Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Suuttuisitko / loukkaantuisitko ?

Lähettäjä: Oz 
Päivämäärä:   24.5.25 17:39:47

Miehesi olisi ensimmäistä päivää vanhempainvapaalla , sinä töissä ja hän lähtee kaverinsa remontissa auttamaan minkä ajan sinulle ventovieras ihminen (kaverin vaimo) hoitaa lastanne? Kuulet päivän päätteeksi asiasta.

Olisiko tilanne sinulle ok?

Re: Suuttuisitko / loukkaantuisitko ?

Lähettäjä: Ziisas Khraist 
Päivämäärä:   24.5.25 17:48:30

Olisi ok. Oletettavasti se ukko kuitenkin on siellä samalla tontilla tekemässä remppaa joten saatavilla tarpeen vaatiessa.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   24.5.25 17:51:20

En. Vaikka kyseessä olisi minulle ventovieras ihminen, niin oletettavasti se ei olisi ventovieras miehelleni, ja luottaisin hänen arvostelukykyynsä lapsen hoidon suhteen.

Lähettäjä: Niin 
Päivämäärä:   24.5.25 17:52:08

No en suuttuisi enkä loukkaantuisi.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   24.5.25 17:54:16

Olisi ok.

Päivämäärä:   24.5.25 17:57:27

Minun mieheni olisi iloissaan kertonut suunnitelmistaan vanhempainvapaan varalle eikä tuollainen olisi tullut yllätyksenä.

Onko nyt ongelma siinä, että et tuntenut lapsen kanssa ollutta aikuista vai että mies ei käytä vanhempainvapaata kotona vaan kaverin remppa-apuna?

Lähettäjä: Ei 
Päivämäärä:   24.5.25 17:59:44

Minulle ei olisi ok ja asiasta puhuisin miehen kanssa. Meillä lapsia hoitaneet vain sellaiset ihmiset jotka molemmat tuntee ja joidenka kanssa lapset paljon tekemisissä pois lukien päiväkoti. Ei kävisi mielessäkään noin pientä lasta jättää hoidettavaksi jonkun kaverin kumppanille joka toiselle vanhemmalle vieras ihminen puhumattakaan siitä lapsesta.

Lähettäjä: Ei 
Päivämäärä:   24.5.25 18:01:28

.. //Minulle kaverin auttaminen ei ole ongelma ja vanhempainvapaann käyttö vaan se, että lapsi jätetty hoitoon vieraalle ihmiselle jota kumppani ja tuskin pieni lapsiaan tuntee. Nyt kyse kuitenkin sen verran pienestä lapsesta etten jättäisi kuin lapselle tutuille aikuisille joidenka kanssa paljon tekemisissä hoitoon.

Lähettäjä: Jaana 
Päivämäärä:   24.5.25 18:02:49

Loukkaantuisin varmasti.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   24.5.25 18:04:41

Ei olisi ok.

Lähettäjä: Hmmm..... 
Päivämäärä:   24.5.25 18:06:40

"Minun mieheni olisi iloissaan kertonut suunnitelmistaan vanhempainvapaan varalle eikä tuollainen olisi tullut yllätyksenä."

Näin. Kun tämä ei ole nyt tapahtunut niin siitä olisin käärmeissäni tai pitäisin suhdettani ihan paskana sellaisena, mutta en osaa siitä aloittajan asiasta ihan niin hermostua.. MUTTA aloittajalla on oikeus hermostua jos siltä tuntuu ja mies kuulkoon kunniansa juuri siitä mistä ap haluaa miehen kuulevan, siihen on oikeus !

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   24.5.25 18:09:40

Tekisi mieli sanoa, että en, mutta pakko myöntää, että riippuu hieman. Olen todella tarkka äiti vauva-aikoina, eli ne hihihi hormonit tekevät luonnollisesti tehtävänsä. Jos mies yhtäkkiä ensimmäisenä vetovastuupäivänään jättäisi lapsen jollekulle, johon en luota, niin kyllä minä suuttuisin ainakin mielessäni.

