Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Englantilainen pubi absolutistille

Lähettäjä: absolutisti 
Päivämäärä:   22.5.25 21:55:57

Yhdistelmänä kieltämättä jopa naurettava, mutta huvittaisi kokea oikein perinteinen englantilainen pubi. Olen menossa Yorkshireen kesällä lomalle ja mietityttää, onko pubissa mitään tarjolla absolutistille. Ilmeisesti niistä saa ihan ok ruokaa? Katsotaanko kieroon, jos ottaa ruoan kanssa vettä tai limua? Riippuu varmasti paikastakin, mutta onko meno yhtä hurjaa kuin Suomen juottoloissa, eli alkoholisteja ja känniläisiä - tuskinpa, eivätkös britit osaa olla myös ihan siististi? Äh, en tiedä, kertokaa hölmölle!

Re: Englantilainen pubi absolutistille

Lähettäjä: ....... 
Päivämäärä:   22.5.25 21:58:10

Britit juo kyllä kuin sienet suomalaisiin verrattuna, mutta ei mua ainakaan kukaan kieroon katso kun kokista juon.

Lähettäjä: Juu tuota 
Päivämäärä:   22.5.25 21:58:36

Englantilaiset pubit eivät ole mitään räkälöitä kuten pubit Suomessa, vaan todella tyylikkäästi sisustettuja ruokapaikkoja. Ilman muuta menet kokeilemaan ja juoda voit ihan vaikka vettä tai limsaa.

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   22.5.25 21:59:28

Aivan taatusti on alkoholittomia vaihtoehtoja tarjolla. Ruoka voi olla hyvää tai pahaa, ketjupubeissa pakasteesta, laatupaikoissa tuoretta ja oikein taiten tehtyä.

Britit ovat muuten maineeltaan yksi maailman pahimmista örveltäjäkansoista ja monessa kohteessa brittituristeja halveksitaan voimakkaasti.

Lähettäjä: Toljanteri 
Päivämäärä:   22.5.25 22:03:53

Limpparia vaan! Ei siellä ketään kiinnosta mitä muut juo, kunhan on oma tuoppi täynnä 

Päivämäärä:   22.5.25 22:10:27

"Englantilaiset pubit eivät ole mitään räkälöitä kuten pubit Suomessa, vaan todella tyylikkäästi sisustettuja ruokapaikkoja."

No tästähän voi toki olla montaa mieltä... :D

Päivämäärä:   22.5.25 22:16:51

Oletko sä Ällö ollut monessakin brittipubissa Lontoon ulkopuolella? Mä olen ja ne on erittäin siistejä kauniisti sisustettuja ruokapaikkoja. Tullaan lauantaina öljykangastakit päällä springerspanieli jaloissa istumaan takkatulen eteen juomaan valkoviiniä.

Päivämäärä:   22.5.25 22:29:14

Skotlannissa ympäriinsä, Englannissa toki vähemmän. Osassa näistä ei tarjota lainkaan ruokaa (tämä oli ainakin itselleni yllätys aikoinaan!). Kyllä noita löytyy moneen lähtöön, eli en välttämättä yleistäsi ihan täysin noinkaan. Gastropubit ovat asia erikseen.

Päivämäärä:   22.5.25 22:33:07

Ok, no itse en ole Skotlannissa vielä ollut, mutta ympäri Englantia moneen kertaan kyllä. Yhteenkään pubiin, jossa olisi vain alkoholitarjontaa, ei olla vielä eksytty.

Päivämäärä:   22.5.25 22:40:28

Juu tuota, tämä oli meillekin Lewisillä järkytys, kun kysyttiin b&b:n pitäjältä, että missä olisi tarjolla hyvää pubiruokaa ja vastaus oli, että pubeissa ei tarjoilla ruokaa, täällä syödään ravintoloissa. :D Oli todella hämmentävää. Lontoossakaan suosikkipubini ei tarjoile ruokaa ollenkaan, ja tämä on ihan moneen kertaan palkittu paikka.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   22.5.25 22:45:52

Pubiruoka tuli briteissä yleiseksi vasta 70-luvulla eikä se vieläkään ole mikään sääntö.

Lähettäjä: Og 
Päivämäärä:   22.5.25 22:52:34

Asuin Englannissa. Pubeissa on (erityisesti päiväsaikaan) ihan kaikenlaista porukkaa, usein myös lapsiperheitä. Alkoholittomia vaihtoehtoja on aina. Ei katsota kieroon.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   22.5.25 23:02:20

Joku sunday roast on sellainen, että siellä on mummot ja lapsenlapset syömässä koko perheen voimin. Koko pubikulttuuri on ihan erilainen kuin Suomessa. Yksi ottaa pintin, toinen juo teetä ja se on kaikille ok.

Päivämäärä:   22.5.25 23:06:10

Ja siis itsehän olen käynyt Glasgow’ssa super kivassa ja ihanassa viskibaarissa, vaikka en juo viskiä. Tunnelma oli hyvä, seuralaiset nauttivat viskiä, minä siideriä.

