Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Mitä hiusöljyä kannattaa kokeilla?

Lähettäjä: Takkutukka 
Päivämäärä:   20.5.25 11:41:23

Olen kasvattanut hiuksia pidemmäksi ja ne alkavat olla aika kuivat ja helposti hamppuuntuvat. Minulla on yksittäiset hiukset sellaista ohutta höttöä, mutta kiitä on paljon.
En ole ikinä kokeillut mitään hiusöljyä joten suosituksia ennen kuin lähden kauppaan ihmettelemään. Kiinostaa myös miten käytettynä hiusöljystä saa parhaan tehon.

Re: Mitä hiusöljyä kannattaa kokeilla?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   20.5.25 12:03:01

mulla saman laadun hiukset. Ihan Tokmannilta saa Sp-öljyä joka on hyvä perusöljy.

Jos haluat panostaa enemmän niin Olaplexin öljy, on todella riittoisaa joten hintaa ei kannata niin säikähtää.

Oma ikisuosikki on Barbary fig oil siinä lilassa pisaranmuotoisessa pullossa. osittain tuoksun vuoksi.

Käytän märkiin ja kuiviin hiuksiin käsin. En levitä öljyä hiusharjalla juuren lähelle ettei mene pää lähmäiseksi.

Hiusöljyvertailuja on myös saatavilla, googlaa niin löytyy hyviä vaihtoehtoja.

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   20.5.25 16:38:39

XZ hiusöljy. Antaa vaikuttaa useamman minuutin ennen huuhtelua. Tulee ihanan kiiltävä lopputulos.

Lähettäjä: % 
Päivämäärä:   20.5.25 19:26:55

Paul mitchell dark oil toimii itselläni ja tyttärelläni. Laitan pesun jälkeen kosteisiin latvoihin, pesujen välissäkin välillä jos halua vähän siloittaa luonnonkiharia hiuksia.

Päivämäärä:   20.5.25 19:35:37

Biovenen arganöljy ja jojobaöljy loistavia ja edullisia.

Lähettäjä: jej 
Päivämäärä:   20.5.25 19:36:50

Minullakin on samanlaiset hiukset. Yksittäiset hiukset ovat ihan käsittämättömän ohuet, mutta niitä on paljon.

Olen käyttänyt mm. kookosöljyä. Otan sitä käsiin vähän, hieron käsiä yhteen ja sitten hieron öljyn hiuksiin. Ja kun minulla on luonnonkiharat hiukset, niin ne menevät tuosta ihan korkkiruuville. Enkä pidä siitä ominaisuudesta yhtään... Mutta muuten hiukseni on ihan pörrössä ja takkuuntuvat.

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   20.5.25 19:41:31

K18-sarja on hyvä.

Lähettäjä: ?? 
Päivämäärä:   20.5.25 19:57:39

Hiusöljy on kyllä hyvä tuote jos hiukset takkuuntuu, mutta osta vaikka Lidlistä joku halpa, sillä kalliit eivät ole yhtään sen kummempia kuin halvatkaan.

Päivämäärä:   20.5.25 20:03:16

Lidlin hiusöljy on omille kiharoille ja kuiville hiuksille paras.

Lähettäjä: L 
Päivämäärä:   20.5.25 20:39:10

Lidlistä Cienin hiusöljyä oon käyttänyt ja se on hyvä!

Lähettäjä: Q 
Päivämäärä:   20.5.25 21:13:30

Curly girl -metodi sopii suorienkin hiusten kunnon parantamiseen. Toisaalta "hamppuuntuva" voikin olla kiharat. Eli lyhyesti: vältä shampoissa sulfaatteja ja hoitoaineissa/muotoilutuotteissa silikoneja. Sulje kosteus hiuksiin jätettävällä hoitoaineella ja halutessasi myös muotoilutuotteella.

