 19:58:46

Kipa, älä heitä pois vaan kysy vaikka jonkun paikallisen hevosryhmän kautta haluaako joku. Ainakin mulle ja monelle tutulle noiden aikojen kisoista jos löytyisi kuvia joko itsestä tai suosikkihevosesta ne olisi aarteita.

Lähettäjä: Riikka_H 
Päivämäärä:   28.5.25 21:20:46

Hei,

jos haluat luovuttaa kuvat Sukupostin käyttöön, niin otathan yhteyttä Hevostietokanta ry:hyn, e-mail info[at]hevostietokanta.fi ! Mielellämme otamme ne skannattavaksi ja ainakin tunnistettujen hevosten kuvat lisäämme samalla tietokantaan.

Ystävällisin terveisin Riikka H. / Sukupostin tiimistä

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   28.5.25 21:25:02

"Kuviahan ei noin vain näppärästi siirretä digimuotoon."

Ite oon ihan puhelimella kuvaamalla ja rajaamalla digitoinut, tulee tosi hyvää jälkeä kunhan kuvaa suoraan.

Lähettäjä: rfrf 
Päivämäärä:   28.5.25 21:38:49

Itse myös joskus noita 90-luvun kuvia skannailin joita vanhempieni nurkista löysin ja laittelin Sukupostiin :) Ihme kyllä, muistan jopa vuoden 1997 leiripaikan hevosten oikeat nimet paremmin kuin esimerkiksi mitä olen tehnyt viime viikolla joten niiden tunnistaminen kuvista oli edelleen helppoa. Lisäksi aina välillä näitä hevosia muistelen (toki leiripaikkoja on muitakin tuolta ajalta kuin tuo yksi ja ratsastuskoulut joissa silloin kävin) ja selailen niiden kuvia sukupostista. Tykkään samalla bongailla niiden suvuista tuttuja nimiä ja löytää yhtäläisyyksiä nyt vanhempana ja suvuistakin viisaampana :D

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.