Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kehorauha

Lähettäjä: vammainen 
Päivämäärä:   19.5.25 14:39:43

Viime aikoina on tullut somessa paljon vastaan postauksia kehorauhaan liittyen.

Kun kehorauhasta kirjoittaa joku ylipainoinen, niin kommenttikentät on täynnä positiivisuutta ja kehuja. Yleensä noiden kehujen kirjoittavat ovat itsekin ylipainoisia tai lihavia. Mutta kun kommenttikenttään eksyy joku normaalipainoinen tai varsinkin hoikka kertomaan, että "Niinpä. Kunpa kaikilla olisi kehorauha", niin hän saa vihat niskaansa. Puhumattakaan siitä, että hoikka itse kirjoittaisi postauksen kehorauhaan liittyen.

Normaalipainoisilla tai varsinkaan hoikilla ei ole oikeutta kertoa kehorauhasta. Pitää kuulemma olla tyytyväinen ja onnellinen saamistaan kommenteista. Ne on vain kateutta ja niistä kommenteista pitää nauttia!

Minä en kyllä nauti siitä, että ulkonäköäni haukutaan ja minua nimitellään rumilla termeillä vain siksi, että olen normaalipainoinen. En ymmärrä, miksi haukuista pitäisi nauttia?

Lisäksi hoikkien ihmisten ulkonäköä kommentoidaan ja kytätään. Heti, jos hoikka on saanut pari kiloa lisää, niin siitä huomautetaan. Jos hankkii uusia vaatteita, niin kysytään, että "oletko lihonut kun sulla on uusia vaatteita?". Saatetaan tulla jopa puristelemaan kroppaa, "Onhan sulla jotain mistä ottaa kiinni" tai "Sulla ei kyllä oo paljoa mistä ottaa kiinni" tai "Onhan sullakin vähän ylimääräistä tässä".

Kun puhutaan kehorauhasta, niin voisiko se mitenkään tarkoittaa sitä, että jätetään toisten kehot rauhaan? Ei kommentoida niitä millään tavalla. Eikä aleta puristella ja tökkiä.

Minulle mahtuu edelleen puuvillashortsit, jotka ostin v. 2010. Olen käyttänyt niitä säästeliäästi, koska ne ovat hyvän malliset, takaa korkeammat kuin edestä ja istuvat minulle täydellisesti. Varmasti tänäkin vuonna saan kuulla, kuinka en ole lihonut, koska minulla on edelleen ne samat shortsit, tai miten on mahdollista, että minulle mahtuu edelleen nuo samat shortsit.

Vuosien varrella olenkin saanut kuulla, kuinka en ole kerännyt loma-, kesä-, joulu- tai koronakiloja. Kyllähän niitä kertyy, mutta ne ovat yleensä nestettä, joten lähtee muutamassa päivässä pois kun palaa normaaliin ruokavalioon.

En muutenkaan ymmärrä jatkuvaa ulkonäkökeskeisyyttä. Ja tympii todella, kun jotkut omasta mielestään niin hirveän lihavat ja rumat valittavat asiasta jatkuvasti ja samalla halveksivat hoikempia, että "helppoahan heillä/sinulla on kun olet hoikka". Voi kuule. Minulla on elämässäni ollut ihan oikeita ongelmia, eikä hirveästi ole kiinnostanut, onko pyllyni hyvännäköinen tai nenä kaunis. Kun olen saanut oikeasti miettiä, että menetänkö jalan nivusta myöten. Tai olen tuntenut huonommuutta vammattomiin ihmisiin verrattuna. Tai kuinka olen saanut kuulla, miten huono olen vammattomiin ihmisiin verrattuna.

Oikeasti vtuttaa, kun joku, jolla ei koskaan ole ollut elämässään oikeita ongelmia, tulee haukkumaan päin naamaa, miten helppo elämä minulla on ollut. Vaikka kyseinen henkilö on tietoinen elämäni aikana olleista ongelmista ja siitä, että olen vammainen, enkä koskaan vammattomaksi muutu, enkä voi edes peittää toista pysyvää vammaani. Mutta sentään olen hoikka. Voi jestas.... Siis oikeasti vtuttaa.

