Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Asioiden hoitaminen kun aina töissä

Lähettäjä: työtyötyö 
Päivämäärä:   25.5.25 15:02:57

Töissä aina arkisin 8-17 aikavälillä. Töissä ei ainuttakaan paikkaa, jossa esimerkiksi hoitaa puheluita rauhassa.
Tiukat poissaolo käytänteet,kaikki 20min yli menevät poissaolot täytyy korvata.
Oli sitten lääkäri tai mikä hyvänsä. Töistä ei voi olla pois ilman sijaista.

Itsellä nyt tilanne että täytyy lapsen asioista huolehtia. Tilanne on raskas ja kuormittava. Joudun hoitamaan asioita puhelimitse,esim. huomenna monen puhelun verran
Mietin sairauslomaa koska en keksi keinoa hoitaa työtä sekä asioita. Toisaalta en myöskään ole tällä hetkellä kykenevä hoitamaan työtäni täysillä kun ajatus muissa asioissa.
Palkattomaan taas täytyy itse hankkia sijainen.

Olen ennenkin kokenut kuormittavan tämän kun tosi vaikea mitään omia asioita soittaa/hoitaa.

Onko hyvin neuvoja miten toimia? Miksi tämä on tehny niin vaikeaksi.

Re: Asioiden hoitaminen kun aina töissä

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   25.5.25 15:09:31

Vaikeaa on tosiaan. Mulla ei ihan noin hankala tilanne, ruokiksella tmv. saa kyllä hyvin soiteltua, mutta sitten tulee se mutta. Kaikki julkiset terveyspalvelut ovat nykyään takaisinsoiton takana. Voin soittaa sinne ruokkiksen alussa, mutta todennäköistä on että eivät sieltä sen ruokiksen aikana soita takaisin vaan vasta sitten, kun en taas pysty puhelimeen vastaamaan. Tai voi olla että soittavat vasta seuraavana tai sitä seuraavana päivänä... Samasta syystä piti vaihtaa eläinlääkäri toiseen, kun entisellä vakiklinikalla ottivat takaisinsoiton käyttöön eikä muita ajanvaraustapoja ole pl. ihan perusjutut joihin saa nettiajanvarauksen tehtyä.

Ei se saikkukaan huono vaihtoehto ole jos töissä on tehty asiat noin vaikeiksi. Pakko se on saada omat ja lapsen asiat hoidettua jotenkin, kyllä jokaisella pitää siihen oikeus olla.

Päivämäärä:   25.5.25 15:09:37

Entä lapsen toinen vanhempi?

Päivämäärä:   25.5.25 15:11:41

^ varmaan mieslapsi.

Päivämäärä:   25.5.25 15:13:21

Kyllä. Yksi paikoista joihin soitettava on puhelinaika x-x ja toinen y-y,olen molempien aikaan töissä.
Minulla on 15min taukoaika töissä. Ei muuta. Myös aiemmista asioista olisi mukava voida jutella paikassa jossa saa olla varmasti yksin. Meidän töissä ei sellaista paikkaa ole.

Vaikeaksi on tehty.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   25.5.25 15:21:38

Lähettäjätyötyötyö 

Päivämäärä25.5.25 15:13:21

Kyllä. Yksi paikoista joihin soitettava on puhelinaika x-x ja toinen y-y,olen molempien aikaan töissä.
Minulla on 15min taukoaika töissä. Ei muuta. Myös aiemmista asioista olisi mukava voida jutella paikassa jossa saa olla varmasti yksin. Meidän töissä ei sellaista paikkaa ole.

Vaikeaksi on tehty.

No sullahan on laiton työaika. Vai teetkö nelipäiväistä viikkoa, jolloin se yksi päivä jää asioiden hoiteluun.

Säännöllinen viikkotyöaika on 40 tuntia, ja sulla on 43 tuntia 45 minuuttia, ja laittoman vähän taukoja.

Että sellainen satu tällä kertaa.

Päivämäärä:   25.5.25 15:28:47

Kirjoitin että olen tuolla aikavälillä,en siis joka päivä 8-17
Mutta jos työpäivä on,kuten huomenna 8-15:30, ja soittoajat ovat 9-11 ja 13-14 niin kumpaakaan aikaan en pysty soittamaan koska olen töissä.

Myös nuo takaisin soitot, joita useassa paikassa on,ovat hankalia. Minun töissä ei aina kuule puhelinta tai pysyy vastata.
Esim. Meidän tk soittaa tasan kerran takaisin ja jos ei vastaa tulee viesti,että pitää soittaa uudelleen.

