Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Suuttuisitko lapsellesi, jos hän...

Lähettäjä: -..-..- 
Päivämäärä:   23.5.25 22:34:50

...tekisi lapsen, eikä kertoisi sinulle raskaudesta mitään, vaan toisi lapsen näytille vasta sen synnyttyä?

Re: Suuttuisitko lapsellesi, jos hän...

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   23.5.25 22:40:37

Onko lapsi alaikäinen vai aikuinen?

Lähettäjä: Jade 
Päivämäärä:   23.5.25 22:42:39

En suuttuisi, miksi tekisin niin?

Olisin iloinen vauvasta.

Raskaaksi tuleminen ei ole itsestään selvää. Erittäin herkkä asia.

Lähettäjä: Cg6ccg 
Päivämäärä:   23.5.25 22:43:25

Hyvähän se on jos näytille tuo

Päivämäärä:   23.5.25 22:46:15

Voi kun se tapahtuisikin, olisi ihanaa. Ei vain taitaisi onnistua raskauden piilossa pitäminen, kun kuitenkin nähdään säännöllisesti.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   23.5.25 22:48:41

Varmaan yrittäisin todella pohtia miksi lapseni ei halua puhua minulle asioistaan. Ei paljon olisi varaa suuttua, selvästi se olisi itse omilla teoilla aiheutettua.

Lähettäjä: -..-..- 
Päivämäärä:   23.5.25 22:49:24

Miksi se olisi ihanaa?

Päivämäärä:   23.5.25 22:56:09

En suuttuisi vaan tosiaan miettisin mitä mä olen tehnyt väärin, että sellanen asia pitää salata.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   23.5.25 22:59:22

Kasvatushan olis silloin menny pieleen ja pitäis miettiä mikä moka tuli tehtyä kun oma lapsi olis pelännyt asiasta kertoa.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   23.5.25 23:30:27

En suuttuisi. Olisin hämmentynyt ja surullinen kuitenkin siitä, ettei lapseni minulle asiaa kertoisi. Ottaisin asian myös puheeksi ja antaisin lapsen kertoa kantansa, miksi näin olisi tapahtunut ja mikä siihen on johtanut. Jos olisin tehnyt jotain väärin tai jättänyt jotain tärkeää tekemättä, pyytäisin sitä vilpittömästi anteeksi.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   23.5.25 23:32:40

Miettisin, missä mä olen mennyt pieleen, ettei ole ensimmäisenä raskausuutista mulle kerrottu. Ja pohtisin oikein syvältä itsestäni syitä.

Mutta en suuttuisi (jos lapsi on siis jo aikuinen), olisin onnellinen mummo!

Lähettäjä: '¨' 
Päivämäärä:   23.5.25 23:35:04

"Ottaisin asian myös puheeksi ja antaisin lapsen kertoa kantansa, miksi näin olisi tapahtunut ja mikä siihen on johtanut."

Minulla on syöpä, josta en ole kertonut äidille, koska en jaksa äidin hösläystä ja huokailua.

Lähettäjä: No 
Päivämäärä:   23.5.25 23:35:36

Lapseni saa itse päättää milloin kertoo tuollaisen asian. Minä en lastani omista, joten en voi suuttua asiasta, joka ei minulle kuulu.

Lähettäjä: Up 
Päivämäärä:   23.5.25 23:40:28

Loukkaantuisin ja miettisin, että missä meni vikaan ja miksi välimme on kylmät ja vieraat kuin tuntemattomilla.

Olisi todella outoa. Ei silti, oma äitikin loukkaantui vähän kun kerrottiin vasta viikolla 21 vaikka ei kenelläkään muullekaan kerrottu aikaisemmin.

Päivämäärä:   24.5.25 00:06:52

Riippuu kai siitä olisiko lapsi iältään 13 v vai 23 vai 43 v.

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   24.5.25 00:12:10

En suuttuisi. Loukkaantuisin tietty että miksi ei kerro jo raskausaikana. Meillä kun hyvät välit.

Lähettäjä: d 
Päivämäärä:   24.5.25 08:55:44

Sen verran usein tapaan lapsiani, että ei ehtisi käydä noin. Kaikki lapseni ovat tyttöjä, joten heidän pitäisi tehdä itse lapsensa.

Eräs tuttuni kuuli poikansa lapsesta vasta sitten, kun lapsi oli jo kouluikäinen. Ei kiva, kun poika itse oli kuitenkin tiennyt hänestä jo heti, vaikka ei ollutkaan lapsensa äidin kanssa tekemisissä.