Olen saanut kuulla tuollaista "Sinullahan on ollut helppo elämä kun olet aina ollut hoikka" myös sellaiselta, joka on sairastanut syövän ja lähes kuollut siihen. Mutta sekään ei hänen ajatusmaailmaansa saanut raiteilleen, koska kyseinen henkilö on aina ollut omasta mielestään niin läski ja ruma, eikä syövänkään myötä hoikistunut. Kun kyseisen henkilön mielestä helppoa on vain hoikilla. Eikä hän tajua, että minä olen meinannut elämäni aikana menehtyä muutaman kerran, eikä elämäni ole eikä ole koskaan ollut helppoa. Nämä vammat kun ei parane.

Olisin ennemmin lihava ja vammaton kuin hoikka ja vammainen. Cp-vamma, aivovamma ja puhevamma. Mutta enhän minä saa valittaa syrjinnästä ja haukkumisesta ja jatkuvasta nälvimisestä, kun olen aina ollut hoikka. No, en ole aina ollut hoikka, mutta normaalipainon sisällä kylläkin.

Ja noista vammoistanikin olen aina saanut kuulla haukkuja. Kun ei se kehorauha näköjään koske meitä vammaisia. Ei ainakaan, kun on hoikka. Eli siis normaalipainoinen BMI:n mukaan... Liikuntavamman olen saanut kuntoutettua melko huomaamattomaksi, mutta se vaatii päivittäistä työtä. Ja silti saan kuulla naureskelua, nälvintää ja haukkumista siitä, miten hassu ryhti minulla on tai miten hassusti kävelen. Joskus vastaan suoraan "Niin, kun minulla on Cp-vamma" ja joskus sanon vain "jaa", ja joskus jätän vastaamatta.

Voitaisiinko nyt tämä loppuvuosi ja kaikki vuodet tästä eteenpäin tosiaan noudattaa sitä kehorauhaa, ja jättää kehojen kommentointi pois sanavarastosta? Ihan sama minkä kokoinen ja muotoinen joku on. Annetaan hänen olla.

Oikein hirvittää, kun siskoni lapset ovat teinejä ja nuorinkin saavuttaa kohta sen iän, että miten heidänkin ulkonäköään kommentoidaan. Vanhinta on jo haukuttu, kun meikkaa välillä todella näyttävästi, kun se on hänen harrastuksensa. Keskimmäinen on oikein sorjavartaloinen ja saa kuulla vanhemmilta täti-ihmisiltä "on silläkin alkanut jo rinnat kasvaa / muotoja tulla" ja setämiehiltä "ihana teinityttövartalo". Jestas sentään. Oksettavaa.

Olen jo päälle 40 v ja monien mielestä "ikäisekseni hyvässä kunnossa" enkä ole "paisunut kuin monet muut ikäiseni". Oikeasti nyt!!! Antakaa niiden muiden paisua ja minun olla paisumatta. Ja jos minäkin paisun, niin antakaa minun paisua! Kun eipä nuo kommentoijat itsekään ole sen näköisiä, että heillä on varaa kommentoida muiden ulkomuotoja...

Toivoisin myös, että lopettaisitte vartaloidenne haukkumisen muille. En ainakaan itse jaksa enää kuunnella, kun kaverit valittaa, miten "on niin ruma ja läski ja mikään vaate ei näytä hyvältä" ja vali vali. Ovat sentään terveitä ja jaksavat ongelmitta kantaa kilonsa. Lopettakaa jo se valitus ja keskittykää elämässänne johonkin muuhun kuin ulkonäköönne. Älkääkä ainakaan keskittykö muiden ulkonäön ruotimiseen.

Re: Kehorauha

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   19.5.25 15:03:00

Montako näitä kehopositiivisuus on läskeille-ketjuja pitää aloittaa?

Kyllä, mulla on ruma nenä, ruma iho ja ruma tukka. Joo, kävelen hassusti ja joo, nyt olen myös lihava. Tämä on kuitenkin ainoa kehoni.

Lähettäjä: 00 
Päivämäärä:   19.5.25 15:26:44

Tosi tuo on. Laihoja/hoikkia "saa" arvostella mutta menepä sanomaan ylipainoiselle että olet lihava..
Ei vaan tajuu miksei ihmiset vaan voi antaa muiden olla.

