Lähettäjä: .
Päivämäärä: 28.5.25 07:13:02
Minä olen laiska, mutta siisti. Selviytymiskeinoja on arkeen siis paljon. Minulla on myös kaksi kissaan ja kaksi todella karvaista koiraa, jotka rypevät päivittäin ojissa ja juoksevat ryteiköissä eli likaa ja karvaa kertyy.
Robotti-imuri. Ostin sellaisen, jossa on erityisesti moppausta kehuttu. Tämän kun laittaa imuroimaan ja moppaamaan päivittäin, niin riittää, kun imuroi mattojen alukset ja kaappien taustat jne kerran viikossa ja oikeastaan harvemminkin varmaan riittäisi.
Tavarat HETI paikalleen.
Pyykit suoraan koneeseen ja kun kone on täynnä, niin pyöräytys. Ja se kuivausrumpu. Ihan ehdoton kissataloudessa ja lisäksi laiskan siivoajan pelastus. Ja tietyille käytetyille vaatteille on vaatehuoneessa koppa eli lähinnä koiralenkkivaatteet heitän sinne ja kotivaatteet on erikseen. Näin ei tarvitse olla koko ajan pesemässä pyykkiä, kun ei-hikiset koiravaatteet voi käyttää useampaan kertaan ja samaten kotivaatteita voi pitää useamman päivän.
Pölyjen pyyhintä vähintään kerran viikossa (niin ei ehdi kertyä paljon pyyhittävää) kosteilla siivousliinoilla. Rätti tulee halvemmaksi, mutta valmiiksi kosteat siivousliinat ovat jälleen laiskalle paras.
Ruokalistan suunnittelu noin viikoksi, s-marketin ostoslista sovellus. Helpottaa kauppakäyntiä. Ruoaksi valkkaan nopeasti valmistuvia ruokia tai vaihtoehtoisesti vähän työtä vaativia uunissa valmistuvia ruokia.
Kotitöiden teko etäpäivinä. Itsehän olen 100% etätöissä, mutta työni on intenssiivistä ja saattaa kevyesti mennä 8h ennen kuin tajuan, että en ole pitänyt taukoja. Eli pölyjen pyyhintä, keittiön ja vessan siivous menee mukavasti taukojumppana eri päiville jaettuna.
Näillä keinoin laiskan siivoajan kämppä on aina tiptop, siisti ja puhdas. Ja vapaa-aika on maksimoitu, kun ei mene töiden jälkeen aikaa enää oikein mihinkään tylsään.
|