Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Onko täällä veneilijöitä/purjehtijoita?

Lähettäjä: z 
Päivämäärä:   23.5.25 09:44:46

Kertokaa kaikki harrastuksesta :) Millainen vene/purjevene teillä on? Millaisia reissuja teette sillä? Miten opitte kuljettamaan venettä/purjehtimaan? Mikä on parasta veneilylssä/purjehduksessa? Mitkä varusteet on 'must' pelastusliivien lisäksi? Parhaat vinnkinne? :)

Re: Onko täällä veneilijöitä/purjehtijoita?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   23.5.25 09:50:13

Karavaanarit vesillä, hommaa pidetään hienona, tosiasiassa juopottelua koko kesä vierasvenesatamissa, parinvaihtoa luvalla tai ilman, kyräilyä ja toisten arvostelua.

Parhaat varusteet, pehmeä patja kortsut ja liukkari ja antibiootteja.

Päivämäärä:   23.5.25 10:23:40

Ylempi piste on käynyt tyyliin hangon regatassa ja päätellyt siitä millaista veneily on.

Meillä oli purjevene, kun olin lapsi. Viikonloppuisin käytiin läheisessä saaressa, johon oli osake ja vanhempien kesälomalla kuukausi purjehdittiin pääasiassa ahvenanmaan saaristossa. Lapsena parasta taisi olla se, että sai uida paljon. Vanhemmat tykkäsi, kun ei koko lomaa vietetty samassa paikassa (mökillä) vaan mökki kulki mukana erilaisissa paikoissa. Olin aika pieni kun vene myytiin, joten ihan kauheasti ei ole muistikuvia, mutta olihan se kivaa aikaa. Kyllä joskus edelleen "veri vetää" merelle, mutta siihen ei oikein ole ollut mahdollisuuksia.

Varustekysymykseen ehkä se, että kannella vaaleapohjaiset kengät ja kunnon sadevaatteet. Veneen varusteet tietysti erikseen.

Sitä ei kysytty, mutta kyllä mun vanhemmat on sanoneet, että ei ole ikävä sitä veneen huoltoa. Vesille laskut ja nostot oli aina urakka. Lisäksi aina myrskykelillä piti käydä kesät talvet katsomassa, että vene on kunnossa. Kesällä kiristämässä köysiä ja talvella tarkistamassa pressuja. Päälle tietysti kaikki muu, vaikka tietysti kaiken omaisuuden kanssa on aina se huolto eli eipä se sinällään eroa vaikka mökkeilystä, huoltotyöt ehkä on vaan erilaisia. Mutta ehkä juuri se oli sitovaa, että venettä ei voinut talveksikaan oikein vain unohtaa talviteloille.

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   23.5.25 10:27:29

Meillä oli matkavene mutta nyt se myyty. Nyt on vaan iso Terhin moottorivene jolla tehdään päiväretkiä. Lisäksi itsellä pieni moottorivene jolla retkeilen merellä itsekseni kun käymme mökillä. Saaristo niin kaunista kierrellä.
Mies viettänyt meren rannalla kesät vauvasta asti ja oppinut isoisältä jo veneilyä. Lisäksi kävi kansalaisopiston kurssit jopa valtamerikurssin mielenkiinnosta navigointiin.
Mökillä käynnit ja veneretket ihana kesäkauden vaihtelu arkeen. Ja siellä tosiaan mieli lepää kun hieno venesää . Itsellä kun talli niin ei pääse usean päivän lomamatkoille helposti niin nämä päiväretket antaa niiden edestä trrapiaa 😍

Päivämäärä:   23.5.25 10:30:48

Eka piste tässä, lapsena toinen piste on nähnyt asiat lapsen silmin. Olen purjehtinut lapsena ja aikuisiällä, Tallinna on pisin yksittäinen matka H-veneellä. Kyllä se niisä saarissa on yhtä juopottelua vaikka alkuilta kovin ollaan hienona ja lapset kirmaa hiekalla.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.