Päivämäärä:   19.5.25 15:27:46

Itse en arvostele ketään, ellei hän ensin aloita. Miksi lihavalle pitäisikään sanoa "olet lihava"?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   19.5.25 15:29:17

Onko tää jo kolmas vai neljäs aloitus tästä aiheesta parin viikon sisään, pitäskö vähän rauhoittua jo?

Lähettäjä: Pala 
Päivämäärä:   19.5.25 15:29:28

Aloittaja puhuu ihan asiaa.

Lähettäjä: sj 
Päivämäärä:   19.5.25 15:30:14

"Lähettäjä: .
Päivämäärä: 19.5.25 15:03:00

Montako näitä kehopositiivisuus on läskeille-ketjuja pitää aloittaa?"

Aloituksessa ei ole kyse kehopositiivisuudesta vaan kehorauhasta. Aloitus ei koske lihavien kehorauhaa vaan ihan kaikkien kehorauhaa.

Kannattaisiko ihan ensin opetella lukemaan ja vasta sitten tulla kommentoimaan?

Päivämäärä:   19.5.25 15:33:02

Sj kannattaisiko nyt vähän miettiä, mitä töräyttelee luki häiriöiselle. Ihan selvästi aloittaja on aloittanut kymmeniä ketjuja ja kyllä nyt on vaihdettu sanaa, mutta asia on sama.

Päivämäärä:   19.5.25 15:34:31

Kehorauha on sitä että minkään kokoisen ihmisen kehoa ei kommentoida, ei negatiivisesti, eikä edes positiivisesti jos hän ei itse keskustelua avaa ja anna tilaisuutta kehuille. Jokainen täyspäinen ihminen tämän nykypäivänä ymmärtää, ne jotka ei halua ymmärtää, niin niille on ihan sama jotkut kehorauhat. Mulkkuja ihmisiä valitettavasti on aina ollut ja tulee aina olemaan, pitää vaan oppia elämään sen asian kanssa ja välttää heidän seuraa.

Päivämäärä:   19.5.25 15:35:58

En ole nähnyt täällä aiemmin ketjuja kaikkia koskevasta kehorauhasta. En löytänyt niitä myöskään haulla enkä ketjujen otsikoita selaamalla vaikka selasin pidemmältä ajalta. Pahoittelen, jos täällä on aiemminkin ollut lukuisia ketjuja siitä, että toivotaan kaikille kehorauhaa, myös omaa itseään kohtaan. En ole tosiaan niitä ketjuja täällä itse huomannut.

Aiemmin näkemäni ketjut ovat olleet kehopositiivisuuteen liittyen ja nekin olleet lähinnä lihavien haukkumista tai lihavien "kehopositiivisuutta". Tässä ketjussa on aiheena kaikkia koskeva kehorauha, eli ei kommentoida kenenkään ulkomuotoa, ei edes omaansa, oli sitten minkä näköinen tai kokoinen vain.

Eli tämä ketju ei ole samasta aiheesta kuin ne aiemmin näkemäni ketjut, joista te aloitte vouhkata...

Päivämäärä:   19.5.25 15:41:08

Päivämäärä: 19.5.25 15:03:00

Montako näitä kehopositiivisuus on läskeille-ketjuja pitää aloittaa?"

No tämän ketjun aiheena ei ole kehopositiivisuus eikä varsinkaan "kehopositiivisuus on läskeille". En tiedä kuinka monta niitä ketjuja pitää aloittaa, mutta tämä ei ole sellainen. Otsikkokin jo kertoo, että ketjun aiheena on kehorauha, ei kehopositiivisuus. Ei varmaan haittaisi, vaikka opettelisit lukemaan?

Päivämäärä: 19.5.25 15:33:02

Ihan selvästi aloittaja on aloittanut kymmeniä ketjuja ja kyllä nyt on vaihdettu sanaa, mutta asia on sama."

Minä en ole ainuttakaan ketjua tänne aloittanut melkein vuoteen. Sekin ketju liittyi kotipaikkakuntani hevostalleihin, eli niitä ulkomuotoon liittyviä ketjuja on kirjoitelleet jotkut muut, en minä.

Päivämäärä:   19.5.25 15:43:06

Nyt riitti! Minä @!#$ opettelen lukemaan! Opettelen!!! Paranna sinä edes asenne vammasi!!!!

