Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Miksi on niin vaikeaa ymmärtää toisten ihmisten

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   22.5.25 20:52:23

Miksi on niin vaikeaa ymmärtää toisten ihmisten makutottumuksia?

Vähän sain tähän inspiraatiota tuosta lasten lihavuusleikkaus-topasta, mutta muutenkin olen tätä ilmiötä ihmetellyt jo pidemmän aikaa.

Esimerkiksi pari viikonloppua sitten meidän tyttö tuli nälkäisenä kotiin ratsastusvaellukselta, kun siellä oli kysymättä truutattu ketsuppia hänen makaronilaatiikkonsa päälle.
Oli raukka närppinyt sitten vain ne osat ruoasta, mitkä eivät uineet siinä ketsupissa.
Kun "kaikki" lapset tykkäävät ketsupista, vaikka oli nätisti sanonut, että ei kiitos hänelle.

Meidän tyttö on hyvin kaikkiruokainen, syö ja maistaa aivan kaikkea paitsi ranuja, ketsuppia ja hesen tai mäccärin pullahampurilaisia.
Myöskään limppareista ei tykkää, mutta kuplavettä juo senkin edestä.
Ja ihmisten mielestä on pakko tykätä limpparista, koska kuplavesi maistuu.

Minä taas en voi sietää pekonia enkä hernekeittoa. Eikä sitäkään ihmiset ymmärrä.

Jännästi ihmisten pitäisi tykätä siitä mistä muutkin. Ja sitten kun meidän perhe rakastaa simpukoita, etanoita, tulisia ruokia, perinneruokia... Niin niille yökitään.

Ja yleistäen, nämä ihmettelijät ovat hesemussuttajia.
Veget ja kasvissyöjät harvemmin puuttuvat toisten syömisiin.

Re: Miksi on niin vaikeaa ymmärtää toisten ihmisten

Lähettäjä: Juu tuota 
Päivämäärä:   22.5.25 20:55:00

Juu niin tietenkin. No, olen tavannut ihmisen, joka ei pitänyt suklaasta eli kyllä, ihmisiä on erilaisia. Uskaltaisin kuitenkin väittää, että 99% lapsista pitää söisi ennemmin sen Hesen hampparin kuin omenan, jos äiti ei olisi vieressä.

Lähettäjä: *** 
Päivämäärä:   22.5.25 21:47:25

Sun täytyy opettaa se kiltin tytön syndroomasta kärsivä tyttösi puhumaan ääneen rohkeasti oman tahtonsa.

Ole varovainen, ettet ole liian jyrkkä ja jyräävä itse omien mielipiteidesi kanssa, että tyttö saa kotonakin äänensä kuuluviin, sieltä se lähtee. Vaikutat nimittäin aika suorasanaiselta matamilta.

Lähettäjä: Xxx 
Päivämäärä:   22.5.25 21:59:33

Siinä kohdassa kuin arvostelet "hesemussuttajia", voitkin kysyä itseltäsi vastausta omaan kysymykseesi. Miksi sinullekin on vaikeaa kunnioittaa muiden erilaisia mieltymyksiä ärtymättä? No ainakin teillä on kovasti yhteistä.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   22.5.25 22:27:36

Enpä ole koskaan törmännyt tuollaiseen, että oletettaisiin, saatikka vaadittaisiin kaikkien pitävän samoista ruoista. Missä edes joudut tilanteisiin, joissa ihmiset eivät ymmärrä, ettet pidä pekonista? Mitä ymmärtämistä siinä on?

Ja harvemmin tekee mieli arvostella ja nimitellä muita heidän mieltymystensä vuoksi.

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   22.5.25 22:36:41

Pitäisikö tänne ht-nettiin perustaa ihan erillinen syömishäiriö- osio? Sinne voisivat sitten halukkaat kokoontua arvostelemaan hesemussunmässyn- syöjiä, lihavia ja muuten vain huonompia ihmisiä jotka mättävät vääränlaista ruokaa suuhun rasva suupielistä tursuten?

LähettäjäDark Jedi 
Päivämäärä:   22.5.25 22:51:43

Mun kaverin lapsen päiväkodissa ei ikinä suostuttu tajuamaan että lapsi söi kaurapuuron "paljaaltaan": ei maitoa, voisilmää, hilloa tai sokeria päälle vaan pelkkää puuroa. Aina tuli palautetta että aamupala ei maistu eikä millään meinattu suostua siihen että lautaselle laitetaan vain puuroa. "Kun kaikkihan nyt syö puuron voisilmän, hillon tai maidon kanssa.". Ei, ei syö.

Mä olen aina ihmetellyt miksi ihmeessä toisten mieltymyksistä tehdään niin iso numero. Mulle ei tulisi mieleenkään pistää raejuustoa kaurapuuroon mutta jos joku niin tekee niin mitä sitten.

Lähettäjä: sss 
Päivämäärä:   23.5.25 00:24:54

"Pitäisikö tänne ht-nettiin perustaa ihan erillinen syömishäiriö- osio? Sinne voisivat sitten halukkaat kokoontua arvostelemaan hesemussunmässyn- syöjiä, lihavia ja muuten vain huonompia ihmisiä jotka mättävät vääränlaista ruokaa suuhun rasva suupielistä tursuten?"

Kannatan. Sinne voisivat kaikki läskit mennä valittamaan miten normaalipainoiset on heikkoja sairaita anorektikkoja ja ainostaan lihavat ovat terveitä ja miten he lihavina ovat aikuisen kokoisia. Saisimme me normaalipainoiset olla rauhassa ilman, että meitä haukutaan muiden ketjujen lomassa ties miksi.

Lähettäjä: Jone 
Päivämäärä:   23.5.25 01:57:16

Siksi koska suuri osa ihmisistä on yksinkertaisesti tyhmiä

Lähettäjä: // 
Päivämäärä:   23.5.25 04:27:40

Jännästi aloittaja itse haukkuu pikaruoasta tykkääviä "hesemussuttajiksi" samalla kun paasaa siitä, että erilaisia ruokatottumuksia tulisi ymmärtää. Ehkä niillä muilla on teidän perheen syömisiin sama asenne kuin sinulla heidän ruokamieltymyksiin.

Mutta kenenkään toisen ruoille ei silti tarvitse yökötellä. Meillä on töissä eräs vanhempi henkilö, jolla on tapana yökötellä muiden tekemille ruoille aina oksennusrefleksin kera. Esim. yksi työkaveri kertoi tehneensä äitienpäiväksi sitruunakakun, niin tämä vanhempi henkilö rupesi yökkimään ja kakomaan, koska hän ei pidä sitruunasta. Toinen kertoi tehneensä viikonloppuna risottoa, ja taas alkoi kauhea yökkiminen, koska risotto on pahaa. Tätä en voi ymmärtää. Jos jostain ruoasta ei pidä, niin se on täysin OK, mutta ei siitä numeroa tarvitse tehdä. Varsinkaan, jos se ruoka ei edes ole siinä omalla lautasella.

Samoin on kyllä idioottimaista truutata toisen lautaselle ruokaa tai ruoka-ainesta vain sillä periaatteella, että kaikkihan siitä pitävät. Vielä sen jälkeen, jos henkilö on nätisti sanonut "ei kiitos". Aloittajan tyttären tapauksessa kyseessähän olisi voinut olla vaikkapa paha tomaattiallergia tms.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.