Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kauneudesta on ihan valtava etu

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   23.5.25 21:42:41

Olin tänään hississä ulkomaalaistaustaisen ystävällisen ja ihan hirvittävän kauniin naisen kanssa. Mietin, että kyllä hänelläkin on monenlaisia mahdollisuuksia verrattuna minuun.

Re: Kauneudesta on ihan valtava etu

Lähettäjä: niin 
Päivämäärä:   23.5.25 21:45:39

Toisaalta ulkomaalaistausta on tässä junttilassa todella pitkä miinus, joka vastaavasti sulkee todella monia ovia ja nostaa seinän pystyyn tuon tuostakin, vaikka olisit muuten kuinka hyvä ja pätevä; joten se vastaavasti kompensoi, luultavasti jopa ylikompensoi.

Päivämäärä:   23.5.25 21:46:14

Kauniita ihmisiä myös aliarvioidaan ja heidän osaamistaan vähätellään

Lähettäjä: Bree Vandekamp 
Päivämäärä:   23.5.25 21:47:59

Joo ja kauniit saa myös sitä epätoivottua huomiota kaiken maailman limanuljaskoilta.

Päivämäärä:   23.5.25 21:49:00

Kyllä kauneudesta on ihan tutkitusti hyötyä esim. työelämässä, parisuhdemarkkinoista nyt puhumattakaan.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   23.5.25 21:51:26

Niin on, olen ruma mutta ystävällinen ja minusta ei pidetä, työkaveri taas tosi kaunis mutta töykeä ja kyllä vain on oikein pidetty.

Lähettäjä: Huoh 
Päivämäärä:   23.5.25 21:56:04

Niin ei vaikuta kauniilta ihmiseltä.

Lähettäjä: -..-..- 
Päivämäärä:   23.5.25 21:56:50

"Kyllä kauneudesta on ihan tutkitusti hyötyä esim. työelämässä, parisuhdemarkkinoista nyt puhumattakaan."

Parisuhdemarkkinoilla saa varmasti huomiota, mutta en tiedä, onko parisuhteen muodostaminen helppoa, kun koko ajan tietää, että todennäköisesti voisi saada jonkun paremman, jos sellainen sattuisi kohdalle.

Päivämäärä:   23.5.25 22:03:48

"Parisuhdemarkkinoilla saa varmasti huomiota, mutta en tiedä, onko parisuhteen muodostaminen helppoa, kun koko ajan tietää, että todennäköisesti voisi saada jonkun paremman, jos sellainen sattuisi kohdalle."

Kauniilla ainakin riittää huomattavasti enemmän valinnanvaraa ja mahdollisuuksia kuin taviksilla. Se on sitten toki kauniin oma päänsisäinen ongelma, jos runsas valinnanvara saa sitoutumisen tuntumaan mahdottomalta.

Lähettäjä: niin 
Päivämäärä:   23.5.25 22:05:52

Huoh, ihmettelen kykyäsi arvostella toisen ihmisen ulkonäköä yhden anonyymin kommentin perusteella.

Lähettäjä: luumu 
Päivämäärä:   23.5.25 22:09:14

Mä olin tosi nätti nuorena. Siis vieläkin ihan ok, mutta toki 20v on eri.
Oli paljon erilaisia vonkaajia kaikkialla, töissä ja vapaa-aikana. Kehitin semmoisen aika cool-imagon ja käytöksen, oli pakko.
Mutta sain ihan satavarmasti pari työpaikkaa ulkonäön perusteella. Toki mulla oli tosi hyvät paperit ja työkokemustakin.
Ja varsinkin jos on nätti ja kiva ja ystävällinen - miehet lakoo. Se vissiin on vain biologiaa.
No nyt 51-vuotiaana on jo toisenlainen maailma.

Lähettäjä: Huoh 
Päivämäärä:   23.5.25 22:10:56

Tarkoitin toki sisäistä kauneutta, mutta heijastuuhan se siihenkin, kuinka kauniina toista pitää ulkoisesti.

Päivämäärä:   23.5.25 22:21:52

Olin myös nuorempana nätimpi, olin parisuhteessa ja monelle muulle sanoin ei. Nyt tuli ero ja kyllä harmittaa että en eronnut aikaisemmin kun olin nätimpi. Olin exälle vain kivaa viihdettä. Ei tässä vielä täysin ole peli menetetty, mutta tiedostan etten ole samassa kunnossa kuin silloin. Hukatut vuodet ja aika harmittaa, mutta se on kaikilla varmasti mielessä eron jälkeen.