Päivämäärä:   19.5.25 15:56:37

En oo törmännyt vastaavaan. Kyllä oma kokemus on, että kehorauhan puolesta puhujat ajavat sitä myös muille ja että kaikenlainen kommentointi voi tuntua ikävältä. Myös ns. positiivinen kommentointi voi rikkoa kehorauhaa varsinkin jos siihen yhdistyy halu koskea. Esim. "Onpa sulla paksut hiukset" ja käsi jo hiuksissa kiinni kokeilemassa niiden paksuutta. Tai tungettelevat kysymykset kuten "mistä oot kotoisin. Niin niin, mut siis alunperin?"

Myös esimerkiksi tarkkojen senttimetrien tai kilogrammojen utelu on rajan yli. Moni myös kommentoi hyvänä pidettyjä ominaisuuksia kuitenkaan kehumatta. On eri sanoa "oletpa sä pitkä" kuin "sä oot tosi kauniin pitkä". Se, että vain kertoo henkilölle hänen ulkoisen ominaisuuden ei vielä ole kehu.

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   19.5.25 16:26:11

Itsekin hoikkana ja paljon treenaavana olen kuullut mm. seuraavaa:

- "Miksi sun pitää treenata niin hirveästi, eikö jo riitä" (ihan normaalisti treenaan ja haluan pitää terveydestäni huolta)
- "Syöt kyllä ihan hirveästi, miten voit olla hoikka?" (kommentoija oli itse lihava ja kuvitteli syövänsä tosi vähän)
- "Siis sä painat varmaan joku 40 kiloa" (painan 60 kiloa)

Ja sitten näitä "helppohan se on... (tähän asia x, y tai z) kun on hoikka."

Toki mukaviakin kommentteja olen saanut. Mutta ihmetyttää, miksi pitää ylipäätään kommentoida tällaisia asioita :D Kyllä minäkin alan heti lihomaan jos syön yli kulutukseni, mutta kun syön järkevästi ja liikun, niin aika saman näköisenä pysyn vuodesta toiseen. Tämä on joillekin tosi hankala ymmärtää eivätkä he tajua, että pystyisivät itse samaan, jos vain halua olisi.

Lähettäjä: ,, 
Päivämäärä:   19.5.25 17:27:18

Minä olen usein nähnyt ja kuullut tuota, että hoikka ei saa valittaa kuinka on turvonnut syömisen jälkeen tai menkkojen aikaan, tai ei saa valittaa mistään, koska hänhän on hoikka. Ei saa sanoa, että vaatteet ei istu eikä löydä sopivia vaatteita, kun on hoikka. Kun hoikallehan istuu kaikki vaatteet. Hoikkien syömisiä ja ulkonäköä kommentoidaan jatkuvasti ja heiltä saatetaan kysyä päivittäin että miten sä pysyt noin hoikkana ja onko sun vanhemmatkin hoikkia. Eikä hoikka saa sanoa että jatkuva kommentointi kyllästyttää kun hoikkien pitäisi vain olla otettuja ja hoikat ei saa valittaa kun heitähän vain kehutaan. No ei pikkutytöksi, heinänkorreksi, taaperoksi ja ties miksi nimittely kivaa ole.

Joskus kuulin vierestä kun eräs jatkuvaan kommentointiin kyllästynyt kollega kysyi että mitä jos mä kommentoisin teille joka päivä samalla tavalla ja muut olivat ihan pöyristyneitä, kun eihän muiden ulkomuotoon saa puuttua. Joku heistä vielä sanoi, että se hoikan jatkuva kommentointi on kehumista. Muttei kuitenkaan osannut vastata että mitä kehua siinä on kun hoikalle sanotaan "miten sä voit syödä taas noin paljon" tai "sähän voit vaikka taitella ittes tonne kun mahdut niin pieneen tilaan", kun muille oli annettu ihan omat tuolit ja tuon hoikan olisi pitänyt mahduttaa itsensä kapealle ikkunalaudalle.

Päivämäärä:   19.5.25 17:30:13

"Minulle mahtuu edelleen puuvillashortsit, jotka ostin v. 2010."

