Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Muut pitävät mukavana, mutta yksi vain moittii

Lähettäjä: Kumpaa siis olen? 
Päivämäärä:   25.5.25 17:07:12

Minua on aina pidetty mukavana, iloisena ja positiivisena ihmisenä niin työkavereiden, asiakkaiden kuin naapureidenkin mielestä, kavereista puhumattakaan. Myös entiset miesystävät ovat sanoneet, että on kiva kun olen hauska ekstrovertti. On kuitenkin yksi henkilö, joka jaksaa vuodesta toiseen jankuttaa, kuinka negatiivinen olen ja kuinka minun pitäisi olla erilainen. Tämä jankutus alkaa aina silloin jos olen jostakin randomista asiasta eri mieltä tai jos en ole hänen mielensä mukainen (esim. ehdottamansa ajankohta ei sovi tai en pidä samasta esiintyjästä, mitättömiä asioita siis).

Olenko nyt siis mukava vai ankea nega? Kuka on oikeassa? Itse en tunnista negatiivisuutta, ellei sellaista ole oikeus omiin mielipiteisiin ja haluttomuus jatkuvaan miellyttämiseen.

Re: Muut pitävät mukavana, mutta yksi vain moittii

Lähettäjä: No 
Päivämäärä:   25.5.25 17:13:53

Jos 9 hlöä anoisi minun olevan asiaa a ja 1 hlö vastakkaista asiaa b, uskoisin niitä 9:ää. Miksi 9 (toisistaan tietämätöntä) hlöä sanoisi kaikki samaa, jos ei se ei olisi totta? Se 1, joka sanoo vastakkaista, voi sanoa vastakkaista tahallaan.

Lähettäjä: Xxx 
Päivämäärä:   25.5.25 17:22:50

Miksi oletat, että sinun pitäisi olla kaikkien mielestä erityisen hyvä tyyppi? Miten yleensä suhtaudut jos joku piirre sinussa ei jotakuta miellytä? Tunnut ripustautuvan muiden mielipiteisiin, etkä tunne itseäsi jos tehdään päätelmä yhden ainoan viestin perusteella. Vai oletko vielä suhteellisen nuori aikuinen?

Lähettäjä: Kielo #1 
Päivämäärä:   25.5.25 17:24:20

Paha sanoa, kun en sinua henkilökohtaisesti tunne.

Lähettäjä: sdlvknvsd 
Päivämäärä:   25.5.25 17:26:10

Miksi ihmeessä olet missään tekemisissä tyypin kanssa joka on sulle ilkeä? Heitä sellainen hitolle elämästäsi!

Lähettäjä: stemppiä 
Päivämäärä:   25.5.25 17:28:20

Onnittelut, olet juuri saanut selville että joitakin ihmisiä ei vain yksinkertaisesti voi miellyttää vaikka tekisi mitä. Ja tästä voimme samalla kätevästi päätellä, miten paljon näiden ihmisten miellyttämisen yrittämiseen kannattaa uhrata aikaa ja paukkuja. Onnea matkaan vain, tämä on vasta yksi jännistä asioista joita elämän varrella tulee oppimaan :)

Lähettäjä: häh 
Päivämäärä:   25.5.25 17:33:41

"jos tehdään päätelmä yhden ainoan viestin perusteella"

Minkä yhden viestin? Taidat itse olla nuori jos sinun kanssakäymisesi ihmisten kanssa tapahtuu vain "viesteillä". Aloituksestahan selvästi kävi ilmi, että ihan oikeista ihmisistä ja irl tuntemisista on kyse, ei jostain tuntemattomien somelässytyksestä, jossa kaikki rumatkin on "kauniita" ja jos joku ei kehu rumaa = se on ilkeä.

Jos about kaikki pitävät mukavana ja vain yksi mulkerona, niin mikä todennäköisyys sille on että suurin osa valehtelisi ja vain tämä yksi puhuisi totta? Negatiivinen on todennäköisesti se marisija itse - sitä muista ajattelee mitä itse on.

Lähettäjä: Duoda 
Päivämäärä:   25.5.25 17:35:25

"Miksi oletat, että sinun pitäisi olla kaikkien mielestä erityisen hyvä tyyppi?"

Eihän aloituksessa sellaisesta ollut kyse vaan siitä, että yksi ihminen väittää vastakkaiseksi kuin muut.

Todennäköisesti tämä yksi ainoa negailija tekee sitä tahallaan, koska olet mukava ja suosittu ja hän itse varmaankaan ei ja se v-tuttaa.

