Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Ihmiset jotka vihaavat kesää ja lämmintä

Lähettäjä: ?! 
Päivämäärä:   24.5.25 10:20:19

Toki ollaan erilaisia mutta ärsyttää se valitus jo nyt miten inhottavaa kun on valoisaa, kesän lämmötkin tulossa hyi olispa jo syksy! Itse taas en voi sietää aikaa lokakuusta eteenpäin ja olen kuin kuollut maaliskuulle asti ja herän kunnolla henkiin vasta huhtikuussa.

Re: Ihmiset jotka vihaavat kesää ja lämmintä

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   24.5.25 10:21:56

Juu, Suomessa on pimeää, kylmää ja märkää ihan riittämiin. Turha ulista maks. pari kuukautta kestävästä kesästä. Nytkin on Helsingissä +10 ja pilvistä, ei tässä vielä edes keväästä voi puhua.

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   24.5.25 10:22:26

Jos talvesta saa marmattaa, niin saa kesästäkin. Paras toki olisi, kun keskittyisi vain hyvää. Ei tarvitsisi marmattaa kesän kuumuudesta vaan tilanteen salliessa voisi vaikka kertoa pitävänsä talvesta.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   24.5.25 10:22:45

:D

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   24.5.25 10:23:10

Ja ylipäätään voisi miettiä, miten ihmisille puhuu. Jos joku pitää kesästä, se ei tee hänestä vinkujaa, ulisijaa eikä piipittäjää.

Lähettäjä: Maija 
Päivämäärä:   24.5.25 10:24:13

Miks mun pitää sitten kuunnella jopa 9 kuukautta kun valitetaan kylmästä ja pimeästä. Koita kestää 2 kuukautta, jaxuhali.

Lähettäjä: joo 
Päivämäärä:   24.5.25 10:25:37

Itse tuuletan näille jotka vikisevät vihaavansa kesää ja valoa jo tammikuussa miten ihanaa kun päivät ovat alkaneet pitelemään ja iltapäiväänkin on jo valoa ja se vaan lisääntyy, mennään kevättä kohti! (Ne happamat ilmeet :D)

Lähettäjä: Poikamiss 
Päivämäärä:   24.5.25 10:27:28

En usko, että juuri kukaan inhoaa lämmintä. Kuuma on sitten eri asia, koska ihmiselimistön kyky käsitellä sitä on rajallinen.

Kuuman vaikutus hyvinvointiin ei ole mikään mielipidekysymys vaan on tieteellinen tosiasia, että se rasittaa elimistöä, väsyttää ja heikentää suorituskykyä.

Jos elämä on liikkumista ilmastoitujen tilojen välillä ja satunnaista pistäytymistä kuumassa, niin mikäs siinä, mutta kuuma ei totisesti ole mikään aktiivisen ihmisen ihanne.

Kuumissa maissa ihmiset tekevät kaikkensa kuumaa paetakseen. Varakkaimmat lähtevät kuumia kausia pakoon muualle, esimerkiksi Etelä-Espanjasta Kanariansaarille, missä ilmasto on kesälläkin paljon armollisempi.

Päivämäärä:   24.5.25 10:28:06

En tunne ketään, joka valittaa vuodenajoista.

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   24.5.25 10:29:18

Mun mielestä ylipäätään älytöntä valittaa Suomen vuodenajoista, valoisuudesta/pimeydestä tai säästä, oli se sitten talvi, kesä tai mikä tahansa mistä ei tykkää, kun ei se yllätyksenä tule kenellekään, että täällä nuo asiat vaihtuvat vuoden mittaan. Aina voi muuttaa pois jos ei kelpaa.

Lähettäjä: täh 
Päivämäärä:   24.5.25 10:29:56

Miten joku voi vihata valoa ja aurinkoa?! Sehän on yhtä kuin elämä! Veikkaan että ovat joko hyvin negatiivisia luonteita tai masentuneita.

Lähettäjä: mili 
Päivämäärä:   24.5.25 10:31:56

Ainakin fb introvertit ryhmässä on paljon näitä kesän ja valon inhoajia. Itsekin olen introvertti mutta rakastan kevättä, kesää ja valoisuutta.

Lähettäjä: Haha 
Päivämäärä:   24.5.25 10:35:31

Kohta on juhannus ja päivä alkaa lyhenemään.
Hihi.

Lähettäjä: Turha itsekkyys 
Päivämäärä:   24.5.25 10:48:41

En kuuntele tuollaista enkä varsinkaan lue.

Meteorologitkin toivottavasti jo tajuavat olla valittamatta sateesta jos pellot huutavat kosteutta. Pahinta on ollut se hellesään ihannointi kun maanviljelijä on sadetanssia viritellyt epätoivossaan. Todella typerää ammattilaisilta joiden pitäisi ymmärtää jotain kasvien vedentarpeestakin.