Lähettäjä: Upi 
Päivämäärä:   24.5.25 11:00:53

Olin nuorempanakin mielestäni suht nätti, mutta jossain 35-40 ikävuoden välissä tajusin, että olenkin kaunis! Nyt varmaan kohta rupsahdan, mutta olen aloittajan kanssa samaa mieltä, että kauneudesta on ollut hyötyä. Toki kiltti ja ystävällinen luonne yksinkin olisi auttanut monessa, mutta kivaan ulkonäköön yhdistettynä ne on kyllä aika supervoima. Ihmisten suhtautuminen minuun on lähtökohtaisesti myönteisempi kuin vaatimattomamman näköiseen työkaveriin. Toki minä olen se hymyilevä ja iloinen, työkaverilla useammin suu mutrussa.

Typerää, että ulkonäkö oikeasti vaikuttaa kaikkeen kanssakäymiseen. Oikeasti kun ihmisen osaamisesta ei ulkonäön perusteella voi tietää mitään ja lopulta pitemmän päälle se hyvä luonne on paljon merkityksellisempää kuin ulkonäkö.

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   24.5.25 11:02:25

No en nyt tiedä... Varsinkin jos olet blondi, niin saatat kuulla ihmisiltä jopa yllättyneitä "sä oletkin ihan fiksu" -juttuja :D

Lähettäjä: kaasugrilli 
Päivämäärä:   24.5.25 13:08:21

Kauneudesta voi olla myös suunnatonta haittaa: kateelliset lyö kapuloita rattaisiin minkä ehtivät, torjutut miehet raivoavat ja levittelevät ikäviä valheita, mustasukkaiset vaimot katsovat pahalla silmällä, saa kuulla "olet vain pelkkä nätti naama" ja "tolla naamalla on helppo sanoa" jne.

Jopa ihan tavallinen kanssakäyminen vastakkaisen sukupuolen edustajan kanssa voi aiheuttaa valtaisin vihakateusryöpyn: lentelet kukasta kukkaan.

Ja sitten tosiaan ne limanuljaskat, jotka kuola valuen vahtaavat jokaista askeltasi.

Niin...typerää väittää, että kauneudesta olisi valtava etu. Siitä ei ole mitään etua. Ei ole kauniin elämä kyllä oikeasti helppoa, päin vastoin, esim. uhka joutua raiskatuksi on erittäinkin todellinen.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   24.5.25 13:21:30

Olin kaunis teini, sen näköinen, että isääni vanhemmat ukot viheltelivät perään siitä saakka kun olin n. 11-12 vuotias. Harrastuksessa jouduin vanhan pedarin hyväksikäyttämäksi. Ikätoverit, tytöt, karsastivat ja olin kiusattu, kuulemma vien heidän poikaystävänsä. Pääsin monesta asiasta kuin koira veräjästä vain hymyilemällä kauniisti. Lopulta tuo äijien ahdistelu sairastutti sisäisesti todella ujon ja aran mielen niin, että 16 vuotiaana viilsin naamaani isot arvet aiheuttavat jäljet. Mieluummin olin ruma ja jonkun hyväksymä sellaisena kuin olen sisäisesti kuin joku panohaave miehille. Sanomattakin selvää, että miesvihan lisäksi sain traumat hyväksikäytöstä ja ikuiset arvet naamaani. Ei kaduta, koska se hillitsi mutta ei lopettanut kokonaan ahdistelua. Vasta kun 50 tuli mittariin ja lakkasin meikkaamasta ja värjäämästä harmaita, loppui se huutelu ja ehdottelu ja iholle tunkeminen.
Että se siitä valtavasta edusta. Jos on todella kovapäinen niin sen kestää, kaikkien mieli ei kestä.

Päivämäärä:   24.5.25 13:30:57

"Kauneudesta voi olla myös suunnatonta haittaa: kateelliset lyö kapuloita rattaisiin minkä ehtivät, torjutut miehet raivoavat ja levittelevät ikäviä valheita, mustasukkaiset vaimot katsovat pahalla silmällä"

Tämä on hyvin realistisen totta. Paljon helpompaa olisi olla tavallisen näköinen.

Lähettäjä: Ainokainen 
Päivämäärä:   24.5.25 14:48:39

Kauneudesta on lähinnä etua. Noihin et torjutut miehet sitä ja mustasukkaiset vaimot tätä, voi vaikuttaa omalla käytöksellään. Miehet kun ihastuu vaan siitä että niille hymyilee ja on ystävällinen (= note to self, älä ole niin hurmaava kuin voisit olla) ja vaimoja ei kiinnosta naiset jotka ei selvästikään oo heidän mielestään kiinnostuneita = erityisesti vaimojen läsnäolossa, puhu ensisijaisesti heille.

