Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Puhelinaddiktio vai energiat vaan vähissä?

Lähettäjä: :( 
Päivämäärä:   26.5.25 03:25:02

Mulla on ihan hirveä ongelma. Joinain päivinä en pääse edes ylös sängystä, tänään olen noussut yhteensä noin viisi kertaa syömään ja vessaan. Hirveä väsykin ollut jo muutaman tunnin, mutta en ole saanut aikaiseksi nousta pesemään hampaita ennenkuin nyt tähän aikaan yöstä (en voi mennä nukkumaan ilman että pesen hampaat). Tämä kaikki on tapahtunut ihan muutamassa viikossa, sitä ennen olen kyllä jaksanut melko normaalisti touhata kaikkea mitä nyt ruutuaika silloinkin ollut varmaan suurempi kuin keskivertoihmksellä. Mutta nyt jos en ole töissä niin vapaa-aika menee sängyssä maatessa, jos en joskus saa raahattua itseäni johonkin (eilen kävin jopa shoppailemassa vau). Tiedostan että ainut ratkaisu on laittaa puhelin pois ja nousta ylös, ehkä se siitä alkaa taas sitten rullaamaan. Mutta @!#$ kun en vain saa aikaiseksi! Se ei vain ole aivojeni mielestä mahdollista.
Yksi syy minkä olen keksinyt tälle yhtäkkiselle muutokselle on se että poikaystäväni asuu 1600 kilometrin päässä ja ollaan puhelimessa oikeastaan päivittäin, yleensä katsotaan jotain sarjaa yhdessä. Voiko se vaikuttaa jotenkin että kaipaan häntä ja tahtoisin olla hänen kanssaan puhelimessa jatkuvasti vai olenko ihan pöljä??

Re: Puhelinaddiktio vai energiat vaan vähissä?

Lähettäjä: aronia 
Päivämäärä:   26.5.25 03:48:00

Minulla työuupumus ja kehon loppuun ajaminen teki sen, että en jäin noin sänkyyn jumiin (toki pois lukien tuo liiallinen puhelin, saatoin myös lukea kirjaa tai vaan tuijottaa kattoon). En vain päässyt ylös. Kävin töissä ja treenissä, joten ajattelin että ei minussa vikaa ole, ajattelin olevani laiska ja soimasi itseäni hullun paljon siitä. Kaiken muun ajan olin sängyssä, mutta en silti esim nukkunut. Tuntui kuin mieli ja ruumis olisi ollut jossain virransäästötilassa, periaatteessa käynnissä mutta ei toiminnassa. Ja noh oikeastikin akku oli vaan niin vähissä, että en enää pystynyt toimimaan. Ja esim juuri tuollainen hampaiden pesulle tai syömään lähteminen, huh miten hankalaa, ei vain saanut itseään nousemaan ja tekemään. En siis edes itse tajunnut mitä tapahtuu tai tunnistanut olevani palanut loppuun, kunnes sitten eräs tilanne vei työterveyteen ja minulle kerrottiin miten huolestuttava tilanne on. Todettiin myös masennus. Minulle koko tuo ”romahdus” tuli ihan puskista ja tapahtui nopeasti. Nyt kun olen mieleltäni levännyt, paremmin ravittu ja keho palautunut, käynyt terapiassa, arki muutettu armollisemmaksi ja olen kaikin osin toipunut, niin olen palannut taas omaksi energiseksi ja elämäniloiseksi itsekseni. Ja tajuan vasta nyt miten hiton pohjalla tuolloin oikeasti olinkaan.

Re: Puhelinaddiktio vai energiat vaan vähissä?

Lähettäjä: H 
Päivämäärä:   26.5.25 06:01:40

Mulla ihan sama juttu, mielenkiintoista kuulla että on muillakin.
En tiedä mitä ihmettä tämä on.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.