Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kuinka pian on ok olla taas raskaana?

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   24.5.25 14:25:09

Kaverilla on vaimonsa kanssa yksi alle kouluikäinen lapsi ja nyt alkuvuodesta syntyi uusi lapsi. Vaimolla ainakin yksi keskenmeno ennen tätä vauvaa, ja tämä viimeisin raskaus oli ollut tosi hankala. Vaimo ei ollut saanut raskauden aikana tehdä mitään vaan oli ollut tyyliin vuodepotilaana. Myös vauvan kanssa on ollut hankalaa.

Nyt vaimo on todennäköisesti uudelleen raskaana. Joo, asia ei mulle kuulu, mutta käy vaimoa sääliksi, jos on raskaana taas. Ja tiedän että olen kamala ihminen kun käy sääliksi. Kaveri kertonut kuinka vaimo on ottanut tosi raskaasti sen että vauvan kanssa kaikki ei ole mennyt hyvin, eikä kai vielä edes tiedetä onko vauvalla kaikki kunnossa. Sit vaan jo uutta vauvaa alulle. Itse en näistä asioista mitään ymmärrä mutta eikö tuo ole aika pian, etenkin kun kaikki ei ole mennyt aikaisemmin kovin hyvin?

Re: Kuinka pian on ok olla taas raskaana?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   24.5.25 14:30:08

Oikeassa olet, ei kuulu sinulle.

Lähettäjä: k 
Päivämäärä:   24.5.25 14:30:59

Asia ei tosiaan sinulle kuulu. Käytä aikasi paremmin.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   24.5.25 14:42:13

Eiköhän perheessä olla tietoisia omasta tilanteestaan.

Päivämäärä:   24.5.25 14:53:51

"Joo, asia ei mulle kuulu"

Siinäpä se.

"Ja tiedän että olen kamala ihminen"

Niin olet.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   24.5.25 14:55:08

Asia ei kuulu sinulle, MUTTA jos olet huolissasi, voisitko ystävystyä vaimon kanssa? Tai tarjota apuasi heille lasten kanssa?

Päivämäärä:   24.5.25 15:03:14

No, kropalle on tietysti raskasta useampi raskaus putkeen. Mutta henkisesti voi olla vaikeampaa ensim vähän toipua ja sitten raskautua uudestaan. Asia ei tosiaan sinulle kuulu lainkaan

Päivämäärä:   24.5.25 15:26:19

Tuskin sitä vaimoa on vastentahtoisesti pistetty paksuksi. Kuulostaa siltä, että sinä olisit ennemmin halunnut olla tuolle miehelle raskaana ja nyt harmittaa.

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   24.5.25 15:55:15

Itsellä kaksi lasta vuoden ikäerolla. Mutta eipä ollut mitään ongelmia raskauksien kanssa niin helposti meni ja lapsilla oli palljon seuraa toisistaan kun leikkivät.

Päivämäärä:   24.5.25 16:46:49

"Tuskin sitä vaimoa on vastentahtoisesti pistetty paksuksi."

Väkisin tuskin mitään tapahtunut, mutta kova painostus saattanut olla kun perillinen puuttuu edelleen, ja näillä alkaa olla jo ikää joten ei ole kovin montaa vuotta aikaa tehdä lapsia.

Päivämäärä:   24.5.25 16:55:04

"Itsellä kaksi lasta vuoden ikäerolla. Mutta eipä ollut mitään ongelmia raskauksien kanssa niin helposti meni ja lapsilla oli palljon seuraa toisistaan kun leikkivät."

Niin, normaaleissa raskauksissa ja terveiden lapsien kanssa. Aloituksessahan kerrotaan raskauden vieneen naisen vuodelepoon ja vauvasta ei vielä tiedetä, onko kaikki ihan ok.

