Lähettäjä: Muta
Päivämäärä: 21.5.25 10:39:43
Ja tosiaan, kun sanoin "keskustelunomaisia", en tarkoita että olisin itse juttelun osapuoli - ei, en voi jutella niiden ajatusten kanssa. Niitä on myös vaikea muistaa jälkikäteen, kuten unia. Olen näemmä kirjoittanut tästä ystävälleni alkuaikoina ja kuvaillut kuinka välillä alkuun pelästyin näitä, kun en vielä ollut tottunut yhtäkkisiin irrallisiin ajatuksiin. Kuvailin mm. että saatoin pelata jotain aivovapaata puhelimella ennen nukkumaan menoa ja miettiessäni seuraavaa siirtoa, saattoi vierelle tulla (ja mennä) joku aivan muu, irrallinen ajatus. Mutta sitten jos vaikka kirjoitin hänelle tästä, ei ajatuksia ilmaantunut samalla kuin on kirjoittamassa, eli ilmeisesti kirjoittaminen vie tarpeeksi aivokapasiteettia pitääkseen ylimääräiset ajatukset poissa. :D
Ystäväni myös kysyi millaisia nämä ajatukset ovat, mutta en sillä hetkellä muistanut yhtäkään. Sittemmin olen kirjoittanut (pahoittelut, tönkkö käännös enkusta) hänelle näin:
"Okei, minulla oli pari juuri nyt, mutta niitä on vaikea muistaa tarkasti. Ensin jotain 'toisesta elämästä' ja sitten toinen hampaiden harjauksesta. Ensimmäinen ei vaikuttanut kokonaiselta lauseelta, ikään kuin se olisi alkanut lauseen keskeltä."
Kerran myös muistelin hänelle, että jollain irrallisella ajatuksella oli ollut vihainen äänensävy. Ylipäätään ääni näillä ajatuksilla ei ole omani.
Olisi pitänyt ottaa tavaksi kirjata noita johonkin ylös, mutta ne ovat kyllä olleet usein vähän sellaisia älähdyksiä, että vaikea tarttua. Tai vaikkei olisikaan, niin unohtuvat nopeasti. Nyt niitä on ollut huomattavasti vähemmän viime kuukausina joka tapauksessa. :) Ehkäpä olen nukkunut paremmin.
|