Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Mitä tavaraa et raaski hävittää

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   20.5.25 21:56:04

Mulla on liikaa kirjoja ja siis aivan koomista etten pysty niistä luopumaan vaikka en niitä luekaan. Mitä niillä tekee jos ei lue? Kysyn vaan.

Ajattelen että ehkä joskus luen taas kun olin kova lukemaan nuorempana. Mutta ei sitä aikaa koskaan enää tule kun ei enää kiinnosta riittävästi järkälemäiset romaanit. En normaalisti ole tavaran perään ja hävettää ihan tällainen selkärangattomuus.

Re: Mitä tavaraa et raaski hävittää

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   20.5.25 22:01:02

Minulla on myös kirjat, vaikka olen jopa rajannut sen tilan, minkä pitäisi riittää niille. Samoin astioita on liikaa, samoin vaihtomattoja ja -verhoja. En edes aloita loimista, silakarvoista, satulahuovista...

Kengistä hankkiuduin jo eroon.

Ai niin, ja kasetteja ja cd-levyjä. En edes kuuntele niitä, mutta kun...

Lähettäjätassu 
Päivämäärä:   20.5.25 22:03:13

Vanhat Disney-piirretyt VHS-kasetilla... Ei edes ole mitään laitetta millä katsoa niitä :D

Lähettäjä: susse 
Päivämäärä:   20.5.25 22:26:46

olen hanstrannut jäätävän hyllyllisen lasten dvd:tä ja todellisuudessa pojat katsoo niistä max viittä eri levyä.. muihin eivät ole koskeneetkaan :D ja levyjä on tosiaan varmaan reilu sata

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   20.5.25 22:50:10

Kirjat ja työkalut on haikeita hävitettäviä. Mut jos vain yksi tavara pitää nimetä, niin kai se on hömpänpönttö. Eli eksäkissan tuhkat omin käsin ja kyynelin kiillotetussa metallipurkissa, kyljessä tuhkaamon nätisti kaivertama laatta ViisasKaunisRakas KISU. Vaikka saattaisin ne tuhkat vapauttaa luontoon niin en sitä pönttöä hävittäisi kuitenkaan.

Lähettäjä: lukutoukka 
Päivämäärä:   21.5.25 01:37:45

Kirjat minullakin. Mutta kyllä jossakin määrin pystyn luopumaan, jos en todellakaan lue. Yritän pitää tarkasti huolen, ettei kokoelma kasva suuremmaksi kuin mitä hyllyihin mahtuu. Sitten on osa huonekaluista ja sisustusesineistä, samoin kuin vaatteista. Mutta niiden kaikkien etsintään olen uhrannut vuosia, niin että eipä niitä hirveästi liikaa ole. Talous ei kestä ostaa uutena juuri mitään, enkä varmaan edes osaisi ostaa uutena, vaikka pystyisinkin.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   21.5.25 06:57:14

Tähän olisi melkein helpompi vastata, että mitä raaskii hävittää.

Koirien tavarat oli pitkään sellaisia, että en raaskinut hävittää, vaikka tiesin, että jotkut tietyt tavarat tuskin enää koskaan tulevat käyttöön.

Astiat on myös sellaisia, että niitä on liikaa ja osa on aivan turhia. Silti ne killuu tuolla kaapissa.

Mä otin jokin aika sitten itseäni niskasta kiinni ja aloin systemaattisesti hävittää tätä kaikkea tavaraa mitä olen hamsteroinut. On ollut jotenkin todella vapauttavaa kun on päässyt tästä turhasta roinasta eroon. Nyt yritän tarkemmin katsoa mitä roinaa kannan kotiini, turha mun on maksaa joka kuukausi isompaa vuokraa sen takia, että saan säilöttyä nurkissa jotain vuosikymmeniä vanhoja tavaroita.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   21.5.25 07:02:30

Kirjat. Muuta kamaa olen alkanut jo vuosia sitten konmarittamaan ja kuolinsiivoamaan. Vaatteetkin on ihan minimissään. On jäänyt ihanan paljon tilaa..kirjoille.

Lähettäjä: wii 
Päivämäärä:   21.5.25 07:05:14

Käytännössä ainoa on kirjat, niitä on aikanaan hankittu paljon, mutta mietin että jos vaikka eläkkeellä lukisin osan uudelleen. Ja niitä jotenkin salakavalasti ilmestyy silloin tällöin lisää, itse käytän kirjastoakyllä nykyään paljon, mutta silti...

Muutettiin miehen kanssa pieneen ok-taloon kun lapset lähtivät omilleen jokunen vuosi sitten, ja siinä kohtaa karsittiin reippaasti astioita, liinavaatteita, mattoja, koriste-esineitä ja kaikkea vastaavaa, ei haluttu täyttää kaappeja ja varastoja turhalla tavaralla. Kirjat ja valokuvakansiot kuitenkin varastoitiin.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.