Lähettäjä: Liliana
Päivämäärä: 21.5.25 03:48:28
Minä olen ihan aina ollut painoltani alipainon ja normaalipainon rajoilla. Voin syödä mitä haluan ja miten paljon haluan ilman mitään rajoituksia eikä minun tarvitse millään tavalla huolehtia painostani tai murehtia sen nousun vaaraa. En ole koskaan ollut dieetillä tai osaisi edes olla. Tykkään syömisestä, syön paljon ja usein, enkä häpeile sitä vaikka olen nainen. Minä tykkään syödä paljon hedelmiä ja kasviksia ja vihaan ruoanlaittoa. Siksi arkinen ruokavalioni koostuu lähinnä eri hedelmistä, erilaisista pannulla sekaisin ja jotain maustetta päälle periaatteella kypsennetyistä vihanneksista ja tofusta sekä proteiinivanukkaista (suklaa tai vanilja) ja kofeiinista. Olen rutiineita rakastavaa ihmistyyppiä, joten en kaipaa vaihtelua ruokiini, elän noilla oikein onnellisena vuodesta toiseen :D Maistuu todella hyvältä minun makuuni, täyttää vatsan, on helppoa ja nopeaa - eli toimii, miksipä sitä vaihtamaan toimivaa kaavaa.
En oikeasti omaa kiinnostusta tai taitoja laittaa mitään ruokia tai vaikka leipoa, minulta ei edes löydy kaapista mitään jauhoja, hiutaleita, öljyjä, pastaa, sokeria, kananmunia tms monien mielestä perustarpeita. Mutta syön kyllä mielelläni hyvää ruokaa, herkkuja yms tilanteissa missä niitä on tarjolla, esim vaikka yksi ystäväni tykkää järjestellä meidän ystäväporukalle illallisia, joskus käydään kavereiden kanssa kahvilla, äitini aina kutsui luokseen syömään jne. En ole nirso, vain liha on sellainen asia mitä en syö lainkaan enkä voi sietää esim voita leivällä tai sitä jos ruoassa lilluu näkyvästi öljyä, muuten aika lailla kaikki maistuu.
|