Päivämäärä:   24.5.25 18:11:41

Mies saisi kuulla kunniansa! Vanhempainvapaa ei ole mikään kavereiden remppatyömaa, eikä vauvaa jätetä äidin kanssa sopimatta kenellekään vieraalle.

Suhtautuisin eri tavalla, jos mies olisi jo pitkän pätkän ollut vanhempainvapaalla ja hoitanut itsenäisesti lapsen moitteetta, mutta tuo että ENSIMMÄISENÄ päivänä laistaa jo velvollisuuksistaan kertoo ettei miehellä ole hajuakaan millä vapaalla hän on.

Päivämäärä:   24.5.25 18:15:51

"ENSIMMÄISENÄ päivänä laistaa jo velvollisuuksistaan"

Tässä on nyt oletus, että isä ei ole osallistunut lapsen ja kodin hoitoon ennen vapaan alkamistakaan.

Päivämäärä:   24.5.25 18:17:19

..: ei, vaan se lapsenhoito on sen kotona olevan vanhemman ykkösprioriteetti. Sitten kun molemmat ovat kotona, toinen kokkaa, toinen siivoaa, toinen vaihtaa vaipan, toinen käy kaupassa...

Päivämäärä:   24.5.25 18:17:20

^ Ei tietenkään ole sellaista oletusta. Mistä tuollainen luulo?

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   24.5.25 18:22:18

No en todellakaan loukkaannu saati suutu.
Luotan täysin mieheni arviointikykyyn. Ja se lapsi on meidän yhteinen, ei minun omaisuuttani.

Lähettäjä: Haha 
Päivämäärä:   24.5.25 18:37:32

Miettikää tämäkin asia toisinpäin: äiti jättäisi vauvan ensimmäisenä päivänä jollekulle hoitoon ja lähtisi vaikka ratsastuskilpailuihin apukäsiksi :D. "Miksi piti äpärä pykätä/pusertaa" "mammatirullaa, äippätirallaa"

Päivämäärä:   24.5.25 18:55:30

Tuo ei ole ok. Tosin koko mies vanhempainvapaalla ja äiti töissä on sellaista pskaa että vain joku sairas vela kommunistihoro voi keksiä sellaista. Että viedään viimeisetkin oikeudet biologisilta äideiltä ja ei yhtään kunnioiteta sitä symbioottista luonnollista sidettä mikä vauvan ja äidin välillä on.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   24.5.25 19:02:25

Virhe tehtiin jo siinä, kun lapsi ylipäätään uskottiin miehen hoitoon. Koska onhan se selvää että ainoastaan äiti voi olla lapselle luotettava vanhempi, sanoivat femakot sitten mitä tahansa.

Lähettäjä: X 
Päivämäärä:   24.5.25 19:03:58

X: No syytä kelaa ja sitä kuka /ketkä keksi uudistaa vanhenpainvapaat ..

Lähettäjä: — 
Päivämäärä:   24.5.25 19:07:28

Surullista että teillä luottamus miehiinne on noin huonolla tolalla. Kyllä minä luotan täysin mieheni arvostelukykyyn. Ei se vauva siitä kärsi että joku muukin häntä hoitaa ja mieheni on täysin kykenevä arvioimaan kelle lapsen voi antaa hoidettavaksi.

Lähettäjä: 91 
Päivämäärä:   24.5.25 19:29:22

Todellakin suuttuisin, minulle vieras ihminen ei todellakaan hoitaisi lastani noin vain! Ja vieläpä niin, että en tiedä siitä etukäteen. Kuinka s**tanan huono kommunikoija mies olisi, jos tuollaista ei osaisi etukäteen kertoa ja kysyä, onko ok.

