Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Miten ku ma ih jaksavat läträtä aurinkorasvalla?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   26.5.25 08:19:16

Miten kuumien maiden ihmiset jaksavat läträtä joka päivä aurinkorasvan kanssa? Eikö siitä tule todella inhottava olokin?

Re: Miten ku ma ih jaksavat läträtä aurinkorasvalla?

Päivämäärä:   26.5.25 08:19:55

Ei ne jaksakkaan

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   26.5.25 08:32:24

Vaatteillahan siellä tunnutaan iho suojaavan. Kuumissa maissa paikalliset ei turistien suureksi yllätykseksi kulje aina bikineissä. Ja kyllähän isosyöpää esiintyy tietyissä paikoissa enemmän. Pakko ei aurinkorasvaa ole käyttää, mutta itse "läträän" ihan täällä Suomessakin yli puolet vuodesta rasvan kanssa päivittäin.

Päivämäärä:   26.5.25 08:55:42

Tosiaan kuumissa muslimimaissa pukeudutaan ihon peittäviin vaatteisiin, kuuluu myös moniin afrikan kulttuureihin, vaikka toki tumma iho ei ole niin herkkä auringolle (riski heilläkin silti on). Sitten taas esimerkiksi Australiassa, jossa valtaväestön kulttuurijuuret ovat pohjoisesta, niin he eivät suojaa ihoa vaatteilla. Ja sen näkee. Iho vanhenee paljon nopeammin kun meillä täällä ja ihosyövät ovat todella yleisiä.

Lähettäjä: ! 
Päivämäärä:   26.5.25 09:01:56

Kuumissa maissa ihan syystäkin asuu yleensä iholtaankin tummempia ihmisiä. Sitten on ollut näitä neropatteja kalpeanaamoja, jotka jostain ahneudesta, seikkailunhalusta tai muusta syystä ovat päättäneet muuttaa perimälleen sopimattomaan ilmastoon.

Lähettäjä: Vilma 
Päivämäärä:   26.5.25 09:58:13

Mulla työkavereina kuumassa maassa asuvia eivätkä he ulkona päivisin käy. Hyvä jos koskaan muuten kuin siirtyvät sisätilasta toiseen. Tämä koskee nimenomaan keskiluokkaisia ja muita hyvin toimeentulevia. Tuolla myös ihannoidaan vaaleaa ihoa ja siellä myydään vaalennusainetta eli käytännössä aurinkorasvaa, jota porukat käyttävät.

Lähettäjä: nomadi 
Päivämäärä:   26.5.25 09:59:42

Niissä vaalennusaineissa on sitten myös epäterveellisiä.

Lähettäjä: Kipa 
Päivämäärä:   26.5.25 11:22:51

Mä oon miettinyt että millaista on asua maassa jossa ympäri vuoden on samanlainen ilmasto. Eikö siellä kuumassa ala ärsyttämään kun joka ikinen päivä on sitä samaa kuumuutta jne. :D kyllä itse ainakin pidän siitä että on neljä erilaista vuodenaikaa (vaikka aina sitten tuleekin keliä manattua :'D).

Päivämäärä:   26.5.25 11:30:05

No, itselläni on kosteusvoiteessa suojakerroin. Laitan kyllä aurinkoisena ulkoilupäiväivänä aurinkorasvaa pienen nokareen niihin kohtiin, joita vaatteet ei peitä kuten nenä ja korvalehdet. Vaatteilla ja varjolla täälläkin suojaudutaan, enkä vie lapsiani hellepäivänä suojattomalle rannalle tuntikausiksi.

Lähettäjä: oho 
Päivämäärä:   26.5.25 11:44:54

Ihme kyllä, tajusin otsikosta välittömästi että mitä tässä tarkoitetaan.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   26.5.25 11:52:01

Mä läträän joka päivä, mitä jaksamista siinä on? Ja miten liittyy oloon mitenkään? Tietty jos jotain tahmarasvaa laittaa niin varmaan onkin, mutta kun käyttää laadukasta joka kuivuu heti ja nopea levittää niin ei vaadi mitään vaivaa. Oma on sellaista melkein vesimäistä koostumukselta (la roche posayltä löytyy fluid-muotoista)

Päivämäärä:   26.5.25 12:18:30

Aurinkorasvat ovat ihan tarpeettomia ja aiheuttavat syöpää. En käytä suomessa oikeastaan koskaan. Ulkomaillakin harvoin.

Päivämäärä:   26.5.25 20:16:03

Aurinkoihottumaisena huomaa kyllä että aurinkorasva ei todellakaan ole tarpeetonta.

Ajoin tänään 4km matkan autolla ranteet paljaana ja meinasi itku päästä kotona siitä kirvelystä.

Päivämäärä:   26.5.25 20:17:16

ei tule inhottava olo jos käyttää kunnon aurinkorasvaa. Kyllähän ne maksaa mutta on ne sen arvoisia.

Joudun käyttämään talvellakin, olen onnistunut palamaan tammikuussa suomessa.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.