Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Reissuun pakkaaminen

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   24.5.25 16:23:04

Just tässä kasailen tavaroita reissua varten ja kun en ole pitkään aikaan ollut missään, niin onhan tämä vaikeaa! Mitä teillä aina unohtuu tai meinaa unohtua matkasta? Mitkä on reissujen luottotuotteita?

Re: Reissuun pakkaaminen

Päivämäärä:   24.5.25 16:25:41

Vaatekaapin oven sisäpuolella on lista vaatteista ja tarvikkeista, jotka on syytä pakata mukaan. Helppoa, eikä mikään unohdu vaikka edellisestä reissusta olisikin jo aikaa.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   24.5.25 16:26:38

Ennen unohtui pitkistä reissuista aina viinipullonavaaja ja kynsisakset.
Nyt meillä on molempien matkalaukuissa sekä se avaaja että sakset.
Niin, ja lapsen matkalaukussa on kännykän laturi. Häneltä unohtui se aina.

Minulta piilareiden käyttäjänä unohtuu välillä silmälasit matkasta.

Lähettäjä: ssssh 
Päivämäärä:   24.5.25 16:44:37

Pinsetit
kynsileikkurit
Kortisonivoide

Lähettäjä: Reissumummo 
Päivämäärä:   24.5.25 16:56:57

Minä matkustan tyylillä "passi, kännykkä,kukkaro,laturi".
Jos jotakin unohtuu, niin tod.näk saan sen ostettua reissusta.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   24.5.25 17:06:17

Mulla ei unohdu mitään kun pakkaan aina liikaa:D Muutaman päivän matkalle lähtee mukaan täyteen ahdettu suuri matkalaukku.

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   24.5.25 17:21:44

Pakkaan aina mukaan:
- penaali (kyniä + sakset)
- muistikirja
- ristikkolehti
- kirja tai pari
- pieni lääkearsenaali (buranaa, ripulilääkettä, närästyslääkettä, nuhasuihke, rakkolaastareita, kosteuttavia silmätippoja yms)
- pullonavaaja
- minigrip-pusseja
- pari hakaneulaa
- nenäliinoja
- shampoo/hoitoaine
- huulirasva
- mahdolliset meikit
- hammasharja ja tahna
- talkki
- latauspalikka
- kännykän laturi

Vaatteet yms katson sitten kohteen mukaan ja sääennusteiden. Usein meillä on mukana on myös matkakaiutin.

Lähettäjä: Lista 
Päivämäärä:   24.5.25 17:53:10

Teen aina hyvissä ajoin listan mitä matkalle tarvitsee mukaan ja täydennän listaa tarpeen mukaan. Ei ole koskaan mitään tarpeellista unohtunut.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   24.5.25 18:30:36

Nuorena pärjäsi - jopa viihtyi - missä vaan kunhan mukana oli rahapussi, meikkipussi ja sätkäpussi.

Päivämäärä:   24.5.25 18:32:59

Mä meinaan aina unohtaa yöpaidan, kun en kotona käytä. Hotellissa ei niin haittaa, mutta kavereiden luona yöpyessä pitää sitten lainata :D

Lähettäjä: mvmtt 
Päivämäärä:   24.5.25 18:38:04

Mihin oot menossa? Monta yötä, missä majoitut, mitä meinaat tehdä?

Lähettäjä: Ilkko 
Päivämäärä:   24.5.25 18:44:15

Minulla on reissupussi. Se on sellainen iso toilettilaukku, jonka sisällä on hiusharja, pompuloita, shampoota, hoitoainetta, kosteusvoidetta, dödöä, pieni hajuvesi, piilareita,käsidesiä, huulirasvaa ja puukko. Siellä on pienempi pussi, jossa on hammasharja, pari sidettä ja tampsia, hammaslankaa... mitähän vielä... siellä on myös toinen pikkupussi, jossa on särkylääkettä, allergialääkettä, Samarinia, vanupuikkoja, partaterä, pinserit jne. En nyt ihan kaikkea muista luetella, mutta tämä laukku on aina lähtövalmiina.

Sitten pakkaan vaatteet paikan ja sään mukaan.

Minulla on myös sellainen retkilaukku, joka on aina pakattuna. Siellä on kertakäyttöastiat, kattila, pannu, sytykkeitä, puukko, paperia, maustepussukka, termari jne.

Lähettäjä: Optimus 
Päivämäärä:   24.5.25 19:31:35

Mulla on Google drivessä tallennettuna pakkauslista, jossain listat eri reissuille. Yhdellä välilehdellä on lasketteluloma ja sarakkeet on nimetty rinteeseen, hengailuun, apteekki, härpäkkeitä, kosmetiikka.Toisella välilehdellä Interrail jossa sarakkeet vaatteet, kosmetiikka, härpäkkeet, apteekki. Aina reissun jälkeen olen käynyt listan läpi ja poistanut, jos siellä on joku turha tai lisännyt, jos joku on puuttunut. Useimmiten unohtuu hiusharja, yöasu tai piilarikotelo.

Tärkeiden asioiden säilyttäminen laukussa olisi helppoa, mutta usein on eri laukut tai rinkat mukana. Lisäksi olen sen verran minimalisti, että reissun tavarat ovat myös usein arkikäytössä enkä halua hankkia tuplia.

Lähettäjä: Jk 
Päivämäärä:   24.5.25 20:43:01

Mulle ehdoton must on kosteuspyyhkeet. Halvin ja kätevin 30-80 kpl vauvan pesulappupakkaus. Niillä voi pestä meikit, kädet, pikasuihkun korvike, likaiset pöydät yms

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   24.5.25 20:54:04

Jos laturiin tarvitsee matka-adapteria niin se unohtuu liian usein...

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   24.5.25 20:55:25

Pakkaan aina ihan naurettavan määrän tavaraa, ja häpeilen sitä. Koen tarvetta varautua IHAN kaikkeen.

Mutta voi että kun tuntuu hyvältä sen yhden kerran kun jotain sekopäisempiä pakkauksiani oikeasti tarvitaan.

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   24.5.25 21:03:36

Miten joku matka-adapteri voi unohtua?

Päivämäärä:   24.5.25 22:00:04

Mulla myös kännykän muistiinpanoissa pakkauslistat. Ja matkan aikana/jälkeen täydennän sitä ni seuraavalle reissulle on paremmin vielä optimoitu! Ja toki eri tyyppisille reissuille omat listat

Päivämäärä:   24.5.25 22:22:07

Sakset kynsisakset veitsiä , sahalaita ja sileeteräisiä, kertakäyttötyökaluja, lusikoita veitsiä haarukoitA. Tälleen kun ikinä en ota hotellista muuta kuin aamiaisen ja ehdottomasti pelkkä hotellihuone , ei mitään kokkailuja reissussa, pääruoka "ulkona" .

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.