Lähettäjä: huoh taas
Päivämäärä: 19.5.25 18:08:32
Onko oikeasti niin hankalaa lukea ilmoitus, katsoa kuvat, ymmärtää lukemansa ja tarvittaessa tarkistaa mitat ihan mittanauhan kanssa?
Tinkiminen. Ostajat tinkivät aina.
Hinta 20 e. - "Tarjoan 18 e."
Hinta 50 e. Vain nouto, en postita. - "Tarjoan 50 e posteineen."
Jos myyjä ei aio postittaa, niin miksi ihmeessä tingit hinnasta, jos haluat hänen postittavan? Silloinhan pitäisi maksaa ekstraa siitä, että näkee postittamisen vaivan, ja siihen päälle postikulut.
Tuotteen leveys/halkaisija 70 cm. Ostaja tulee hakemaan tuotteen "Siis onko se noin iso? No ei se mahdu mun reppuun. Mä luulin että se on pienempi."
No se koko luki kyllä ilmoituksessa....
Nouto Pöykkölästä. - "Missä päin Rovaniemee tää on?" tai "Voitko tuoda Ouluun?"
Ei kulkeudu mihinkään. - "Voitko tuoda 30 km päähän?"
Nouto tämän tai huomisen aikana. - "Voitko varata mulle 2 viikkoa?"
Omat pakkausmateriaalit mukaan (esim. särkyvä tuote). - "No emmä kyllä ottanu mitään mukaan. Voitko sä pakata sen jotenkin?" tai "Siis etkö sä pakkaa tätä mulle mitenkään?" ja "Kai sä voit antaa edes muovipussin?" (Yhtä hyvinhän se ostaja olisi voinut tuoda tullessaan muovipussin...)
Omat kantajat mukaan. - "Oon pihassa, voitko nyt tuoda sen kirjahyllyn mulle tänne autoon" (johon se hylly ei edes mahdu). tai sitten ostaja tulee bussilla paikalle ja olettaa, että minä kannan yksin työpöydän kerrostalon yläkerroksesta alas ja vien hänet kotiinsa samalla kun tuon kirjahyllyn. What?
Nouto iltaisin klo 17-21. - Ostaja olisi tulossa klo 01 yöllä tai klo 04.45 aamulla.
Ilmoituksessa on tarkat mitat tuotteesta, vaatteesta, tms. - Voitko antaa sen tavaran/vaatteen mitat? tai "Onkohan tää sopiva mun 14 v tyttärelle? (No kuule en tiedä. Mittaa se tytär tai tulkaa sovittamaan...)
Myynnissä jotain tavaroita ja lisäksi lukee, että voin antaa tämän ostajalle kaupan päälle jotain. (esim. jonkun kokonaisen kasvin ostajalle toisen kasvin pistokkaita tai villasukkien tai kokonaisten lankakerien ostajalle kaupan päälle jämälankakeriä) - Ostaja laittaa viestin, että "tulen hakemaan nuo ilmaiset kaupanpäälliset". No, ei niitä yksinään anneta vaan ne annetaan kaupan päälle sellaiselle, joka ostaa jotain...
Ohareiden tekijät. Miksi ei voi ilmoittaa, että en tulekaan? Miksi tehdään oharit?
Aina, kun itse olen ostajana, niin olen ottanut omat pakkausmateriaalit mukaan. Mutta vaikka ilmoituksessa sanon, että omat pakkausmateriaalit mukaan, niin vain muutamalla ostajalla on ollut mitään mukanaan. Yleensä kun itse olen ollut ostajana, ei ole annettu mitään mahdollisuutta pakata tuotteita myyjän luona vaan tuote on tuotu ovelle, tyrkätty käteen ja vedetty ovi kiinni. Eli minun on todellakin pitänyt pakata tavarat itse myyjän kodin ulkopuolella omiin materiaaleihin.
Minun pitäisi kai itsekin alkaa tehdä niin, etten anna ostajille/noutajille mitään materiaaleja. Kun olen esim. lahjoittanut kasvien pistokkaita, niin niitä menee paljon ja useille hakijoille, joten en ymmärrä, miksi minulla pitää olla rullallinen muovipusseja ja kasa jugurttiämpäreitä, muovirasioita, sanomalehteä ja vaikka mitä, kun yhdenkään ostajan ei tarvitse tuoda mukanaan edes sitä yhtä muovipussia.
Laitoin vajaa viikko sitten paljon tavaraa myyntiin. Alkaa taas vähän rasittaa nämä ostajien viestit. Ärsyttää myös jaella osoitetta, kun tehdään oharit. Aina kun joku ostaja kysyy jotain perusasiaa, kuten "missä tää tuote on?" tai pyytää mittoja, niin menen ihan tarkistamaan, että unohdinko oikeasti tuon tiedon ilmoituksesta. Mutta en, kyllä se asia siellä selkeästi lukee. Ihmiset eivät vain osaa lukea.
|