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   24.5.25 08:59:44

En suuttuisi enkä loukkaantuisi mutta olisin surullinen jos ei olisi voinut niin isoa asiaa jakaa kanssani.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   24.5.25 09:06:10

Ne välit lapseenhan ovat jo aiemmin olleet poikki tai huonot jos lapsesta kuulee vasta kun hän on syntynyt

Lähettäjä: Erakkorapu 
Päivämäärä:   24.5.25 09:12:26

En suuttuisi lapselle, mutta kokisin kaiketi jotain epäonnistumisen tunteita äitinä kun oma lapseni on halunnut loppuun asti salata tuollaisen asian.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   24.5.25 10:30:57

Minullta on ystävä, joka on vähän isokokoisempi ja vartalomalliltaan sellainen, ettei raskaus helposti näy ulospäin. Osaa myös valita vaatteensa siten, että mahaan ei jotenkin ikinä tule kiinnitettyä huomiota. Hän on saanut viimeiset pari lasta nyt niin, että perheen ulkopuoliset saa asiasta tietää vasta lapsen synnyttyä :D ja ihan on normaalisti tällä välin tavannut sukulaisiaan ja ystäviään. Kukaan ei ole tästä suuttunut, vaan ollut vain onnellinen hänen puolestaan. En ole udellut syytä, enkä ole kuullut muidenkaan utelevan. Valinta on hänen.

Lähettäjä: He 
Päivämäärä:   24.5.25 11:21:41

.. tässä taisi olla kyse äiti- lapsi suhteesta.

Päivämäärä:   24.5.25 12:56:36

"LähettäjäHe

Päivämäärä24.5.25 11:21:41

.. tässä taisi olla kyse äiti- lapsi suhteesta."

Ja sen takia kerroinkin, miten ystäväni äiti-lapsisuhteessa reagoitiin. Ja heillä on kuitenkin ihan normaalit välit ilman draamaa, ja tapasivat toisiaan ihan normaalisti raskauksien aikana.

Lähettäjä: He 
Päivämäärä:   24.5.25 15:04:17

No jos ajattelee omat vanhemmat perheen ulkopuolisina.

Lähettäjä: En usko 
Päivämäärä:   24.5.25 15:31:15

..//Puhut sukulaisista ja ystävistä etkä ystäväsi vanhemmista joten en usko ystäväsi olleen hiljaa myös myös lapsuuden perheensä kohdalla, vaikka nyt myöhemmin niin väität. Vanhemmat harvemmin on vain jotain sukulaisia vaan kuuluvat perheeseen, vaikka eivät siihen ydin perheeseen enää kuulukaan.

Mitä aloitukseen tuleen niin aloittajan kertomassa tapauksessa tuskin suuttuisin, sillä tuollaisessa tapauksessa tuskin sitten olisin missään tekemisissä lapseni kanssa joten miksi suuttuisin.

Lähettäjä: chia 
Päivämäärä:   24.5.25 16:59:45

Lähettäjä: -
Päivämäärä: 23.5.25 23:30:27

En suuttuisi. Olisin hämmentynyt ja surullinen kuitenkin siitä, ettei lapseni minulle asiaa kertoisi. Ottaisin asian myös puheeksi ja antaisin lapsen kertoa kantansa, miksi näin olisi tapahtunut ja mikä siihen on johtanut. Jos olisin tehnyt jotain väärin tai jättänyt jotain tärkeää tekemättä, pyytäisin sitä vilpittömästi anteeksi.

Tämä. Olisin onnellinen perheenlisäyksestä toki tietenkin. Mutta kyllä se iskisi todella kovaa, että mitä olen tehnyt vanhempana väärin, kun lapseni ei ole halunnut tai on kokenut että ei voinut raskaudesta kertoa - miksi ihmeessä siis suuttuisin lapselleni, korkeintaan suuttuisin itselleni.

Päivämäärä:   24.5.25 18:04:34

"Puhut sukulaisista ja ystävistä etkä ystäväsi vanhemmista joten en usko ystäväsi olleen hiljaa myös myös lapsuuden perheensä kohdalla, vaikka nyt myöhemmin niin väität."

No voit kuvitella tietäväsi paremmin kuin ystäväni, hänen vanhempansa ja minä, jos tämä sinulle jotenkin erityisen tärkeää jostain syystä on, kuten annat ymmärtää :D Mutta totuutta se ei muuta mihinkään, vanhemmat ovat myös sukulaisia, eikä ystävä tosiaan asiasta edes vanhemmilleen kertonut ennen kummankaan lapsen syntymää.

Lähettäjä: Noniinjoo 
Päivämäärä:   24.5.25 21:06:03

Silloin kun se lapsi on valinnut parisuhteen, jossa se toinen osapuoli ei halua olla puolison vanhempien kanssa tekemisissä, voi näin käydä että yhteydenpito harvinaistuu. Tällaisia häiriintyneitä ihmisiä nyt vain on, jotka manipuloivat kumppaninsa vaikka minkälaisiin inhottavan tekoihin.
Kokemusta on, mutta tässäkin on ollut tärkeää ymmärtää tilanne, olla suuttumatta ja loukkaantumatta, panostaa suhteeseen omaan lapseen kaikessa hiljaisuudessa ja odottaa parempaa päivää.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.