Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Perheellisten kesäloma

Lähettäjä: ggu 
Päivämäärä:   23.5.25 08:42:14

Mitä puuhaa teillä kesälomalla lasten kanssa?
Onko tiedossa mökkeilyä, huvipuistoilua, ulkomaanmatkaa jne

Re: Perheellisten kesäloma

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   23.5.25 08:46:26

Ollaan viikko kylpylässä, mennään Särkänniemeen ja Lintsille, sukuloimaan maalle, tehdään päiväretkiä lähikaupunkeihin, kausikortti maauimaloihin. Sitten toki käydään puistoruoksiluissa ja puuhaillaan. Alle kouluikäiset lapset (esikoinen aloittaa koulun loman jälkeen) ja lomalla 2,5 kuukautta, kun minä olen vanhempainvapaalla.

Lähettäjä: *** 
Päivämäärä:   23.5.25 08:51:27

Lapset joutuu ekaa kertaa 5 viikkoa vieraaseen päiväkotiin kun ei saatu heinäkuulle lomia kummallekaan. Varmaan aika itkuisia aamuja tiedossa, mutta tällä kertaa näin.

Lomaa kyllä on, kesäkuussa 2 vk ja elokuussa 2 vk.

Suunnitelmissa 1vk matka espanjaan ja lisäksi ehkä muumimaailma ja risteily tai korkeasaari ja risteily. Lisäksi uimaan aina kun lämpötilat sallii. Mökkiä ei ole eikä varmaan vuokratakaan.

Lähettäjä: Pena 
Päivämäärä:   23.5.25 08:58:05

Käydään pari reissua kotimaassa, alle viikko per reissu. Varmaan joku huvipuisto ja vesipuisto siinä, mutta pääasiassa rauhaisaa mökkeilyä.

Yksi viikko menee ihan kodin töiden tekoon, se viikko onkin jo melkein mennyt.

Omalla mökillä ollaan mahdollisimman paljon ja olisi tarkoitus käydä miehen kanssa kahdestaan jossain pari yötä, se riippuu hieman miten saan eläinten ja lasten hoidon järkättyä ja kaikesta muustakin tässä palapelissä.

Päivämäärä:   23.5.25 08:59:29

Röyhkän Hammerfestiin kannattaa kuunnella.

Päivämäärä:   23.5.25 09:02:29

https://www.youtube.com/watch?v=bQ7E5mB7TMw&ab_channel=KaukoR%C3%B6yhk%C3%A4-Topic

Lähettäjä: + 
Päivämäärä:   23.5.25 09:09:55

Mökillä olemme jonkin verran perheen kesken. Mökiltä särkänniemeen matkaa tunnin ajo joten särkkispäivä ainakin tiedossa.
Minulla ja miehellä on kolme viikkoa yhtä aikaa lomaa joten muuna aikana lähtevät maalle mummulaan ja siellä taas power Park aivan lähellä joten huvitusta sielläkin tiedossa.
Mökillä uimista, saunaa, pihapelejä, koirien kanssa uimista, veneilyä eli rennosti vain oleilua.
Lapset 9 ja 11 ja molemmat odottavat jo kovasti samanikäisten serkkujen tuloa mökille eli lapsillekin kivasti sitten seuraa.

Teimme viikon kreikan matkan huhtikuussa ja se oli sovitusti yksi osa kesälomaa.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   23.5.25 09:11:21

Viikoksi mennään ns. aktiivilomalle (ihan kotimaassa) ja varmaan käydään mökillä. Muuten nautitaan siitä, että on vapaata ja tehdään kotona kaikkia kivoja juttuja.

Lähettäjä: Ipa 
Päivämäärä:   23.5.25 09:14:46

Päiväkoti-ikäisillä 7 viikon kesäloma. Tehdään kaksi 2 yön reissua Suomessa, toinen kylpylämatka ja toinen reissu ystäväperheen luokse. Käydään useampaan otteeseen mökillä. Vieraillaan kotieläinpuistossa. Mietitty huvipuistoreissua Särkänniemeen, mutta luulen että on vähän turha kun lapset vielä aika pieniä. Muuten ihan kotiympyröissä grillailua, uimarannalla hengaamista (säiden salliessa), ulkoilua, pyöräretkiä jne

Lähettäjä: llööll 
Päivämäärä:   23.5.25 09:37:26

meidän perheellä ollut raskas alkuvuosi kun mies (lasten isä) otti ja lähti tammikuussa. Tässä olen ollut vähän siipi maassa ja päätin ettei kesää kuluteta sure alla. Minulla on viisi viikkoa kesälomaa yhtä pötköön ja viime viikolla varasin Kuusamosta minulle ja lapsille (10 ja 4) viikoksi mökin. Ajellaan sinne ja nautitaan kuusamon kesästä viikon verran.
Ystävä pyysi myös mökilleen meitä eli saadaan toinen pikku mökkiloma myös Keski-Suomeen. Kotimatkalla pysähdytään minun vanhempien luokse muutamiksi päiviksi maalle.
Loppu loma ollaan kotona, tehdään päiväretkiä, käydään rannalla, herkutellaan jäätelöä ja mansikoita ja hengitellään.
Sitten kun minä ja nuorin palaa arkeen, lähtee koululainen viimeiseksi loma viikoksi vanhempieni luokse maalaismaisemiin.