Lähettäjä: ........ 
Päivämäärä:   24.5.25 19:34:07

No ei olisi ok. Jos asia olisi sovittu etukäteen, minä olisin tuntenut tuon hoitajan ja mies ollut jo vanhempainvapaalla pidempään,sitten asia olisi ok.
Mutta jos ekasta päivästä lähtien pitää tehdä jotain muuta kuin mihin se vapaa on tarkoitettu ja vielä sopimatta dumpata lapsi ties kenelle, niin parempi että lopettaa lomansa siihen ja menee sitten edes töihin tienaamaan rahaa, jos lapsen kanssa oleminen ei kiinnosta.

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   24.5.25 19:38:23

"Kuinka s**tanan huono kommunikoija mies olisi, jos tuollaista ei osaisi etukäteen kertoa ja kysyä, onko ok."

Itse sain tuosta käsityksen, että oli ihan ex tempore remontoimaan lähtö, joka ei ollut etukäteen suunnitelmissa. Siksi aloittajakin kuuli asiasta vasta jälkikäteen.

Lähettäjä: HH 
Päivämäärä:   24.5.25 20:04:19

Jos mies puuhastelisi kaverin työhuoneessa lapsen ollessa kaverin puolison kanssa olohuoneessa, niin olisi täysin ok. Eli jos mies olisi lapseen nähden lähes koko ajan näkö-/kuuloetäisyydellä ja lapsi ei hätääntyisi, niin ei mitään ongelmaa. Jos taas remppa tapahtuu eri rakennuksessa tai esimerkiksi lapsi itkisi koko ajan, niin ei todellakaan olisi ok ja ihmettelisin, millaisen idiootin kanssa olen mennyt lisääntymään.

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   24.5.25 21:45:11

Meillä mies on muutenkin yhtä harkitsevainen siitä että kenelle uskaltaa jättää hoitoon kuin itsekin niin en suuttuisi koska luotan siihen että hoitaja varmasti pärjäisi. Jos taas alkaisi harva se päivä reippailemaan ja lapsi olisi jatkuvasti hoidossa niin sitten olisi kyllä keskustelun paikka.

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   24.5.25 21:46:10

Reippailemaan/remppailemaan:D vaikka reippailuahan sekin on

Lähettäjä: heh 
Päivämäärä:   24.5.25 21:58:59

Jostain syystä tämä toi mulle elävästi mieleen sen kerran kun anoppi vei lapset uimahalliin ja oli jossain vaiheessa pyytänyt uimavalvojaa katsomaan lasten perään, että "hänkin pääsee uimaan". Valvojakin oli ollut niin munaton, ettei ollut saanut suuta auki sitä vertaa, että olisi sanonut ettei ole hallissa sitä varten.

Lapset oli muistaakseni eskarissa/ekaluokalla ja toinen oli sitten lyönyt päänsä altaan reunaan ja uimavalvoja sitä siellä paikkaili kun muori palasi...

Lähettäjä: ?? 
Päivämäärä:   24.5.25 21:59:34

No tietysti on ok. Osaahan se mies nyt katsoa perään ja enemmän harkintakykyä hänellä on kun minulla. :)

Lähettäjä: No 
Päivämäärä:   24.5.25 22:04:00

Työpaikalla kuunnellut takavuosina kun miehet porukalla haaveilivat vanhempainvapaasta ja siitä kaikesta, mitä tekisivätkään, kun pääsisivät semmoista viettämään. Kalastusreissuja ja sen sellaista kuulemma sitten olisi ohjelmassa kun olisi pitkät vapaat. Kun tiedustelin että kukahan sen lapsen sitten hoitaa kun sitä varten vapaata saanut isi lähtee kavereitten kanssa Lappiin, mutistiin että ai niiiiiiin, no lapsen äiti kai, tai senhän voi sitten viedä hoitoon...

