Lähettäjä: Najadi
Päivämäärä: 20.5.25 07:44:20
Laulaja, riippuu siitä miten musiikki ja musikaalisuus määritellään. Itse en arvosta musiikia joka vaatii ruoto suorana huutamista - huutaminen ei ole laulamista - ja jossa laulajan sanoista ei saa mitään selvää. Homautan myös, että minä en kritisoinut Erikan taitoja laulajana, vaan itse kappaletta. Jos kappale on huono, sitä ei hyväkään laulaja pysty pelastamaan. Jostain syystä tuollaisesta huutomusiikista on tullut vallitseva trendi, niin että ilmeisesti sellaisesta nykyään tykätään, mutta se ei ole se tyyli mistä itse pidän.
En myöskään lukeudu oopperan ystäviin, mutta kuuntelen sitä kyllä, joskus mieluustikin, mutta olen tarkka siitä, millaista oopperaa kuuntelen. Siinä on oltava muutakin kuin sellaista itävallan tyyppistä ulinaa kovaa ja korkealta. Jos laulu on pelkkää vinkumista ääniasteikon ylimmillä sävelillä ja ne samat muutamat nuotit toistuvat uudestaan ja uudestaan kuin herätyskellon pirinä, niin ei tosiaankaan jaksa kuunnella.
Jos se tekee minusta epämusikaalisen jonkun mielestä, niin sitten minä olen epämusikaalinen, mutta sanon silti edelleen, että laulaminen ja huutaminen ovat kaksi eri asiaa, niitä ei pidä sekoittaa toisiinsa. Minusta se olisi epämusikaalisutta.
|