Päivämäärä:   22.5.25 23:19:44

. , oliko Pot Still vai jotain muuta?

Lähettäjä:  
Päivämäärä:   22.5.25 23:48:00

Joo Englannissa pubeihin voi tulla koko perhe lapsineen tai ihmiset koirineen, vähän eri meininki kuin Suomessa. Ei tarvitse kiskoa edes alkoholia, että niissä viihtyy. Itselläkin kova hinku päästä taas britteihin uudelleen, osaisi vain päättää minne päin seuraavaksi.

Lähettäjä: What 
Päivämäärä:   23.5.25 06:59:19

Kerran yritettiin miehen ja taaperon kanssa yhdessä Skotlannin kaupungissa pubiin syömään. Siellä oli meno niin railakasta, ettei lapsen kanssa viitsitty mennä ja etsittiin ravintola. Näissäkin varmasti on eroja.

Lähettäjä: absolutisti 
Päivämäärä:   23.5.25 07:55:33

Hei kiitos vastauksista, toki tiedossa on brittituristien suomalaisiakin pahempi örvellys mutta kun ollaan heidän omalla maallaan, on meno käsittääkseni siistimpää. Jos joku osaa Yorkista suositella jotain siistiä ja hyvää paikkaa esim. lounasaikaan, kertokaapa ihmeessä. Tripadvisor toki käytössä ja katuja kulkiessa näkee myös vähän menoa, mutta saahan sitä aina tiedustella lisää vinkkejä.

Lähettäjä: S 
Päivämäärä:   23.5.25 08:21:49

Käytätkö esim tiktokkia? Sieltä löytyy vaikka kuinka paljon haualla.

Laidasta laitaan on pubeja koko Englannissa. Kaikissa ei saa välttämättä kellon ympäri ruokaa vaan keittiö saattaa olla x-ajan auki. Ja olen kyllä törmännyt niihinkin, joissa saa pelkästään juotavaa. Mutta ikinä ei ole katsottu kieroon, vaikka joku olisi ottanut holittoman bissen tms. Etenkin päivällä meno on rauhallista.

Ja on tullut syötyä pubiruokaa skotlannissakin, mutta siellä paljon pelkkiä juottoloitakin. Samoin Irlannissa.

Ja kuten Ällö sanoi, ruoan taso voi olla laidasta laitaan.

Lähettäjä: nomadi 
Päivämäärä:   23.5.25 08:32:19

Pubeissa on aivan normaalia olla selvän oloisena, ja monet käyvät illallakin vain yhdellä tai kahdella tuopillisella. Englantilaisten pubien kopioita on maailmalla niin paljon, että uusi ja jännittävä elämys 'public' tuskin on.

Voihan ihminen pubiruoalla itseään piinata, ja nälkään se kelpaa siinä missä mikä tahansa, mutta jos liikutte Yorkshiressä, etsiytykää joko intialaiseen tai kokeilkaa kasvisravintoloita.

Lähettäjä: Og 
Päivämäärä:   23.5.25 10:26:46

Yorkissa on hirveästi pubeja! Joskus sanottiin, että sieltä löytyy pubi joka päivälle. En muista nyt mitään tiettyä paikkaa sieltä, mutta esim. shambles-kadulla on kivoja pubeja.

Päivämäärä:   23.5.25 10:58:02

Kaimani piste, nelikirjain on käynyt parissa pubissa niin tottakai hänellä on palstan suurin tuntemus aiheeseen. Jos nelikirjain on juonut lasin maitoa, tietää hän sen jälkeen kaiken maidosta ja sen tuotannosta.

Lähettäjä: Edwin 
Päivämäärä:   23.5.25 12:21:17

Itse rakastan englantilaisia pubeja. Asun n. 2h päässä Lontoosta ja minun ”lähipubi” on ihana. Omistajan koira jolkottelee siellä aina irti ja vielä on mahdollista tulla hevosella pubiin ja jättää hevonen pihalle odottamaan.
Ruoka on ok tasoa eikä kukaan oleta, että kaikki joisivat alkoholia.

Pubit tosiaan on usein sisustettu kivasti ja niissä on omat tunnelmansa.
Lontoossa ja etenkin keskustassa pubit ovat vähän erilaisia kuin sitten täällä maalla :D Kummastakin tykkään.

Päivämäärä:   23.5.25 12:46:36

Hauskaa, kun tänne tullaan kolmebtoimaan persoonaani, vaikka että tiedä minun pubikokemuksestani mitään. Olen matkustellut Skotlannissa useamman autoreissun verran ympäri Skotlantia, Englanni. Puolella vähemmän, mutta kyllä, näistä on jokin haisu tämän kahdenkymmenenviiden visiitin kokemuksella. :D

Lontoossakin löytyy pubeja, joissa asuu pubikissoja. Tosin se on totta, että isommalla todennäköisyydellä osuu huoneen pubiin hyvän sijaan, nämä pitää vaan tietää tai tehdä taustatyötä ennakkoon.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.