Että semmonen satu tosiaan :)

Lähettäjä: Mies 
Päivämäärä:   25.5.25 15:40:12

Otat sairaslomaa.

Päivämäärä:   25.5.25 15:58:37

Miksi et ehdota sinne , mistä soitetaan, että vain tämä aika x käy? Kyllä hekin voi joustaa.

Päivämäärä:   25.5.25 16:00:42

Ja yksi vartin tauko. Just joo.

Sulta jäi nyt kirjoittamatta, että et ole töissä Suomessa, koska se on se sun seuraava viesti.

Lähettäjä: Pop 
Päivämäärä:   25.5.25 16:01:46

No minä kyllä soitan lääkäripuheluni käytävällä/taukohuoneen nurkassa/ihan vaan toimistossa jos ei mitään muuta paikkaa ole.

Takaisinsoittopalveöit on kyllä todella ärsyttäviä, toisaalta yhtä kiva on kun jonottaa puhelimessa heti tauon alettua ja kun pääsee jonotuspaikalle 1, on pakko laittaa puhelin pois kun tauko loppuu. Meilläkin tulee kyllä valikoitua paljon asiointipaikat sen mukaan missä on helppo asioida. Julkisella on välillä onnistunut kun selittää tilanteen niin on voinut saada tarkemman ajan sovittua yms.

Oletko muuten keskustellut asiasta esimiehen kanssa lainkaan? Meillä on esimies jopa tullut tuuraamaan muutamaksi minuutiksi että saa puhelun soitettua kun oli pakottava tarve

Päivämäärä:   25.5.25 16:41:53

Miten ihmeessä sairauslomaa "otetaan"?

Päivämäärä:   25.5.25 17:09:32

Ite lopetin työt tuommoisessa työpaikassa. Lasten asioita oli vaikea hoitaa jo pelkkä neuvola käynti tuotti tuskaa, koska palkatonta vapaata ei saanut pitää. Just nuitten puheluiden hoitaminenkin lähes mahdotonta.

Lähettäjä: l 
Päivämäärä:   25.5.25 18:40:05

Toinen huoltaja asialle, tai isä/äiti, vaikka ei olisi yhteishuoltajuus.

Laiton työaika joka tapauksessa, jos vain yksi 20 minuutin tauko koko päivänä.

Lähettäjä: häh 
Päivämäärä:   25.5.25 18:56:51

Mikä helevetin työpaikka tuo tuollainen oikein on :O

???

Lähettäjä: + 
Päivämäärä:   25.5.25 23:24:45

Se on se työpaikan valinnan vapaus. Kukaan ei pakota olemaan juuri tuolla töissä, missä ihmistä ei arvosteta.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   25.5.25 23:33:45

"Se on se työpaikan valinnan vapaus. Kukaan ei pakota olemaan juuri tuolla töissä, missä ihmistä ei arvosteta."

Tämä. Lähtisin kävelemään tollasesta paikasta. Onko edes laillista, että palkattoman saadakseen pitäisi itse repäistä jostain sijainen? Mitä varten ne esimiehet teillä on? Heiluttelemassa vain ruoskaa?

Lähettäjä: S 
Päivämäärä:   25.5.25 23:34:45

"Laiton työaika joka tapauksessa, jos vain yksi 20 minuutin tauko koko päivänä."

Yleinen harhaluulo. TES:lla on mahdollista sopia tauoista laista poiketen ja 20min tauko 7,5h päivässä on hyvinkin mahdollista. Aloittaja ei kertonut mikä TES, joten mahdoton sanoa onko laiton vai ei. Aloittaja ei ole töissä 8-17 5pv viikossa

Käytännöissä on kuitenkin paljon parantamisen varaa, jos työnantajalta ei sen verran joustoa löydy, että yhtenä päivänä silloin tällöin saisi esimerkiksi lapsen asioita hoidettua. Vaihtaisin paikkaa jos edes palkatonta puolikasta päivää irtoa asioiden hoitoon.

Lähettäjä: I 
Päivämäärä:   26.5.25 00:05:50

Luojan kiitos meillä voi töissä hoitaa omia asioita lähes missä tahansa. Työt kyllä onnistuvat siinä samalla, vaikka juttelisi koko päivän niitä näitä. Kunhan pomolle vastaa sen soittaessa.

Lähettäjä: öwefh 
Päivämäärä:   26.5.25 00:29:54

Kuulutko aloittaja ammattiliittoon? Siellä on lakimiehiä jotka selvittää sun työnanatajalle että toi on laitonta.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.