Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Sattuuko syylän jäädyttäminen?

Lähettäjä: Syylä 
Päivämäärä:   19.5.25 12:53:17

5-v. lapsella on syylä varpaassa. Se "puhkesi" ja lääkäri määräsi antibiootit ja jäädytyksen. Jäädytyskertoja on alkuun kaksi ja katsotaan riittääkö ne. Millainen lääkärireissu on tiedossa, kun syylää ensimmäisen kerran käsitellään loppuviikosta? Sattuuko se? Mietin, että miten itse varaudun tilanteeseen.

Re: Sattuuko syylän jäädyttäminen?

Lähettäjä: Toinen ... 
Päivämäärä:   19.5.25 13:00:39

Mulla ainaki lapsena sattu ihan v.tusti. En tiiä onko nykyaikana lempeämpää...

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   19.5.25 13:07:24

Miten syylä puhkeaa? Oli joskus lapsena noita ja leikkelin saksilla pois syylän juuret, katosivat sitten.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   19.5.25 13:09:18

Luomia on multa jäädytetty selästä ja kaulasta, kyllähän se vähän sattuu, mut kestää sen. Jälkeenpäin voi olla sellasta poltetta vähän aikaa.

Päivämäärä:   19.5.25 13:22:42

Ällö, en osannut kuvata asiaa paremmalla sanalla, mutta syylä näyttää räjähtäneeltä. Iho on mennyt rikki syylän päältä ja "liha" pursuaa syylä sisältä rikkonaisen ihon läpi. Vaikea kuvailla, näyttää inhottavalta ja on kipeä.

Toinen... Kuulostaapa ikävältä. No vähän arvelinkin, että ei ole mikään kivuton keikka.

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   19.5.25 13:24:03

Syylä, kuulostaa kauhealta. Toivottavasti saatte hoidettua hyvin!

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   19.5.25 15:15:55

Eli onko se nyt sellainen kukkakaalimainen?

Minulta on joskus jäädytetty, ei se mukavalta tunnu, mutta ei se mitään kovaa kipua ole, joka panisi itkemään tai pelkäämään toimenpidettä. Minä olen todella herkkä ja pelkään monia toimenpiteitä.

Päivämäärä:   19.5.25 15:27:23

. tavallaan, mutta iho on rikki, eli lihas näkyy. Olen lukenut kahdenlaisia kokemuksia. Toisilla on sattunut ihan hirveästi ja toisilla ei juuri ollenkaan. Katsotaan.

Ällö, kiitos. Toivotaan. Jälkiviisaana olisi tietysti voinut yrittää tehdä aiemmin asialle jotain, mutta monessa lähteessä kerrottiin, että syylät paranee yleensä itsestään ja lapsilla melko nopeastikin. Olen sitten tässä pari kk odottanut, että aika hoitaa. Mutta ärtyikin sitten ja meni huonompaan suuntaan.

Päivämäärä:   19.5.25 15:30:57

Minulta jäädytettiin lapsena sormesta isompi ihoalue enkä muista että olisi sattunut yhtään. Olin silloin 5v ja nykyäänkin hyvin kipuherkkä. Eli tuo ei ainakaan itsellä ollut paha.

Päivämäärä:   19.5.25 19:48:33

Kiitos kokemuksen jakamisesta . Toivotaan että meillä menis yhtä hyvin :)

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   19.5.25 20:02:46

Multa jäädytettiin just hiljattain kasvoista luomia eikä se juurikaan sattunut. Hieman kirveli, mutta nopeasti ohi.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   19.5.25 20:35:56

Jäädytetty kans syyliä, toistojen myötä kirpasee enemmän, mutta ei mitään erikoista eikä jäänyt mitään huonoa kuvaa toimenpiteestä. Hyvin lyhyen hetken tuntuu.

Päivämäärä:   19.5.25 20:41:29

Varmasti sattuu vereslihalla olevasta ihosta ja laosen kipukynnyksellä.

Saakohan emlaa käyttää etukäteen?

Kai siinä on nyt basibact voidetta ja joku taitos?

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.