Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Englantilainen pubi absolutistille

Lähettäjä: absolutisti 
Päivämäärä:   22.5.25 21:55:57

Yhdistelmänä kieltämättä jopa naurettava, mutta huvittaisi kokea oikein perinteinen englantilainen pubi. Olen menossa Yorkshireen kesällä lomalle ja mietityttää, onko pubissa mitään tarjolla absolutistille. Ilmeisesti niistä saa ihan ok ruokaa? Katsotaanko kieroon, jos ottaa ruoan kanssa vettä tai limua? Riippuu varmasti paikastakin, mutta onko meno yhtä hurjaa kuin Suomen juottoloissa, eli alkoholisteja ja känniläisiä - tuskinpa, eivätkös britit osaa olla myös ihan siististi? Äh, en tiedä, kertokaa hölmölle!

Re: Englantilainen pubi absolutistille

Lähettäjä: ....... 
Päivämäärä:   22.5.25 21:58:10

Britit juo kyllä kuin sienet suomalaisiin verrattuna, mutta ei mua ainakaan kukaan kieroon katso kun kokista juon.

Lähettäjä: Juu tuota 
Päivämäärä:   22.5.25 21:58:36

Englantilaiset pubit eivät ole mitään räkälöitä kuten pubit Suomessa, vaan todella tyylikkäästi sisustettuja ruokapaikkoja. Ilman muuta menet kokeilemaan ja juoda voit ihan vaikka vettä tai limsaa.

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   22.5.25 21:59:28

Aivan taatusti on alkoholittomia vaihtoehtoja tarjolla. Ruoka voi olla hyvää tai pahaa, ketjupubeissa pakasteesta, laatupaikoissa tuoretta ja oikein taiten tehtyä.

Britit ovat muuten maineeltaan yksi maailman pahimmista örveltäjäkansoista ja monessa kohteessa brittituristeja halveksitaan voimakkaasti.

Lähettäjä: Toljanteri 
Päivämäärä:   22.5.25 22:03:53

Limpparia vaan! Ei siellä ketään kiinnosta mitä muut juo, kunhan on oma tuoppi täynnä 

Päivämäärä:   22.5.25 22:10:27

"Englantilaiset pubit eivät ole mitään räkälöitä kuten pubit Suomessa, vaan todella tyylikkäästi sisustettuja ruokapaikkoja."

No tästähän voi toki olla montaa mieltä... :D

Päivämäärä:   22.5.25 22:16:51

Oletko sä Ällö ollut monessakin brittipubissa Lontoon ulkopuolella? Mä olen ja ne on erittäin siistejä kauniisti sisustettuja ruokapaikkoja. Tullaan lauantaina öljykangastakit päällä springerspanieli jaloissa istumaan takkatulen eteen juomaan valkoviiniä.

Päivämäärä:   22.5.25 22:29:14

Skotlannissa ympäriinsä, Englannissa toki vähemmän. Osassa näistä ei tarjota lainkaan ruokaa (tämä oli ainakin itselleni yllätys aikoinaan!). Kyllä noita löytyy moneen lähtöön, eli en välttämättä yleistäsi ihan täysin noinkaan. Gastropubit ovat asia erikseen.

Päivämäärä:   22.5.25 22:33:07

Ok, no itse en ole Skotlannissa vielä ollut, mutta ympäri Englantia moneen kertaan kyllä. Yhteenkään pubiin, jossa olisi vain alkoholitarjontaa, ei olla vielä eksytty.

Päivämäärä:   22.5.25 22:40:28

Juu tuota, tämä oli meillekin Lewisillä järkytys, kun kysyttiin b&b:n pitäjältä, että missä olisi tarjolla hyvää pubiruokaa ja vastaus oli, että pubeissa ei tarjoilla ruokaa, täällä syödään ravintoloissa. :D Oli todella hämmentävää. Lontoossakaan suosikkipubini ei tarjoile ruokaa ollenkaan, ja tämä on ihan moneen kertaan palkittu paikka.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   22.5.25 22:45:52

Pubiruoka tuli briteissä yleiseksi vasta 70-luvulla eikä se vieläkään ole mikään sääntö.

Lähettäjä: Og 
Päivämäärä:   22.5.25 22:52:34

Asuin Englannissa. Pubeissa on (erityisesti päiväsaikaan) ihan kaikenlaista porukkaa, usein myös lapsiperheitä. Alkoholittomia vaihtoehtoja on aina. Ei katsota kieroon.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   22.5.25 23:02:20

Joku sunday roast on sellainen, että siellä on mummot ja lapsenlapset syömässä koko perheen voimin. Koko pubikulttuuri on ihan erilainen kuin Suomessa. Yksi ottaa pintin, toinen juo teetä ja se on kaikille ok.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   22.5.25 23:06:10

Ja siis itsehän olen käynyt Glasgow’ssa super kivassa ja ihanassa viskibaarissa, vaikka en juo viskiä. Tunnelma oli hyvä, seuralaiset nauttivat viskiä, minä siideriä.

Päivämäärä:   22.5.25 23:19:44

. , oliko Pot Still vai jotain muuta?

Lähettäjä:  
Päivämäärä:   22.5.25 23:48:00

Joo Englannissa pubeihin voi tulla koko perhe lapsineen tai ihmiset koirineen, vähän eri meininki kuin Suomessa. Ei tarvitse kiskoa edes alkoholia, että niissä viihtyy. Itselläkin kova hinku päästä taas britteihin uudelleen, osaisi vain päättää minne päin seuraavaksi.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.