Lähettäjä: mama
Päivämäärä: 22.5.25 10:13:45
Miten rohkaista lasta hankkimaan kavereita ja menemään reippaasti ikäistensä seuraan?
Kyseessä kolmasluokkalainen poika, jolla ollut kaksi hyvää kaveria(poika ja tyttö). Nyt tämä poika, jonka kanssa on viettänyt paljon aikaa yhdessä, on saanut monta uutta kaveria ja viettää aikaa myös heidän kanssaan. Olen koittanut rohkaista omaa poikaa, että menisi muiden mukaan touhuamaan, mutta sanoo ettei halua. Ilmeisesti haluaisi olla kahdestaan tämän vanhan kaverinsa kanssa. Nyt on mulla huoli että jää kokonaan ulkopuoliseksi, eikä ole kesällä kavereita kenen kanssa touhuta.
Poika on ikäisiään fyysisesti pienempi ja tuntuu puuttuvan hieman itseluottamusta lähteä tekemään uusia juttuja ja mennä uusiin porukoihin. Sanoo sitten ettei halua ja mieluummin pelailee vaikka kotona puhelimella ja katselee jotain youtube-videoita(juu puhelinaika on rajattu toki). Urheiluharrastuskin jäi nyt kesätauolle, on siellä kulkenut yhdessä tuon kaverinsa kanssa.
Olisiko kellään vinkkejä tähän, olen miettinyt pääni puhki miten voisin asiassa auttaa.
|