Ymmärrän huolen. Henkinen hyvinvointi tuossa voi heittää kuperkeikkaa. Alatie synnytyksessä ei taida olla mitään suosituksia seuraavaan raskautumiseen, mutta sektioissa on ettei vuoteen saisi tulla raskaaksi.

Mutta paljoa et voi tehdä.

Päivämäärä:   24.5.25 17:22:42

"mutta sektioissa on ettei vuoteen saisi tulla raskaaksi."

Yliopistosairaalan synnytyslääkärin mukaan 6kk.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   24.5.25 17:25:51

Toisinaan suuri huoli hedelmällisyydestä ajaa yrittämään toista heti perään kun kerran tärppää.

Päivämäärä:   24.5.25 17:27:38

"Yliopistosairaalan synnytyslääkärin mukaan 6kk"

Oys:sta täällä keikkaa tekevän lääkärin mukaan 3,5 kk sitten 12 kk.

Lähettäjä: K 
Päivämäärä:   24.5.25 18:05:49

Jokainen tekee mitä tahtoo mut kyllä ihmettelen minäkin miksi vaikeaan/rankkaan tms tilanteeseen tehdään lisää haasteita. Vaikka seuraavan kanssa menisikin raskaus ja vauva-aika hyvin niin onhan tuo raskasta.
Samalla tavalla ihmettelen jos talous on hyvin heikoilla niin pykätään vauvaa toisen perään ja itketäään somessa kun rahat ei riitä.

Lähettäjä: Niin 
Päivämäärä:   24.5.25 18:07:47

Ei ihan noin nopeasti yritetty seuraavaa lasta, mutta itsellä eka raskaus oli todella vaikea kuten myös esikoisen vauva-aika. Meillä kolmen lapsen haave muuttui tämän vuoksi kahteen ja ihan tietoisesti haluttiin lapset lyhyellä ikäerolla, jotta voin raskausajan olla kotona ja samaan sysyyn vetää koliikkilapset ja unettomat yöt. Ihan oikea päätös tehtiin. Rankkaa oli, mutta jos näin ei oltaisi tehty olisi lapsi luku jäänyt todennäköisesti yhteen.

Päivämäärä:   24.5.25 18:15:12

"mutta kova painostus saattanut olla kun perillinen puuttuu edelleen"

Mikä perillinen puuttuu? Näillähän oli jo kaksi lasta. Pysy tarinassasi.

Päivämäärä:   24.5.25 18:17:12

Aloittajalle voi käydä niinkuin kaverille, että lapset syntyivät samana vuonna, koulussa luullaan kaksosiksi.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   24.5.25 18:58:07

Voihan se olla, että raskaus ei ole edes suunniteltu.

Lähettäjä: Minä 
Päivämäärä:   24.5.25 19:40:07

”Aloittajalle voi käydä niinkuin kaverille, että lapset syntyivät samana vuonna, koulussa luullaan kaksosiksi.”

Oletkohan mun kaveri :D

Päivämäärä:   24.5.25 20:03:05

""mutta kova painostus saattanut olla kun perillinen puuttuu edelleen"

Mikä perillinen puuttuu? Näillähän oli jo kaksi lasta. Pysy tarinassasi."

Niin, on kaksi lasta, mutta perillinen puuttuu. Siinä sulle miettimistä mitä se tarkoittaa.

"Aloittajalle voi käydä niinkuin kaverille, että lapset syntyivät samana vuonna, koulussa luullaan kaksosiksi."

Mulle ei kyllä voi käydä näin.

Päivämäärä:   24.5.25 20:15:39

Jos viittaat siihen, että kaverisi haluaisi lapsen joka on eri sukupuolta, niin ongelma ei ole uusi raskaus vaan kaverisi arvomaailma

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   24.5.25 20:22:57

Tuohon sektioon vielä. Suositushan olisi (Suomessa) että olisi se 1v väliä mutta pääasia jos 6kk olisi mennyt niin riskit eivät ole enää niin isot.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.