Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Onko Kanariansaarilla keskitalvella...

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   20.5.25 13:26:30

...päivisin t-paitakelit?

Re: Onko Kanariansaarilla keskitalvella...

Lähettäjä: Sanna 
Päivämäärä:   20.5.25 13:29:17

On, mutta voi olla myös pilvistä, sateista ja tuulista. Esim. Puerto Rico on aurinkoisempi kuin Las Palmas. Ja samoin Etelä-Teneriffa versus pohjoinen.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   20.5.25 13:38:50

Jep, riippuu paikasta. Itse siitä huolimatta vietän talven mieluummin pohjois-teneriffalla kuin etelässä. T-paitakelit on liki aina suomalaisen lämmönsietokyvyn näkökulmasta, eikä tarvitse katsella karua kuivaa luontoa.

Päivämäärä:   20.5.25 13:39:20

Tuulista ja kohtalaisen kamalaa. Voi kyllä laihtua kun tulee paskatauti saastaisista hotelleista joissa on huonoimmat siivoojat mitä koko maailmasta löytyy.

Lähettäjä: - - - 
Päivämäärä:   20.5.25 13:43:25

"T-paitakelit on liki aina suomalaisen lämmönsietokyvyn näkökulmasta"

Tämä on kyllä ihme myytti. Meillä on keskuslämmitetyt ja eristetyt talot ja kulttuuriimme kuuluu lämpimästi pukeutuminen. Toista se on Etelä-Espanjassakin (mantereella), jossa päivällä voi talvisinkin olla lämmintä, mutta yölämpötilat ovat ihan yleisesti 5-10 astetta. Taloissa ei ole eristystä eikä lämmitystä ja sähköpattereilla lämmittäminen voi olla niin kallista, etteivät paikalliset sitä tee.

Olen täysin varma, että Etelä-Euroopan ihmiset sietävät paljon paremmin kylmää kuin suomalaiset, jotka menevät sitä pakoon pukeutumisen ja lämmitettyjen tilojen taakse.

Lähettäjä: nuppa 
Päivämäärä:   20.5.25 13:51:52

Maaliskuussa pohjois-teneriffalla käyneenä, kyllä siellä ainakin päivisin oli t-paitakelit, ja majoituksessa ilmalämpöpumppu, jolla sai sekä kuivattua että lämmitettyä. Itsekin valitsisin pohjoisen, niin paljon nätimpää ja vehreämpää kuin etelä.

Päivämäärä:   20.5.25 14:02:43

Oon käynnyt talvisin molemmat kerrat ja meenas kyllä läkähtyä t-paidalla kuumuuteen. Gran Canaria ja Lanzarote kokemuksena.

Lähettäjä: Ruu 
Päivämäärä:   20.5.25 14:08:13

Joskus maattiin maaliskuussa Espanjassa rannalla uikkareissa, kun paikalliset käveli ohi Soreleissa ja Canada Gooseissa :D

Lähettäjä: Ruu 
Päivämäärä:   20.5.25 14:08:51

Tuo ylläoleva kommenttina tähän:

"Olen täysin varma, että Etelä-Euroopan ihmiset sietävät paljon paremmin kylmää kuin suomalaiset, jotka menevät sitä pakoon pukeutumisen ja lämmitettyjen tilojen taakse."

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.