Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Slinda ja kuukautiskivut

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   23.5.25 14:10:22

Olen syönyt Slindaa n. vuoden, eikä menkkoja ole ollut kertaakaan. Olen syönyt laatat yhteen putkeen, ilman taukopäiviä (näin gyne ohjeisti). Slindallahan kai siis monella jää menkat pois, piti taukoviikot tai ei. Mutta suurimmalla osalla kai menkat tulee kuitenkin esim. kerran-pari vuoteen?

Mulla on nyt viimeisen viikon-pari ollut tosi turvonnut olo ja iltaisin vatsa välillä hyvinkin kipeä. Samanlainen tunne, kuin mitä ennen menkkojen alkua yleensä on. Välillä ei ole mitään, sitten taas menkkakivut palaavat hetkellisesti. Niitä itse menkkoja ei kuitenkaan tule...

Tulisiko nyt pitää taukoviikko tämän laatan jälkeen, että menkatkin ehkä tulisi ja tämä turvotus lähtisi pois? Onko sillä väliä, pitääkö tauon vai ei, vai tulevatko menkat tyyliin kesken laatan jos ovat tullakseen?

Äh, auttakaa. Inhottavaa kun tasaisin väliajoin on tunne, että menkat alkavat, mutta sitten eivät alakaan.

Re: Slinda ja kuukautiskivut

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   23.5.25 16:19:07

Voit pitää tauon ihan koska vaan huolimatta siitä mitä laatta sanoo. Luultavasti on kohdun limakalvo paksuuntunut ja tekisi hyvää pitää tässä välissä tyhjennys. Ei se silti välttämättä tule.

Päivämäärä:   23.5.25 18:10:06

Slindan laatan viimeiset pillerit on "taukoviikko". Ei sen lisäksi mitään ylimääräisiä taukoja pidetä.

Lähettäjä: X 
Päivämäärä:   23.5.25 18:22:39

Minipillereihin ei kuulu mitkään taukoviikot. Slindassa on neljä hormonitonta pilleriä laatan lopussa, ja menkat tulee silloin jos on tullakseen. Ylimääräiset tauot vain sotkevat hormoniin jo tottuneen kehon ja ehkäisytehon.

Päivämäärä:   23.5.25 19:47:12

Oon syöny slindoja varmaan neljä vuotta. Kerran oli menkat kun alotin, mut ei enää sen jälkeen vaikka pidän "taukoviikon", oman gynen suosituksesta en syö ilman taukoja.

Itellä tulee joskus turvonnut olo ja pientä vatsakipua päivän pari, mutta ei silti tule menkat.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.