Lähettäjä: Aloittaja
Päivämäärä: 25.5.25 19:34:26
Mulla ei ainakaan lomalla ole mitään merkitystä väsymyksen tilaan, ihan yhtä väsynyt olen ollut silloinkin. Toki silloin on voinut sentään nukkua silloin kun siltä tuntuu.
Onko teiltä muilta väsyneiltä mitattu ferritiiniä? Mä kävin mittauttamassa jokin aika sitten yksityisellä, tulos oli muistaakseni 40-50, jotain siltä väliltä. Viitearvoissa taisivat olla lähes kaikki tulokset, sh tosin sanoi että hänen mielestään siellä oli puutteita ja hetken aikaa söinkin muutamia vitamiineja ja sitä rautaa. Raudasta sain aikamoiset oireet ja sen vuoksi sen syöminen on jäänyt, semoin sen ottamista oli vaikea ajoittaa niin, että ei söisi lähitunteina mitään mikä estää sen imeytymistä.
Nyt tässä väsymyksen kourissa mietin, että olisko infuusiosta mitään hyötyä. Toki joutuisin sen itse maksamaan. Ja ennen kuin kukaan nyt takertuu, niin veikkaan että olen ollut raudanpuutteinen koko elämäni, menkat on hoidettu pois ja kaiken järjen mukaan sen tankatun raudan ei pitäisi vuotaa mistään samantien pihalle. Tuntuu vaan ajatuksena niin helvetilliseltä, että tätä väsymystä pitäisi kestää vielä vuosia jos meinaisi saada tankattua sitä rautaa suun kautta. Jos tämä väsymystila nyt edes on siitä raudasta kiinni.
|