Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Vanhojen kroonikkolemmikkien omistajille

Lähettäjä: Ellikki 
Päivämäärä:   20.5.25 09:27:34

tiedoksi tässä juuri kesän ollessa eteisessä odottamassa.

Käyttäydythän eläimesi edun (=kivuttomuus ja muu eläimen elämänlaatu) ja eläinsuojelulain mukaisesti, mitä tulee eutanasiakäynnin varaamiseen ja käynnille saapumisen ajoittamiseen silloin kun eutanasiakäynti on ainoa, mikä kärsimyksen/huonoksi muljahtaneen elämänlaadun lopettaa.

Jotta lemmikkisi on ok olla hengissä: (muutama nosto kaikkein kriittisimmistä seikoista)

-sen on pystyttävä itsenäisesti nousemaan ylös ja käymään makuulle joka tilanteessa. Jos ei se pysty eli jos ei kipulääkeet ja Solensia/Librela auta, on pikaisen eutin aika. Älä ole itsekäs sonta, vaan ajattele sitä lemmikkiä omien tunteidesi sijaan. Huom. Liikuntakyvyttyömäksi mennyt koira/kissa ei odota päivä-/saati viikkotolkulla sitä että sinun Ruotsissa asuva poikasi töiltään ehtii tulla hyvästelemään Mirrin.

-sen on pystyttävä sujuvasti tekemään tarpeensa lajista riippuen joko ulos tai sitten hiekkalaatikolle. Jos aikuisikäiseltä eli vanhalta lemmikiltä tulee jatkuvasti tarpeet lattialle, koska se ei enää pysty pidättämään tai ei muista miten piti toimia, se ei voi itsekään hyvin.

-sen on syötävä ja juotava ruoka-annoksensa täysin itsenäisesti. Normaali syöminen ja juominen ei voi olla ihmisen ruiskuruokinnan varassa.

Elo-syyskuussa meillä tulee taas näkymään piikki euttivarausten määrässä, koska Mirrin ja Mustin piti ihmisensä itsekkyyden takia "nähdä ja kokea vielä yksi kesä". Vaikka Ht.netissä kukaan ei tätä käyntiä koskaan tietenkään vetkuta, koska aina toimitaan oikein tietenkin, niin iso osa muista asiakkaista sössii tämä pahasti. Toinen piikki on heti vuoden alussa, koska Missen ja Tessun piti olla vielä yksi perheen joulu paikalla.

Ottakaa nyt aivoihinne tästä: lemmikkinne ei ymmärrä "viimeisestä kesästä ja viimeistä joulusta" hevonpaskaa. Sinun tehtäväsi on viedä se mieluummin sinun kannaltasi liian aikaisin, kuin lemmikin kannalta liian myöhään, piikille. Vaikka se päivä olisi sitten jouluaatto, kun Musti ei enää pysty nousemaan itse jalkeille, niin sinä tuot sen sitten jouluaattona. Tai juhannusaattona.

Kiitos.

Re: Vanhojen kroonikkolemmikkien omistajille

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   20.5.25 09:30:09

Minä sanoin jo viimeksi tuosta ikävästä sävystäsi, millä kirjoitat. Nyt se on parantunut hieman, mutta vielä riittää korjattavaa. Nyt saatavilla vain ihmiset puolustuskannalle.

Päivämäärä:   20.5.25 09:42:43

Ikävää sävyä on, piste, siinä kun elokuun viimeisellä viikolla tuodaan pää painuksissa näitä jäykistyneitä liikuntakyvyttömiä vanhoja parkoja, jotka on "kesän nauttineet".

Minä en päästä silitä näitä, joille olen ns. hyvän saan aikana sanonut neutraalisti kasvotusten muistuttanut asioiden kulusta ja ovat sanoneet ymmärtävänsä. Tulehan itse katsomaan tätä meininkiä kärpäseksi kattoon ja valita sitten uudelleen. Mielipaha suorasta puheesta on ihan turhaa niin kauan, kun klinikoilla nähdään tätä itsekkyydestä johtuvaa kaltoinkohtelua joka toinen päivä.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   20.5.25 09:43:18

Tuosta voinkin stilisoida hoitotahtoni ennen kuin alzheimeria alkaa pukkaamaan.

Päivämäärä:   20.5.25 09:50:01

"Tuosta voinkin stilisoida hoitotahtoni ennen kuin alzheimeria alkaa pukkaamaan."

Mahtava idea. Jospa tämä armokuolema saataisiin muutaman vuosikymmenen sisällä jo meikäläisillekin.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.