Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Linnuista kiinnostavia juttuja

Lähettäjä: Lintu pieni 
Päivämäärä:   23.5.25 00:07:23

Onko teillä mieleisiä lintuja ja mitä niistä voi kertoa? Oletteko pönttöjä laittaneet.
Vai onko lintu tehnyt pesän erikoiseen paikkaan? Seuraatteko myös muuttolintuja jne..

Re: Linnuista kiinnostavia juttuja

Lähettäjä: Lintu pieni 
Päivämäärä:   23.5.25 00:10:48

Meillä on lintu pieni ja se on Punarinta. Se on tehnyt pesän sisätiloihin varaston
hyllyyn, kun laitoin sinnesovivan suuruisen muoviaskin. Lintu seuraa minun toimiani pihalla ja etsii ruokaa sieltä, missä olen kastellut tai kaivanut maata.
Rohkenee tulla melko lähelle ja katsoo minua ihan silmiin. Voi sitä.

Re: Linnuista kiinnostavia juttuja

Lähettäjä: Sipuli 
Päivämäärä:   23.5.25 01:49:29

Olen seurannut sääksi-kameraa taas tänä vuonna. On kiehtovaa ja rauhoittavaa katseltavaa.
https://www.saaksisaatio.fi/saaksikamerat/paltamon-kamera

Joka vuosi pari pönttöä pyrin laittamaan sinne tänne. On jännä kun pihalla pari pönttöä priimapaikoilla mutta niitä ei käytetä. Ei paista aurinko suoraan, ei ole liikennettä. On puhtaat. Mutta ei kelpaa. Kaipa linnut tietää jotain mitä me ei.

Facebookissa kannattaa seurata sivua Roosan linnut ja tarinat. Kertoilee myös koiristaan ja matkoistaan mutta talvisin kesyttää pihalintuja ja saa ne syömään kädestään. Kesyttää voisi laittaa lainausmerkkeihin kun huolehtii kyllä etteivät liikaa ihmiseen leimaannu mutta on ihmeellistä miten linnut oppivat luottamaan häneen ja että aina joku lintuyksilö kaverustuu häneen paremmin. Tulee ikkunaakin koputtamaan jos ruoka-aika viivästyy. Aivan ihania juttuja siellä mielestäni.

Lintujutuista tulee mieleeni tämä artikkeli jota rakastan. Harmittaa vaan että Tytsy-sorsasta ei ole enää kuulunut :(

https://www.is.fi/turun-seutu/art-2000006483230.html

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.