Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Millä ahdistus pois?

Lähettäjä: Kohta ex? 
Päivämäärä:   24.5.25 17:17:31

Mies aloitti kuin salama kirkkaalta taivaalta riidan. Aivan mitättömästä syystä. Edellisenä päivänä sanoi oikein painokkaasti kuinka rakastaa minua niin valtavasti. Siitä seuraavat viisi päivää oli minun vikojen etsimistä ja ero puheita. Saatiin puhuttua ja nyt "mies taas rakastaa". Oikeastaan ei mielestäni saatu puhuttua vaan mies lateli ehdot, sanoi ole hiljaa äläkä vänkää vastaan ja nyt kaikki on hyvin. Mulla on rinnassa niin valtava ahdistus, että en enää kestä. Mulla ei ole mut-ongelmia siis taustalla vaan tämä laukaisi tällaisen kamalan olon. Minä olen tässä nyt kaikkia vaihtoehtoja puntaroinut. Nyt ei ole yhtään rahaa muuttaa tästä pois (miehen asunto ja tehnyt sen selväksi) kun nuori vielä asuu joka toinen viikko kanssani ja olen pienipalkkainen, mutta kuitenkaan en tukiin oikeutettu.

Pitääkö vaan mennä hakemaan resepti rauhoittavia että kestän tämän vai kuinka selviän? En oikein enää jaksa kavereita kuormittaa vaikka en kamalasti olekaan asiaa heille työntänyt. Auttakaa. Olen aivan rikki.

Re: Millä ahdistus pois?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   24.5.25 17:58:04

Ahdistus lähtee samalla kuin mies.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   24.5.25 17:59:17

Tuo ahdistus lähtee kun suhde loppuu, eikä hetkeäkään ennen sitä. Turvakotiin voi hakeutua, siellä autetaan.

Päivämäärä:   24.5.25 18:08:22

Mies ei ole väkivaltainen. Luulen että turvakotipaikat on tärkeämpiä väkivallan uhan alla oleville. Avioero tästä tulee, mutta nyt on tosi vaikea lähteä tästä ainakaan viikkoon. Se pitäisi kestää, mutta tuntuu etten kestä sitäkään.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   24.5.25 18:09:52

Ohjaa se ahdistus valmistautumiseen. Tee suunnitelma ja toteuta se.

Päivämäärä:   24.5.25 18:20:40

Väkivaltaa on henkinenkin väkivalta, ja jokainen siellä ajattelee että tuolla toisella on pahemmin, en kuulu tänne, minun ongelmani on pieniä. Kuuluu asiaan.

Päivämäärä:   24.5.25 19:04:40

Ala säästämään, varmuuden vuoksi, on inhimillinen vinkkini. Kuitenkin parhain tuntemani ohje ahdistukseen ja tilanteen selvittämiseen: rukoile. Pyydä apua tilanteeseen Jeesuksen nimessä, pyydä rauhaa ja viisautta.

Päivämäärä:   24.5.25 20:06:49

Säästäminen on hyvä ja koetan sitä. Olen kyllä toisaalta nyt niin veloissani että...

Päivämäärä:   24.5.25 22:00:23

Miten Jeesus liittyy mitenkään tähän?

Aloittaja, ahdistus ei ole tunne, vaan ahdistus syntyy yleensä tunnistamattomien ja kannen alle painettujen tunteiden voimasta. Yritä löytää ne ja anna itsesi tuntea ne, älä valehtele itsellesi. Tunteilla on tehtävänsä, ne yrittävät esim. tässä tilanteessa suunnata sinua muutokseen, jotta sinun ei tarvitsisi kärsiä. Mikä se muutos sitten on, se sinun pitää selvittää. Jos homma on tuollaista usein, niin ehkäpä se ero ois avain asiaan. Pärjäät kyllä ilman ukkoa, myös taloudellisesti.

Lähettäjä: se 
Päivämäärä:   24.5.25 22:01:55

Lapikas ratkaisee tämänkin ongelman.

Lähettäjä: Niin 
Päivämäärä:   24.5.25 22:06:42

Ahdistus lähtee, kun hankkinut miehestä eroon. Jos et tee sitä pian, kohta sulla on mielenterveysongelmia. Mulla on tästä kokemusta.

Päivämäärä:   24.5.25 22:46:47

https://naistenlinja.fi/vakivallan-syklisyys-ja-muodot/

Tällä sivulla on kuva.
Katso se kuva. Onko tuttua?

Ihan pääasia on että tiedät tilanteen ja kuvion jossa olet.

Akuuttiin ahdistukseen auttaa kylmäaltistus ja nopeatehoinen liikunta. Molemmat vaikuttavat aivojen välittäjäaineisiin. Ja teho alkaa nopeasti. Juoksulenkki, portaiden juoksu ylös, alas. Tai jääkylmään vesialtaaseen kädet ja kasvot pidemmäksi aikaan tai pakastimessa olevien pussien puristelu.

Mitä tulee asumistilanteeseen, lapsen kanssa kahdestaan asuva pienipalkkainen saa kyllä tukea erotilanteeseen. Palkan päällekin voi saada perustoimeentulotukea.

Lähettäjä: sdlvknvsd 
Päivämäärä:   25.5.25 00:20:30

Eikö sulla ole ainuttakaan ystävää, sukulaista jonka luokse voisit mennä ja/tai saada lyhytaikaista taloudellista apua?

Lähettäjä: kdjsia 
Päivämäärä:   25.5.25 00:28:23

Ota yhteys tuonne naistenlinjaan. Jos kaverit on kyllästetty/ ei kehtaa kertoa, ota tuonne yhteyttä. Täällä saat nii jäätävää pöllytystä, että ei ole sen arvoista.
Lähde pois ja pärjäät ihan varmasti. Tuhkasta on noustu aina.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.