Tässä keskustelussa luetellut "öljyt" ovat pääasiassa silikonia. Se kuorruttaa kyllä hiuksen pintaa ja voi tehdä siitä siloisemman näköisen, mutta pinnan alta se on yhtä kuiva kuin ennenkin.

Öljyjä voi kyllä käyttää, sellaisia jotka ovat puhtaita öljyjä, eivätkä sisällä sisällä silikoneja. Mutta niissä on sama periaate kuin ihonhoidossa: ensin kosteutetaan kosteutta sitovilla tuotteilla, ja vasta lopuksi lukitaan kosteus, esimerkiksi öljyllä. Varoituksen sanana, silloin kun yksittäinen hius on ohut, öljyt voivat tehdä hiuksista lähmäisen näköiset.

Lähettäjä: Linnea 
Päivämäärä:   20.5.25 21:14:39

Mulla on käytössä tosi pitkillä hiuksilla kauraöljy (XZ), ollut todella hyvä myös atooppiselle iholle.

Lähettäjä: Q 
Päivämäärä:   20.5.25 21:15:25

Luin vasta, että olet kasvattamassa hiuksia. Milloin olet viimeksi leikkauttanut? Jos latvat ovat täysin "kuolleet", ne kannattaa kyllä napsaista pois ja jatkaa kasvatusta parempikuntoisilla hiuksilla.

Päivämäärä:   20.5.25 21:24:13

Mulla on ohut takkuuntuva hius ja tähän mennessä paras löytö on ollut wellan lux oil. Toimii myös tyttärellä jolla sama hiuslaatu, mutta hiuksia on enemmän.

Lähettäjä: rew 
Päivämäärä:   20.5.25 21:34:48

Sebastian Dark Oil on oma luottotuote ollut jo vuosien ajan.

Lähettäjä: Ploplo 
Päivämäärä:   20.5.25 21:35:50

Minulta myös ääni wella sp luxe Oilille. Olen käyttänyt jo vuosia ja en ymmärrä miten aiemmin olen tullut toimeen ilman sitä :)
Käytän usein myös saman sarjan shampoota ja hoitoainetta.

Lähettäjä: Takkutukka 
Päivämäärä:   21.5.25 07:02:55

Ehdin käydä jo eilen iltapäivästä kaupassa ja ostin Olaplex öljyn kun sitä löytyi ensimmäisestä kaupasta mihin menin. Kiitos vinkeistä, kokeilen noita muita öljyjä seuraavaksi jos tuo olaplex osoittautuu huonoksi.
Kuinka usein laitatte öljyä hiuksiin?

Lähettäjä: Ploplo 
Päivämäärä:   21.5.25 21:24:48

Laitan öljyä joka pesun jälkeen eli kaksi kertaa viikossa. Pieni määrä riittää, hiusten pituuden mukaan. Minulla hiukset vyötärölle asti, niin laitan pullosta kolme pumppausta. Kun oli vähän lyhemmät hiukset, laitoin kaksi pumppausta.

Lähettäjä: Tavis 
Päivämäärä:   21.5.25 21:53:54

Puhdas arganöljy suoraan hoitoaineeseen sekoitettuna on ollut hyvä.

Päivämäärä:   22.5.25 05:49:07

Mulla on ollu toi wellan luxe oil, mutta jos sitä käyttää useamman päivän tulee hiukset jotenkin lähmäseks vaikka laittanut vain pesun jälkeen pari pumppausta (mulla on paksut ja pitkät hiukset)

Pitää siis syväpuhdistaa usein

Lähettäjä: E 
Päivämäärä:   22.5.25 06:25:07

Muista myös leikkauttaa ne latvat säännöllisesti. Mulla ainakin huonot latvat vaikuttaa pidemmällekin hiukseen.

Ja sitä hiusöljyä kannattaa laittaa ensin todella vähän kerrallaan ja katsoo miten vaikuttaa. Nimittäin menee nopeasti rasvaiseksi jos laittaa heti täyden pumppauksen mistä tahansa pullosta. :D

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.