Minullekin mahtuu. Paljon vanhempiakin vaatteita minulla on käytössä vaikka olen reilusti ylipainoinen...

Päivämäärä:   19.5.25 17:42:40

Päivämäärä: 19.5.25 17:30:13

"Minulle mahtuu edelleen puuvillashortsit, jotka ostin v. 2010."

Minullekin mahtuu. Paljon vanhempiakin vaatteita minulla on käytössä vaikka olen reilusti ylipainoinen..."

Pointti oli se, että 20 eurolla H&M:ltä ostetut shortsit on edelleen ehjät. Harva nykyaikana tehty vaate kestää edes paria vuotta. Mutta tuolloin, v. 2010 sai halpiskaupoistakin hyviä ja hyvälaatuisia vaatteita.

Vanhimmat käytössäni olevat vaatteet, jotka itse olen ostanut, on vuodelta 1998, leviksen farkut. Mahtuvat siis päälle edelleen enkä ole siis lihonut yläasteikäisestä ollenkaan. Vanhimmat vaatteeet, jotka minulla on käytössä, ovat sitten oikeasti vanhoja, äitini nuoruudesta. Pari villapuseroa, jotka äitini itse neuloi joskus v. 1963 sekä mekko, jonka äitini sai joskus noihin samoihin aikoihin sekä puuvillainen pusero 60-luvun lopulta.

Mikähän siis olikaan kommenttisi pointti? Se, että vuosikymmeniä vanhat vaatteet kestää paremmin kuin nykyaikaiset?

Päivämäärä:   19.5.25 18:10:56

Kenenkään kehoa ei saisi kommentoida. Mutta nämä jotka yleensä kommentoivat hoikkia eivät vain taida tajuta ettei se tunnu hyvälle vaikka kehuksi ne on tarkoitettu.
Sitten on myös näitä jotka oikein kalastelevat huomiota ja kommentteja kehostaa. Minullakin on tälläinen kaveri joka jatkuvasti kertoo kuinka pitää taas aloittaa dieetti ja liikkua enemmän ja kuinka nyt onnistui laihtumaan. Sitten ihmettelee kun en sano noihin mitään.

Lähettäjä: Nektariini 
Päivämäärä:   19.5.25 18:14:26

Kehorauha kuuluu ihan kaikille, ihan riippumatta siitä millainen keho on.
En vaan ymmärrä miksi toisen vartaloa, sen muotoa, kokoa, muutoksia jne pitää kommentoida.

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   19.5.25 18:19:04

Siis ulkonäköä ja vammoja ei saa kommentoida, mutta luki-häiriöiselle voi kuorossa huutaa "opettele lukemaan" :D

Lähettäjä: Sanna 
Päivämäärä:   19.5.25 18:21:23

Olen ylipainoinen ja pahinta on, jos hoikka ystävä puhuu itsestään että on kamalan näköinen kun on lihava. Miettisi vähän, miltä se kommentti tuntuu 80 kiloisen korviin.

Lähettäjä: Linnea 
Päivämäärä:   19.5.25 18:24:43

Ihan samaa mieltä kyllä aloittajan kanssa, itse olen aina ollut hoikka, alapainon rajoilla ja jossakin kohden aloin saada tarpeekseni niistä "kakkosnelosen koon" kommenteista niin että lihotin itseäni tarkoituksella 15kg.

Lähettäjä: Haha 
Päivämäärä:   19.5.25 18:27:06

Ei pidä olla kynnysmatto.

Päivämäärä:   19.5.25 18:36:19

"Mikähän siis olikaan kommenttisi pointti? Se, että vuosikymmeniä vanhat vaatteet kestää paremmin kuin nykyaikaiset?"

Sinun pointtisihan oli että sinulle mahtuvat koska olet hoikkana pysynyt. Sitä muiden taivastelua hoikkuudestasi siinä korostit.

Päivämäärä:   19.5.25 18:52:16

Päivämäärä: 19.5.25 18:36:19

Sinun pointtisihan oli että sinulle mahtuvat koska olet hoikkana pysynyt. Sitä muiden taivastelua hoikkuudestasi siinä korostit."