Lähettäjä: Jep 
Päivämäärä:   24.5.25 22:09:47

"Mutta jos ekasta päivästä lähtien pitää tehdä jotain muuta kuin mihin se vapaa on tarkoitettu ja vielä sopimatta dumpata lapsi ties kenelle, niin parempi että lopettaa lomansa siihen ja menee sitten edes töihin tienaamaan rahaa, jos lapsen kanssa oleminen ei kiinnosta."

TÄMÄ.

Lähettäjä: *** 
Päivämäärä:   24.5.25 22:11:23

Ei ole ok.

Lapsen hoitajat sovitaan yhdessä ja ne pitää tietää etukäteen.

Tosi tyypillistä käytöstä miehiltä et ollaan olevinaan lomalla kun pitäisi ihan tehdä kotona työpäivää lasta hoitaen.

Lähettäjä: Hicks 
Päivämäärä:   24.5.25 22:12:13

Riippuu miehestä. Vain aloittaja tietää, onko mies vastuullinen vai sellainen, kuten yllä kuvattiin, että luulee vanhempainvapaan tarkoittavan jotain lomaa, kalaretkiä ja remppa-apuja. Että en mä ihan purematta nielisi.

Lähettäjä: heh 
Päivämäärä:   24.5.25 23:03:43

Näin. Ei ole ok ja itse vetäisin sellaiset apinanraivot ettei mies toista kertaa lastaan yksin jättäisi. Tässä on petetty luottamus niin monella tasolla. Ensinnä se että avuton vauva jätetty ties kenen käsiin (kaverin muija ei merkkaa mitään varsinkaan kun äippä ei tyyppiä tunne eikä olis eka kerta kun "hoitaja" hermostuu ja vähän ravistelee vauvaa surullisin seuraamuksin). Toisekseen äijä on valehdellut tietoisesti koska selvästi on tiennyt koko ajan mitä aikoo tehdä "vapaalla". Raksalla auttelu tarkoittaa myös että vauvan äidille tuntematon ihminen on oleillut itsekseen heidän kodissa. Todellakaan ei ok. Tai vaihtoehtoisesti vauva on ollut vieraassa paikassa vieraan ihmisen kanssa mikä ei sekään ole ok jos yhtään ymmärtää kehityspsykologiaa.

Malliesimerkki miten romutetaan luottamus ja todennäköisesti koko parisuhde. Isän vapailla vauva on vielä niin pieni ettei sellaista anneta keskustelematta kenenkään vieraan tai edes tutun hoidettavaksi. Itse saattaisin lopettaa työt siihen paikkaan ja jäädä jatkamaan hoitovapaata. Menkööt äijä töihinsä jos ei tuon vertaa vaivaudu omasta lapsestaan huolehtimaan. Saattaisin myös pakata omat ja lapsen tavarat ja lähteä muualle harkitsemaan suhteen jatkoa.

Lähettäjä: Haha
Päivämäärä: 24.5.25 18:37:32

Miettikää tämäkin asia toisinpäin: äiti jättäisi vauvan ensimmäisenä päivänä jollekulle hoitoon ja lähtisi vaikka ratsastuskilpailuihin apukäsiksi :D. "Miksi piti äpärä pykätä/pusertaa" "mammatirullaa, äippätirallaa"

Päivämäärä:   24.5.25 23:21:24

Olisi ok, jos asia olisi etukäteen tiedossa ja sovittu. Haluan tietää kenellä pieni lapseni olisi hoidossa. Mutta aloittajan tapauksessa tieto tuli jälkikäteen, niin saattaisin suutahtaa.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   24.5.25 23:37:48

"Tosin koko mies vanhempainvapaalla ja äiti töissä on sellaista pskaa että vain joku sairas vela kommunistihoro voi keksiä sellaista. Että viedään viimeisetkin oikeudet biologisilta äideiltä ja ei yhtään kunnioiteta sitä symbioottista luonnollista sidettä mikä vauvan ja äidin välillä on."

Mitä @!#$ä nyt :D

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.