Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Auttaako avoin hakemus työllistymään?

Lähettäjä: , 
Päivämäärä:   23.5.25 13:42:14

Vai onko siitä vaan haittaa ja lisätyötä sille joka sitä lukee?

Re: Auttaako avoin hakemus työllistymään?

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   23.5.25 13:53:53

On niistä bulkkihommissa apua. Moni paikka vilkaisee avoimet ennen kuin laittaa jonkun helpon homman hakuun, koska siinä vasta työtä säästääkin jos haastattelee vaikka kolme valmiiksi hakenutta vs. koko rekryrumba alusta satojen hakemusten prosessoinnin kanssa.

Lähettäjä: Nyymi123 
Päivämäärä:   23.5.25 14:12:45

Tästä nyt on 10 vuotta, mutta markkinointialalla laitoin 11 avointa hakemusta ja pääsin niiden kautta 7 haastatteluun.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   23.5.25 14:24:27

Ei sitä ole kenenkään mikään pakko lukea jos heillä ei ole siihen aikaa.

Mä sain aikanaan työpaikan avoimen hakemuksen kautta, ja avoimilla hakemuksilla kaikki muutkin meillä on töissä, tai vaihtoehtoisesti ovat ihan tulleet paikan päälle töitä kysymään. Ei ole koskaan ollut julkisessa haussa mikään meidän firman työpaikka. Mutta toki meillä ei ole esim. koulutusvaatimuksia suurimmalle osalle työntekijöistä, niin voidaan hyvin ottaa heitä jotka oma-aloitteisesti meille hakevat. Julkisesti jos olisi haussa niin pitäisi jaksaa seuloa pois ne "hain koska työkkäri pakotti"-tyypit.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   23.5.25 14:29:28

Tunnen useamman koodarin, jotka ovat päässeet avoimella hakemuksella töihin. Samoin muiden alojen työntekijöitä. Jos on osaava ja näyttöä aiemmasta tekemisestä, niin kannattaa ehdottomasti kokeilla. Kokemattomamman voi olla haastavampi työllistyä.

Lähettäjä: Kesärengas 
Päivämäärä:   23.5.25 15:01:54

Olen tehnyt yli 15 vuotta HR:ssä töitä eri firmoissa ja kyllä sellaisissa (yleensä isommissa) firmoissa, joissa on joku systeemi avoimen hakemuksen jättämiseen, ne avoimet hakemukset katsotaan ensimmäisenä läpi, kun rekryä mietitään. Tässä olennaisena on se, että firmalla on kanava avointen hakemusten jättämiseen, koska jos avoimia hakemuksia pommittaa jonkun henkilön sähköpostiin niin ei sitä sieltä kukaan lue tai muista.

Nykyisellä työpaikalla säästyttiin tänävuonna kahdelta kesätyöhaulta (vain yhdelle yksikölle piti pitää avoin haku), kun avoimista hakemuksista löytyi kahteen yksikköön _sopivat_ kesätyöntekijät. Säästi kaikkien aikaa ja resursseja.

Lähettäjä: Metris 
Päivämäärä:   23.5.25 17:39:52

Mun työpaikalla on "rekryportaali". Pistin sinne aikanaan tiistai-iltana klo 19:30 avoimen hakemukseni, cv'ni ja portfolioni, kun toisaalla oli haku juuri sulkeutumassa ja oli tuoreet cv ja portfolio sopivasti. Keskiviikkona ennen puolta päivää sain sähköpostiini kysymyksen rekryportaaliin jättämäni, josko pääsisin työhaastatteluun. Sovittiin työhaastattelu perjantaiksi klo 14. Haastattelu meni hyvin, kesti pari tuntia, olin kuulemma työkokemukseni johdosta "vähän" erottunut kesätyönhakijamassasta. Lupailivat seuravalla viikolla lähettävänsä työtarjouksen. Kuitenkin samana perjantaina klo 16:30 (eli olin ehtinyt ajaa työhaastattelusta marketin parkkihalliin) sähköpostissani oli työtarjous. Onneksi istuin autossa, vähän piti nipistellä käsivarresta. Työtarjous oli paljon parempi kuin olin edes haaveillut.

Eli kyllä: avoin hakemus rekryportaaliin kannattaa, ja niitä käydään läpi johtoryhmissä.

Niin joo, siitä umpeutuvasta paikasta sain viikon kuluttua kutsun työhaastatteluun. Vastasin siihen, että valitettavasti ehti tärppäämään jo toisalla ja onnea oikean henkilön saamiseen.

Lähettäjä: Juu 
Päivämäärä:   23.5.25 17:40:11

Edellisen työpaikan sain avoimen hakemuksen kautta.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.