Lähettäjä: eje
Päivämäärä: 19.5.25 14:56:35
Minä en halua hankkia hybridiä, koska niitä osataan korjata järkevillä tavoilla ja kohtuullisilla kustannuksilla toistaiseksi oikeastaan vain Kokkolassa. Enkä asu lähelläkään Kokkolaa. Ajan siis bensa-autolla ja sitten kun sähköautoja osataan korjata muuallakin kuin Kokkolassa, niin voin harkita sellaista. Nykyään iso osa elämästäni kuluu kaukana pohjoisessa, jossa harvalla on hybridi ja täyssähköautoja ei kai juuri kenelläkään, joten ei minuakaan kiinnosta hankkia sellaista.
Hybridiautoista monilla on sellainen ajatus, että jos sähköpuoli hajoaa, niin sitten ajetaan polttomoottorilla. No, ei se kyllä niin mene, sillä yleensä kun sähköpuoli vikoo, niin ei se polttomoottoripuolikaan ongelmitta toimi, vaan auto hälyttää ties mitä vikoja ja sähköpuoli on korjattava joka tapauksessa.
Hybrideihin on jouduttu myös änkäämään sekä sähkö- että polttomoottoripuoli, joten ahdasta on, joten se altistaa vioille.
Olen seurannut Kokkolan autokorjaamon juttuja sähkö- ja hybridiautoihin liittyen, ja sielläkin ollaan välillä sitä mieltä, ettei valmistajan vaatimukset ole aina järjen kanssa laadittu, mutta he eivät sille mitään voi. Tai he joutuvat korjaamaan jonkun muun korjaamon tekemiä "patenttiratkaisuja", joista reaktiona on "Voi voi. Mitähän tällekin tekee ja miksi tätä on edes yritetty".
Hybridi on siis minulle täysin poissuljettu vaihtoehto ja sähköautoon siirryn sitten, kun omassa kotikaupungissani hommat on samalla tasolla kuin Kokkolassa, ja osaamista riittää myös pohjoisemmaksi.
Eihän siinä mitään järkeä ole, että Kokkolaan kuskataan lavetilla autoja pääkaupunkiseudulta, koska pks:lla osaamista ei ole tai korjaus maksaisi moninkertaisesti Kokkolaan verrattuna.
|