Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Montako virustautia per vuosi?

Lähettäjä: Ja taas 
Päivämäärä:   21.5.25 12:48:06

Mitenkä muilla? Aiemmin sairastin kerran 7 vuoteen jonkun flunssan kaltaisen. Nyt kolmen vuoden sisään olen sairastanut n. 7 hankalaa flunssaa, joissa etenkin kurkkukipu on kamala.

Esim viime syksynä ensin korona, sitten mykoplasma ja nyt taas joku, jossa samat tuntemukset eli kamala kurkkukipu, hankala yskä, poskiontelokipu kova ja pääkipu siedettävä. Kesto ollut pahimmillaan 2 viikkoa.

Ei ole lapsia selittävänä tekijänä. Vastustuskyky ilmeisesti nolla.

Re: Montako virustautia per vuosi?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   21.5.25 12:57:23

En oo tainnu olla pois töistä sitten vuoden 2021 koronatartunnan jälkeen. Sekin oli oireeton :D

Lähettäjä: *** 
Päivämäärä:   21.5.25 12:59:16

Viimeksi keuhkokuumeeksi kääntyneen flunssan takia pois töistä 2011

Lähettäjä: no 
Päivämäärä:   21.5.25 13:02:25

0-1 virustautia on yleensä ollut vuodessa mulla. Näin ainakin viimeiset 10v.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   21.5.25 13:14:11

Lieviä flunssia oli ennen muutaman vuoden välein, nyt viime vuosina noin kerran vuodessa. Kesto yleensä 2-3 päivää. Viruksen aiheuttamia näistä varmasti vain pieni osa.

Lähettäjä: Eve 
Päivämäärä:   21.5.25 13:22:08

Ennen lapsia 1 vuoteen, lasten mentyä päiväkotiin 12/ vuosi.

Lähettäjä: Sol Angelica 
Päivämäärä:   21.5.25 13:22:43

Mulla on yleensä vähintään 1 flunssa tai joku muu räkätauti vuodessa, kiitos työkaverien jotka kantaa kaikki pennuilta saadut pöpöt työpaikalle.

Lähettäjä: piupau 
Päivämäärä:   21.5.25 13:30:29

Välillä menee vuosia kun ei sairastu ollenkaan, mutta aika normaali on kuitenkin 1-2 pikku pöpöä vuodessa. Vuoden sisällä kuitenkin korona ja flunssa olleet todella pitkä kestoisia.

Lähettäjä: Essi 
Päivämäärä:   21.5.25 13:41:38

Normaalisti joku lievä flunssa kerran vuodessa, en usein joudu edes töistä olemaan poissa, kun oireet lievät ja yksin työskentelen. Sairastan kroonisia munuaistulehduksia, estolääkkeen ansiosta ei niitäkään enää tule kun joka toinen tai kolmas vuosi. Edellisessä työpaikassa olin töissä 4 vuotta ja ainoastaan tuon munuaistulehduksen takia kerran viikon pois töistä. Ei juurikaan siis tartu mikään. Tänä vuonna sairastin jonkun nopeasti ohi menevän vatsataudin parissa päivässä.

Lähettäjä: vanha 
Päivämäärä:   21.5.25 13:42:07

Kerta kymmeneen vuoteen on ollut joku pahempi räkätauti. Korona oli tietääkseni kerran ja sekin hyvin lievillä oireilla. Mykoplasma muutama vuosi sitten, tosin siinäkin oireina oli vain hengästyminen ja väsymys.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   21.5.25 15:30:47

Viimeisin mitä olen sairastanut on korona.
Siitäkin sen 2vuotta aikaa.
Sairastan hyvin harvoin yhtään mitään.

Lähettäjä: Q 
Päivämäärä:   21.5.25 15:56:48

Mittauttakaa D-vitamiinit, jos ootte jatkuvasti kipeinä. Hyvin yleinen syy heikkoon vastustuskykyyn on D puutos, mutta jostain syystä tätä ei tutkita kuin pyynnöstä.

Toki muutkin vitamiinipuutokset mahdollisia, mutta Dstä aloittaisin. Itse en ollut koskaan lapsenakaan kipeä, äiti piti meidät hyvin vitamiineissa. Nyt sitten aikuisena alkoi flunssakierre ja muiden syiden takia mittautin myös D, joka oli kalan maitotuotteiden syömisestä huolimatta matala. Korjasin tasot ja edelleen syön välillä vahvaa D ylläpidoksi. Ei ole flunssia näkynyt sen koommin, viimeksi siis joskus 7 v sitten, eikä koronaakaan.

Lähettäjä: Metris 
Päivämäärä:   21.5.25 16:28:49

Ennen niistin ensimmäiseksi aamulla ja monesti päivän mittaan, aivastin noin 70x vuorokaudessa. Monesti meni myös puoli yötä niistämiseen. Olin aina koko syksyn pikkulämmössä ja yskässä, talvella talviflunssassa, kevään allergisessa nuhassa ja katupölyn aiheuttamassa hingussa, kesälläkin jo räkätauti. Koko ajan joku menossa tai vähintään seuraava tulossa. En juuri koskaan pystynyt hengittämään nenän kautta, ja yön pihisin, vinguin ja korisin, jos en niistänyt.

Talvella 2019 talviflunssa äityi keuhkokuumeeksi ja siihen sain (aiemmin jo keuhkoputkentulehdukseen saamieni lisäksi) mojovat lääkkeet. Vähitellen toivuin, ja jossain vaiheessa tajusin, että pystyn hengittään likimain koko ajan nenän kautta, en aivastele, ei tartte niistää hyvä kuin kerta viikkoon, en herää niistämään, yöllä vain kuorsaan (sori siitä) mutten pihise, en yski, ei oo pientä lämpöä.

Keväällä 20 olin pienessä nuhassa pari viikkoa. Syksyllä 20 olin pienesssä lämmössä viikon. Kesällä 21 tuhisin allergiaa viikon. Kesällä 24 iski angiina, podin kurkkua viikon ja heti lähti lääkityksellä.

Koronaa en ole sairastanut. Siippani kotiutui koronaisena työmatkalta joulukuussa 22, mutta pidin kovaa kotikuria, enkä saanut tartuntaa. Nyt siippa on ollut jostain helmikuusta lähtien jossain lenssussa, edelleen yskii. Ei tarttunut muhun.

Väitän, että ne sen keuhkokuumeeni aikaiset tropit tappo jotain talossa ja puutarhassa. Jotain oli tuolla onteloissa ollut muhimassa pitkään, tyyliin 30 vuotta.

Lähettäjä: Hedig 
Päivämäärä:   21.5.25 17:34:08

Yhteen aikaan oli aina uudenvuoden tienoilla joku influenssan tapainen, joka nosti korkean kuumeen. Nykyisin lähinnä pikkuflunssia eli vähän veto pois parin päivän ajan ehkä 2-3 kertaa vuodessa. Vuoden sisään olen flunssan takia ollut 2pv poissa töistä, lisäksi yksi vatsatauti. Lapset yläkouluikäisiä

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.