Lähettäjä: Miina 
Päivämäärä:   23.5.25 09:41:01

Kylpylälomalle mennään kolmeksi yöksi, Tykkimäelle parina päivänä ja yövytään hotellissa kun ei vauvan kanssa viitsitä olla leirintäalueella. Lisäksi esikoinen menee uimakouluun kesällä. Ja varmasti jotain päivä reissuja tehdään sitten noiden muiden reissujen välissä. Esikoinen on koko kesän kotona minun ja vauvan kanssa ja menee syksyllä kouluun eli ihana kesä tulossa lasten kanssa.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   23.5.25 09:52:25

Kaksi päiväkoti-ikäistä. Kesälomaa lapsilla 6 viikkoa. Kaksi viikkoa ollaan miehen kanssa yhtäaikaa lomalla ja loput erikseen + yhdellä viikolla isovanhemmat jeesaa hoidossa, jotta saatiin viikko meidän lomien välissä pidettyä lapset kotona.

Ollaan suunniteltu vain reissut Korkeasaareen ja Lahteen perhepuistoon. Muuten mennään päivä kerrallaan miltä sattuu tuntumaan ja jos lähialueilla on mielenkiintoisia tapahtumia. Mökkeilyä ja uimista tietysti myös.

Lähettäjä: *** 
Päivämäärä:   23.5.25 12:15:18

+ Ihanan kuuloinen kesä tulossa teillä lapsille.

Onni on kyllä isovanhemmat, jotka hoitaa lapsenlapsiaan mielellään kuin ysärillä ja kasarilla meidän ollessa lapsia. Aika harvinaista tuntuu enää olevan. Samoin oon vähän kade kun meillä ei ole edes serkkuja lapsille.

Lähettäjä: Sanna 
Päivämäärä:   23.5.25 12:23:54

Mies menee heinäkuussa viikoksi Rukalle lasten kanssa. En saanut silloin itse lomaa. Ajattelin tehdä jonkun telttaretken Tuuriin lasten kanssa tai sitten pieni kaupunkiloma jossain. Riippuu rahatilanteesta. Saimaan kylpylä olisi myös kiva, siellä on yleensä ollut hyviä tarjouksia.

Päivämäärä:   23.5.25 12:37:48

Heinäkuussa lomaa. Lapsi menee kesäkuun kaks ekaa viikkoa rantaleiri+uimakoulu- komboon. Kaks seuraavaa on kotosalla etätöitä tekevän iskän kanssa. Heinäkuussa suunniteltiin käydä Hesan reissulla heurekassa ja lapsen toiveesta luonnonhistoriallisessa museossa. Itse lähden ratsastusreissulle heinäkuun alkupäivinä.
Elokuussa ei montaa päivää sitten enää olekaan että alkaa koulu.

Lähettäjä: Noh 
Päivämäärä:   23.5.25 12:50:56

Me vanhemmat ollaan töissä, niin mitään reissuja ei ole tiedossa. Kotona oleilua ja pikaista mökkireissua.

Lähettäjä: Coco 
Päivämäärä:   23.5.25 13:03:26

Juhannuksena lähtö kahdeksi viikoksi Meksikoon.
Heinäkuussa molemmat lapset ovat viikon leirillä jonka jälkeen vähän mökkeilyä.

Päivämäärä:   23.5.25 13:15:48

Päivän reissu tehdään todennäköisesti Power parkkiin. Muuten kotona oleilua ja poneilua ehkäpä joissain lähistöllä olevissa kesätapahtumissa tulee käytyä. Loman aikana täytyisi saada myös heinät tehtyä.

Lähettäjä: 5+7 
Päivämäärä:   23.5.25 13:18:05

Lapset koko kesän lomalla. Meillä vanhemmilla eri aikaan lomat joten reissua ei tänä vuonna ole.

Käydään lasten kanssa uimassa, sukulaisilla, jossain huvipuistossa. Toisella lapsella 5 päivänä päiväleiri jossa näkee kavereita ja harrastukset osittain pyörii kesälläkin.

Kotona lapset kyllä viihtyvät myös hyvin, kun ulkona paljon aktiviteetteja ja touhutaan yhdessä.

Päivämäärä:   23.5.25 13:26:19

Päiväkoti-ikäinen on 5 viikkoa lomalla.
Tarkoitus käydä viikko etelässä ja linnanmäellä.

Muuten sitten mökillä jos on kaunista säätä.

Lähettäjä: WERRA 
Päivämäärä:   23.5.25 13:32:47

Merelle ja tänä kesänä seilataan ruotsin rannikolle.
Perheen yhteistä lomaa on viisi viikkoa joten nelisen viikkoa siitä merellä ja loput ihan kotona.

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   23.5.25 14:09:02

Ajateltiin hurautella autolla Eestiin, Latviaan ja Liettuaan. Sitten toki näitä perus Lintsiä, Korkeasaarta yms.

Lähettäjä: Titti 
Päivämäärä:   23.5.25 14:55:53

Vaikea vuosi ollut ja rahat ihan loppu. Kaksi alakouluikäistä. Mulla onneksi neljä viikkoa lomaa. Tehdään pyöräretkiä uimarannoille, kirjastoihin, metsiin jne. Hyödynnetään ilmaisia juttuja ja tapahtumia... Meillä esim. Kirjastosta saa lainata lippuja eri paikkoihin. Grillaillaan, leivotaan ja pakataan evästä mukaan. Pidetään leffailtoja ja telttaillaan takapihalla. Ehkä mummolaan mennään viikoksi junalla jos ei tule muuta yllättävää menoa.
Tyttö pääsee viikonlopuksi kaverin mökille ja poika kaverin kanssa katsomaan motocross kisoja.
Muuten ei mitään erityistä. Näillä mennään tämä kesä.

Lähettäjä: Up 
Päivämäärä:   23.5.25 15:40:56

Titti:

Parhaat lapsuuskokemukset ja muistot on yleensä ilmaisia. Se fiilis ja yhdessäolo ja kesäloman vapaus ja fiilis.

Hyvää kesää teille <3

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.