Ihan lähipiirissä voi joskus tietysti joku huokaista jos talvella on tajuton pakkanen ja kaikki hyytyy. Kesälläkin jos on viikkotolkulla kuivaa ja kuumaa tai sadetulva. Nykyisin ilmastossa kaikki tulee liioitellusti eli liikaa tiettyä säätilaa kerralla.
Maanviljelijän tyttärenä ja vaimona tiedän että yhdelle asialle ihminen ei voi mitään ja se on sää.
Pitää vaan kestää
Kaupunkilaiset valittavat mielestäni aivan turhasta ja ihan liikaa koska ei heidän elinkeinonsa mitenkään vaarannu vaikka tulisi pään kokoisia rakeita taivaalta.
Tämä on tätä minä minä- kulttuuria nykyisin. Ihan kuin jotakuta kiinnostaisi tyhjästä valitus.

Lähettäjä: hehe 
Päivämäärä:   24.5.25 10:50:40

Heti joulukuussa riemuitsen kohta alkaa päivät pitenemään, hih

Lähettäjä: Veeras 
Päivämäärä:   24.5.25 11:11:22

Vahingonilo ylipäätään on sellanen, mitä en käsitä.

Mä tykkään kaikista vuodenajoista. Ja eilinen sade teki todella hyvää luonnolle! Ainoo mikä mua tällä hetkellä harmittaa, on se, että on ollut niin viileä vielä, ettei ole saanut kasvimaata aloitettua ihan sillai miten olis halunnut. Itse en kuitenkaan erityisesti toivo yli 25 lämpötiloja, kun ei kroppa kestä kovin lämmintä mitenkään hyvin. Lisäksi mä sienestän, ja sellaset kuivat, kuumat kaudet tekee tosi huonoa sienisadolle.

Ja joo, olin eilen siinä kaatosateessa tallilla ja ihan vaapaehtoisesti seisoin pihalla sateessa tuntia katsomassa, ennenkö menin ite tunnille :D

Päivämäärä:   24.5.25 11:13:48

Ainakin fb introvertit ryhmässä on paljon näitä kesän ja valon inhoajia. Itsekin olen introvertti mutta rakastan kevättä, kesää ja valoisuutta.

Noi ryhmät onkin pahimpia… ihmiset yrittää löytää syitä, selityksiä ja keppihevosia omille vaikeuksille. Tyytyväiset introt eivät ulinapalstaa jaksa kauaa.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   24.5.25 17:14:28

Minä valitan kesästä ja talvesta tasapuolisesti:D Vihaan kylmää ja liukkautta sekä myös kuumuutta ja auringon porotusta.

Kevät ja syksy on ihanaa aikaa. Sopivan lämmintä/viileää ja aurinko pilkistelee kivasti pilvien takaa. Voisin elää jatkuvasti huhti-toukokuun ja syys-lokakuun väliä.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   24.5.25 17:16:39

"maks. pari kuukautta kestävästä kesästä."
"Koita kestää 2 kuukautta"

Mitkä 2 kuukautta? Kesä kestää 3kk kuten muutkin vuodenajat.

Päivämäärä:   24.5.25 17:26:14

Minua inhottaase talvesta ja syksystä valitus niin että kyllä mainitsen huonosta ilmasta (aurinko paistaa,on lämmin) kun sellaisesta joutuu kärsimään.
LähettäjäMaija

Päivämäärä24.5.25 10:24:13

Miks mun pitää sitten kuunnella jopa 9 kuukautta kun valitetaan kylmästä ja pimeästä. Koita kestää 2 kuukautta, jaxuhali."

Tämäpä.

Aurinkoihottuma, heikko lämmönsietokyky sydänongelmineen ja siitepölyallergiat, puhumattakaan miten raivostuttavia hyönteiset osaavat olla.... olisipa jo talvi!!!
"

Päivämäärä:   24.5.25 17:34:21

Minä marmatan keväästä, koska minulla on paha siitepölyallergia.

Lähettäjä: Nou hätä 
Päivämäärä:   24.5.25 17:34:56

Onneksi ihanaa aika on vielä edessä kesä- syyskyy, loka-marraskuu on perseestä, joulukuu ok tykkään tontuista, joulukuusesta, pipareista ym. Tammikuu on ankea ja helmikuussa on usein aurinkoisia päiviä jotka kasvavat kohisten maaliskuussa ja huhtikuu..ai ihanuutta ja siitä eteenpäin. Sitä paskaa aikaa ei onneksi olekaan kuin kolme kuukautta vuodesta :D

Päivämäärä:   24.5.25 17:35:27

No me joudutaan kuuntelemaan yli puoli vuotta teidän itkua talvesta kun on yhyy lunta, jäätä ja pakkasta. Koittakaa "jaksaa" tämä pari kuukautta. Jaxuheil.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.