Lähettäjä: ^ 
Päivämäärä:   25.5.25 17:39:21

Mun ex-mies piti minua negatiivisena, koska en kehunut hänen ihailemiaan naisia hänen kanssaan. Häntä ärsytti se, että pidin hoikkia naisia viehättävinä ja olen itsekin sellainen. Tahallaan siis halusi ärsyttää, että pääsi sanomaan. Ei ole ihan normaalia haluta kumppanin alentavan itseään ja kehuvan muita, eri näköisiä naisia omalle miehelleen. Jos on negatiivista omata omat mielipiteet niin kannattaa olla negatiivinen.

Päivämäärä:   25.5.25 17:39:55

Tarkastelen asiaa omasta näkökulmastani, koska ajattelen ja tunnen ainakin yhdessä asiassa itsestäni samoin kuin sinä.

Uskallan olla eri mieltä, enkä koe tietynlaista tarvetta miellyttää. Osaan olla luja ja herkkä samaan aikaan. Kaikkia tämä ei miellytä, koska omaa heikkoutta ja keskeneräisyyttä ei kukaan halua kohdata yleensä. Silloin on helpompi alkaa ajattelemaan, että toisen tulisi muuttua, jotta itsellä on helpompaa.

Tämä ei ole negatiivisuutta vaan tervettä, erittäin tervettä. Eikä liity mitenkään siihen etteikö voisi olla hyvä kaveri, ystävä ja toista arvostava vaikka ei suostukaan olemaan aina ns. "superkiltti". Enemmänkin päinvastoin, antaa paljon ja tekee sinusta loppujen lopuksi rohkean, aidon ja sisäisesti kypsemmän ihmisen. joten pitäisin tästä puolesta kiinni, jos tiedät sisimmässäsi että se on aidosti hyvä asia sinussa. Jollekulle "kyllä sun pitäis muuttuu" - tyypille olen sanonut, että ei kiitos, en lähde korjaamaan sitä mikä ei ole rikki.

Lähettäjä: :D 
Päivämäärä:   25.5.25 17:42:13

yhden viestin perusteella = On kuitenkin yksi henkilö, joka jaksaa vuodesta toiseen jankuttaa.

Hooteenetin luetunymmärtäminen :D

Lähettäjä: Jone 
Päivämäärä:   25.5.25 17:44:25

Olen väleissä melkein kaikkien exieni kanssa, paitsi yhden. Hän ei ole väleissä entisten kavereidensa kanssa, mutta heistäkin olen yhä parin kanssa tekemisissä, toinen on koirieni kasvattaja. En ymmärrä miksi aloittajan edes tarvitsee esittää kysymystään. Huono itsetunto?

Päivämäärä:   25.5.25 17:53:55

Höh: aloittajan ensimmäinen viesti = yksi viesti,. Yleensä yhden viestin perusteella on myös omassa vastauksessani riskialtista tehdä oletuksia millainen aloittaja on tai ei ole. Tätä tarkoitin. Pahoittelen jos tämä osuus kirjoituksestani oli ilmeisesti sekava.

Duoda: kysymys oli tarkoitus aloittajalle, ei sinulle ja haastamaan sekä selkiyttämään ajattelua, ei syyttämään tms. Ei ole tarvetta eikä syytä kuvitella olevansa negatiivinen ihminen, jos tietää ettei ole sitä. Se, että joku syyttää toistuvasti negatiiviseksi on raskasta. Silloin tuo kysymys on hyvä, vaikka voi alkuun suututtaa.

Päivämäärä:   25.5.25 18:19:30

Tunnen suurta sympatiaa sinua kohtaan, koska osaan eläytyä tilanteeseesi. Jos olet herkkä sisältäsi ja jos sinulle on tärkeää kohdella muita kunnioittavasti, niin tuollainen negatiiviseksi haukkuminen vaivaa helposti vuosienkin päästä, vaikka siihen ei olisi mitään syytä. Näin voi käydä, vaikka et olisi ollut tyypin kanssa enää missään tekemisissä.

Lähettäjä: .-. 
Päivämäärä:   25.5.25 18:21:39

jos seuraava vastaantulija alkaa väittää että olet vihreä, tuleeko sinulle samanlainen kriisi? Kaikkia ei voi miellyttää ja toisilla on selkeästi omia ongelmia, mistä johtuu tuollainenkin käytös.

Lähettäjä: ; 
Päivämäärä:   25.5.25 18:32:08

Mitä väliä sillä on? Siis jos et tunne sairaalloista miellyttämisen tarvetta ja yhden ihmisen mielipide haittaa sinua.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.