Minun pointtini oli se, että minulle ilkeillään siitä, että käytän edelleen noita 15 v vanhoja shortseja, koska ne mahtuvat minulle edelleen enkä ole vieläkään lihonut niin, että ne olisivat jääneet pieniksi. Sanotaan siis suoraan, että "Miten sä voit edelleen olla ton kokonen, miten sä et oo lihonut, siis ei kai nuo oo ne samat housut, siis miten sä et liho", jne. Kyllä, muut taivastelevat kokoani, mutta eivät mitenkään positiiviseen sävyyn.

Päivämäärä:   19.5.25 18:57:58

En kyllä yhtään ihmettele kun aloittajalla vittuillaan. Ne sortsitko on nyt aloittajalla ihan eri asia kuin muilla? Ja sitten nuo luku taito kommentit vielä

Päivämäärä:   19.5.25 19:28:57

.
Kyseiset "siis miten sulle voi edelleen mahtuu noi vanhat vaatteet???" -nälvijät ovat niitä, joille ei vuodesta toiseen mahdu samat vaatteet, vaan ostavat uusia vaatteita siksi, kun vanhat ei enää mahdu.

Mutta heille ei voi sanoa takaisin, koska se olisi törkeää. Eivät kuitenkaan huomaa sitä, miten paljon itse kommenttoivat muiden ulkomuotoa. Huomaa sana "muiden", eli ei pelkästään minun. Kommentoivat myös lihoneiden lihomista tai laihtumattomuutta.

Ymmärrän kuitenkin, miksi sinulla on niin paha olla. Mutta voisitko mennä purkamaan ajatuksiasi omasta paisumisestasi vaikka terapeutille, niin ei tarvitse anonyyminä täällä haukkua muita. Sinä nimittäin todistat sen, että tämä ketju oli täysin aiheellinen ja tämä ketju koskee juuri sinun kaltaisiasi ihmisiä, jotka eivät jätä muiden kehoja rauhaan.

Lähettäjä: Syöjätär 
Päivämäärä:   19.5.25 19:52:15

Aloittajalle sympatiat, olen törmännyt samaan. Jos kaiken kuulemansa kääntäisi takaisin, niin saisi kuulla olevansa törkeä ja epäkohtelias. Siinähän sitten vaan hymyilet kun ”kehutaan”.

Tuo kommentti ”sinussa on mistä ottaa kiinni” on kyllä ihan kauhein kaikista. Tulee ällö mielikuva, miten kommentoija haluaisi vähän puristella sieltä ja täältä. Oksennus!

Päivämäärä:   19.5.25 20:04:20

Jopa minä osaan lukea sen verran, että ymmärrän toisen pisteen pointin.

Lähettäjä: hh 
Päivämäärä:   19.5.25 20:15:35

Minulla oli lapsena eräs todella laiha kaveri. Oli siis geeneiltään ihan tikkulaiha, ihan kuten äitinsäkin lapsena. Teininä sai vähän kiloja ympärilleen ja häntä alettiin nälviä siitä kun on lihonut. Joskus saunassa toinen kaveri naurahti "Ei sulla ennen ole ollut selluliittia". Ihan normaali reisien rasvakerros. Ei tuntunut itsestänikään kivalta kun aiemmin häntä haukuttiin kun vaatteet roikkuvat ilmassa kun hän on niin laiha ja sitten huomautellaan lihomisesta, kun hän alkoi vihdoin olla normaalipainoinen. Oli siis ihan terve ihminen eikä ollut mikään syömishäiriöinen. Ei vain lapsena tarttunut kalorit mitenkään.

Minä olen aina ollut sellainen "normaali" lapsi mutta ehkä vähän keskivertoa lyhyempi? Nyt aikuisena olen 163 cm 52 kg nelikymppinen. Aina olen saanut kuulla hoikkuudestani ja joillakin sukulaisilla ja jopa kaverin äidillä on pakkomielle kommentoida kokoani aina kun nähdään. "Sinä olet kyllä laihtunut. Oletko laihtunut? Sinä olet niin laiha. Sinä olet niin ohkanen. Sinä olet niin pieni." Siskoni taas on aina ollut roteva ja omasta mielestään liian lihava. Ei varmasti hänestäkään tunnu kivalta kun minun laihuuttani kommentoidaan vaikka olen ihan normaalin kokoinen. Ja minun siskoni on nimenomaan ollut tuollainen että hokee minulle "helppoahan sinulla on kun olet niin laiha". Minä olen sairastanut elämäni varrella vaikka mitä, ollut pahimmillaan useamman vuoden PUTKEEN sairauslomalla ja silti siskoni jaksaa hokea minulle että "sullahan on ollut helppo elämä kun oot niin hoikka".

