Lähettäjä: Metris
Päivämäärä: 21.5.25 16:28:49
Ennen niistin ensimmäiseksi aamulla ja monesti päivän mittaan, aivastin noin 70x vuorokaudessa. Monesti meni myös puoli yötä niistämiseen. Olin aina koko syksyn pikkulämmössä ja yskässä, talvella talviflunssassa, kevään allergisessa nuhassa ja katupölyn aiheuttamassa hingussa, kesälläkin jo räkätauti. Koko ajan joku menossa tai vähintään seuraava tulossa. En juuri koskaan pystynyt hengittämään nenän kautta, ja yön pihisin, vinguin ja korisin, jos en niistänyt.
Talvella 2019 talviflunssa äityi keuhkokuumeeksi ja siihen sain (aiemmin jo keuhkoputkentulehdukseen saamieni lisäksi) mojovat lääkkeet. Vähitellen toivuin, ja jossain vaiheessa tajusin, että pystyn hengittään likimain koko ajan nenän kautta, en aivastele, ei tartte niistää hyvä kuin kerta viikkoon, en herää niistämään, yöllä vain kuorsaan (sori siitä) mutten pihise, en yski, ei oo pientä lämpöä.
Keväällä 20 olin pienessä nuhassa pari viikkoa. Syksyllä 20 olin pienesssä lämmössä viikon. Kesällä 21 tuhisin allergiaa viikon. Kesällä 24 iski angiina, podin kurkkua viikon ja heti lähti lääkityksellä.
Koronaa en ole sairastanut. Siippani kotiutui koronaisena työmatkalta joulukuussa 22, mutta pidin kovaa kotikuria, enkä saanut tartuntaa. Nyt siippa on ollut jostain helmikuusta lähtien jossain lenssussa, edelleen yskii. Ei tarttunut muhun.
Väitän, että ne sen keuhkokuumeeni aikaiset tropit tappo jotain talossa ja puutarhassa. Jotain oli tuolla onteloissa ollut muhimassa pitkään, tyyliin 30 vuotta.
|