Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  oireileeko iskias näin ?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   22.5.25 12:25:13

Olen vaihdevuosiikäinen nainen, jolla vasen lonkka, nivunen ja etureisi särkee. Skolioosi todettu ja nuo yllä olevat vaivat alkaneet pari kuukautta sitten ( teen seisomatyötä ). Burana auttaa jonkin verran särkyihin, mutta niitäkään ei viitsisi jatkuvasti ottaa. Olisiko kellään mitään vinkkejä mikä auttaisi tähän ?

Re: oireileeko iskias näin ?

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   22.5.25 12:32:42

Voi olla selästä johtuvaa tai sitten lonkkavaivaa. Nivelrikko lonkassa tekee kipua yleensä nivuseen ja etureiteenkin.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   22.5.25 12:33:27

Varsinkin siis kun vaihdevuosi-ikäinen kerroit olevasi, eli oletan +50v?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   22.5.25 12:33:44

Minulla säteilee alaselästä pakaraa ja takareittä pitkin ihan pohkeeseen ja joskus jopa varpaisiin. Etureittä ei mutta ei se käsittääkseni ole mahdotonta. Voi olla hyvinkin iskias. Mulla auttaa ehkäisyyn vaan tietyt jumppaliikkeet (kannattaa googlettaa jotain alaselälle hyviä liikkeitä ym) ja yleinen liikkuvuuden ylläpito, etenkin jos töissä joutuu kroppa epäergonomiselle kulutukselle ja toistuville liikkeille tms. Ja kipuun ei kyllä perusburanat sitten enää auta, jos siihen menee tosissaan. Lihasrelaksantit tai panacod tms mutta teen kaikkeni ettei mene siihen.

Lähettäjä: pain 
Päivämäärä:   22.5.25 12:42:46

Täällä myös lonkasta kipu jatkuu takareiteen, ja jopa nilkkoihin. Ollut enemmän vasemmalla. Olen pohtinut samaa; että onko iskias.

Menee yleensä ohi, kun liikkuu kivusta huolimatta vain eteenpäin. Kerran mietin, että pitääkö tilata Cittariin ambulanssi, mutta purin hammasta ja jatkoin kotiin asti. Se myös huolestuttaa, voivatko jalat mennä alta, jos sattuu tarpeeksi.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.