Joten jos koko ajan suututtaa muita ihmisiä, niin ei se ole mikään tae poikkeuksellisesta kauneudesta vaan kielii enemmänkin surkeasta tunneälystä.

Ja mitä tulee noihin raiskauspelkoihin = älä hankkiudu tilanteisiin joissa voisi käydä hullusti. Siinä on myös ihan muista asioista kyse kuin ulkonäöstä et kelle miehet huutelevat ja kelle eivät. Jos nainen on selvästi tosi hyvällä itsetunnolla varustettu ja sanavalmis, niin aika harva haluaa saada henkisesti pataansa ja nolata itseään jollain huutelulla. Tietenkin silläkin on merkitystä, että onko ne "wau" - huutelua vai jotain törkeää. Ensimmäiset voi ottaa vaan puhtaasti kehuna.

Lähettäjä: ginita 
Päivämäärä:   24.5.25 15:56:10

Ainokaisella on lähinnä olematon tunneäly, mutta provohan tuo teksti yrittää olla. Jokainen kaunis tietää, millaista pascaa niskaansa saa ulkonäkönsä takia, vaan Ainokaiselle ei sitä huolta ole tainnut olla.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   24.5.25 20:38:03

Ei varsinaisesti liity kauneuteen mutta ulkonäköön kyllä: on ihan tutkittu, että pukeutumistyyli ja ulkonäkö vaikuttaa hyvin paljon siihen, miten muut ihmiset kohtelee sinua. Esimerkiksi Hesarissa oli joskus juttu miehestä, joka vaihtoi tyylinsä pitkähiuksisesta verkkareihin pukeutujasta lyhyisiin hiuksiin ja kauluspaitoihin. Kertoi saaneensa paljon parempaa palvelua useissa kaikissa asiakaspalvelu tilanteissa, myymälöissä jne.

Eli jos olet hyvännäköinen siitä voi olla etua, ja pitää myös ymmärtää vaihtaa sellaisista piireistä pois jotka kohtelevat sinua huonosti. Ei kaikkea tule sietää, itseään tulee kunnioittaa sen verran.

Päivämäärä:   24.5.25 22:04:16

Minulla on ollut aivan poikkeuksellisen kaunis sisko ja itse olen tavis. Aivan selväähän se on, että siskolla on ollut valtavasti etua ulkonäöstään minuun verrattuna. Nykyään olemme ulkoisesti enemmän samalla viivalla, sillä siskolla on ollut huonot elintavat ja se näkyy. On ollut hänellä kova pudotus tänne tavallisten kuolevaisten joukkoon, kun on tottunut saamaan erityiskohtelua.

Lähettäjä: Ainokainen 
Päivämäärä:   24.5.25 22:53:38

ginita: Niin, tai sitten saat tässä elämässä ihan sellaista kohtelua kuin ansaitsetkin. Enpä ole koskaan missään kuullut vastaavaa narinaa siitä, kuinka raskas taakka kauneus muka olisi, kuin nyt täällä, tässä keskustelussa. Kauneus on puhtaasti etu, muttei sillä voi kompensoida puuttuvia ihmissuhdetaitoja.

Tämän todistavat myös tutkimukset, että kauneus on nimenomaan etu esim.työpaikkaa hakiessa, ylennysten suhteen yms. Kauniilla on varaa valita kumppaninsa yms. Tietenkin jos ei ole tälläisiä etuja kokenut vaan lähinnä niitä huonoja puolia ja selittänyt ne itselleen sillä "kauneudella", niin.. No, tajusit varmaan pointin?

Lähettäjä: Joo 
Päivämäärä:   25.5.25 19:20:25

Paljon vaikuttaa se "kauniin" oma olo. Itseäni kuvailtiin superkauniiksi siinä parikymppisenä. Kuitenkin kun kärsin dysmorfisesta ruumiinkuvan häiriöstä, niin ei siitä ulkonäöstä ollut hyötyä silloin, kun ko. häiriö oli pahimmillaan. Silloin kun on ollut hyvä olo, on ulkonäöstä ollut hyötyä.

Pukeutuminen vaikuttaa tosi paljon. Nykyään kun olen yli 40 ja kauneus on jo vähän muuttanut muotoaan, saan ulkonäöstä hyötyä, jos olen pukeutunut kauniisti.