Mietin vain kuinka paljon tuollainen kommentointi on siskoanikin vahingoittanut. Kuinka paljon elämästä hänellä on mennyt hukkaan kun märehtii omaa "lihavuuttaan", vaikkei ole edes ollut ylipainoinen.

Päivämäärä:   19.5.25 21:11:56

"Ymmärrän kuitenkin, miksi sinulla on niin paha olla. Mutta voisitko mennä purkamaan ajatuksiasi omasta paisumisestasi vaikka terapeutille, niin ei tarvitse anonyyminä täällä haukkua muita. Sinä nimittäin todistat sen, että tämä ketju oli täysin aiheellinen ja tämä ketju koskee juuri sinun kaltaisiasi ihmisiä, jotka eivät jätä muiden kehoja rauhaan."

Hetkinen.
Sinä vedät nyt itseltäsi ja ketjultasi maton täysin jalkojen alta kirjoittamalla toisen, sinulle täysin tuntemattoman henkilön "paisumisesta" ja "pahasta olosta". Missä kehorauha ja ilkeilemättömyys silloin kun sinun pitäisi sitä toteuttaa?

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   19.5.25 21:30:06

Antakaa nyt jokaisen pimpittää niin paljon kuin jaksaa.

Lähettäjä: ns 
Päivämäärä:   19.5.25 22:12:32

Onko pimpittäminen joku lihavien juttu?

Päivämäärä:   20.5.25 00:17:39

"Hetkinen.
Sinä vedät nyt itseltäsi ja ketjultasi maton täysin jalkojen alta kirjoittamalla toisen, sinulle täysin tuntemattoman henkilön "paisumisesta" ja "pahasta olosta". Missä kehorauha ja ilkeilemättömyys silloin kun sinun pitäisi sitä toteuttaa?"

Täällä on monta typerää kommenttia nimimerkiltä piste, joten silloin kannattaa ajatella, että yksi ja sama typerys on ne kirjoittanut. Joku, joka omien sanojensa mukaan on lihava ja ylipainoinen ja kommenttiensa sävyn perusteella hänellä on todella paha olla ja purkaa sen minuun. Joten?

Minä kirjoitin ihan asiallisesti, että hanki apua pahaan oloosi. Minulle kohdistetut kommentit taas eivät olleet asiallisia. Eli?

Päivämäärä:   20.5.25 00:30:27

Oksettavaa on tämä läskien normalisoiminen. Se on terveysriski jo pelkästään, ei mikään tavoiteltava tila.

Lähettäjä: alina 
Päivämäärä:   20.5.25 01:17:54

Aloittaja on kyllä niiiin oikeassa! Jokaisessa kommentisssaan :D

Häntä saa kyllä haukkua, mutta kun hän sanoo että hae apua, niin hänelle sanotaan, että ei noin saa sanoo :D

Minulla on kokemusta sekä laihana että pullukkana olosta. Olin kuitenkin vielä normaalipainoinen. Kun olin laiha, sitä aina kommentoitiin. Kun lihoin, niin ihmisten ilmeistä kyllä näki ne mittaavat katseet, mutta eivät sanoneet mitään. Ja kun taas hoikistuin, niin sitten kommentoitiin taas sitä, miten hoikka olen.

Mistä johtuu tuo, että hoikkuutta kyllä kommentoidaan ja siitä ilkeillään, mutta lihaville/lihoneille ei sanota mitään? Minä lihoin aikoinaan laiskuuden, mässäilyhalun ja kilpparivajiksen vuoksi. En vuosiin saanut lääkitystä koska olin hoikka vaan vasta sitten, kun en enää jaksanut olla terveellinen ja annoin itseni lihoa. Hoikkana vaatekokoa ja syömisiä kommentoitiin jopa pävittäin, lihottuani ei sanottu enää mitään. Ja hoikistuttua alkoi sama vaatekoon ihmettely ja syömisten kommentointi.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.