Jo ihan sisäinen hyvä olo ja kaunis, omanlainen pukeutuminen voi vaikuttaa valtavasti. Eli jos on kaunis, mutta huonosti pukeutunut ja ahdistunut, niin ei sillä pitkälle pötki.

Lähettäjä: Juu tuota 
Päivämäärä:   25.5.25 20:29:37

"Parisuhdemarkkinoilla saa varmasti huomiota, mutta en tiedä, onko parisuhteen muodostaminen helppoa, kun koko ajan tietää, että todennäköisesti voisi saada jonkun paremman, jos sellainen sattuisi kohdalle"

Ei kai kukaan oikeasti ajattele näin? Vaikka joku olisikin hyvän näköinen, ei kemiat silti kohtaa ollenkaan. Ihmisessä on paljon muutakin kuin ulkonäkö.

Lähettäjä: Ruu 
Päivämäärä:   25.5.25 22:58:58

Minä olen semmoinen slaavilaisen mallin näköinen, en ihan niin pitkä kylläkään. Mutta puhtaat piirteet, suuret siniset silmät, suorat ja tasaiset hampaat, paksu vaalea tukka ja luonnostaan hoikka mutta naisellinen vartalo. Olen kuitenkin ollut aina sellaista tyyppiä, että esim. baarissa minua katsotaan ja huomaan kääntäväni päitä, mutta minua ei isketä. Jos olen itse kiinnostunut jostakin, olen saanut olla aika aloitteellinen. Yleensä olen kyllä aina saanut seuraa jos olen halunnut, ihan siitä kenet olen halunnut. En tiedä, onko minulla vaan bitch face :D vai mistä johtuu, että minua ei lähestytä. Olen varmaan vähän torjuva olemukseltani. Joskus se harmitti, näin keski-ikäisenä ei enää. Nyt huomaan lähestymisen olevan suorasukaisempia, jos niitä tulee.

Joskus olen huomannut esim. työnhaussa ärsyttäväni joitain naisia. Tilanne on ajautunut jonkinlaiseen valtataisteluun ja se on ollut inhottavaa. Tai näin minä olen tilanteen tulkinnut mutta en tiedä johtuuko se ulkonäöstäni vai persoonastani. Vaikea sanoa, kumpi olisi pahempi. Ainakin kerran minut on valittu kuitenkin kesätyöhön pääasiassa koska valinnan tehnyt henkilö piti minua niin kauniina. Tiedän tämän ihan varmasti. Olin kyllä alan opiskelija ja tehtävään sopiva. Teinkin siinä työpaikassa sitten monta vuotta töitä opintojen ohessa ja niiden jälkeenkin.

Mutta siis töitä on ollut ja seuraa olen saanut aina kun olen halunnut. Luulen että olen joskus saanut etua ulkonäöstäni mutta on siitä joskus ollut haittaakin. Suhderintamalla siitä on varmaan ollut haittaa enemmän kuin hyötyä.

Seksuaalisen ahdistelun tai väkivallan uhriksi joutuminen ei ole vähääkään uhrin ulkonäöstä kiinni. Toivottavasti kaikki tietävät tämän. Itseäni on ahdisteltu ja kommentoitu törkeästi esim. kun olen ollut ulkona meikittä ja kulahtaneissa farkuissa ja t-paidassa tai leikkipaikalla lasteni kanssa.

Lähettäjä: nomadi 
Päivämäärä:   25.5.25 23:16:28

Kun täällä on harvinaisen kauniita linjoilla, oletteko te oikeasti hyödyntäneet sitä kauneutta edes nappaamalla komean, rikkaan ja menestyvän miehen? Rumatkin saavat töitä ja pärjäävät työelämässä, joten siinä ulkonäöllä ei ehkä ole valtavaa merkitystä, pl. mallit ja laulajat.

Itse olisin kyllä huolehtinut, että kauneus olisi päätynyt valkokankaalle, jos olisin ollut sellainen ilmestys, että pikkulinnut putoavat puista minut nähdessäni.

Lähettäjä: Paskahomma 
Päivämäärä:   26.5.25 10:27:35

Rikkaat ja komeat miehet eivät kiinnosta. Mua kiehtoo älykkyys ja tietyt muut ominaisuudet. En tiedä johtuuko ulkonäöstä, mutta olen saanut jokaisen työpaikan, jonka haastatteluun olen päässyt.

Lähettäjä: Paskahomma 
Päivämäärä:   26.5.25 10:30:50

Ja vielä sen verran, että mä en tykkää siitä, että musta tykätään ulkonäön perusteella. Varsinkaan siitä, että liian nuoret miehet kyylää.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.