Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Mitä vastaisitte?

Lähettäjä: Aloittaja 
Päivämäärä:   19.5.25 08:14:59

Mitä vastaisitte ihmiselle, jonka kanssa esim. Aikataulusta on vaikea sopia, mikään tehty ei kelpaa, ellei ole tehty hänen tavallaan ja valittaa tai on muutoin negatiivinen koko ajan, kun hän kysyy, miksi en kysynyt häneltä? Ja syy siihen miksi en kysynyt tältä henkilöltä, on että hän on raskas, päällepäsmäröivä ja todella vastenmielinen ja toimii omien sääntöjensä mukaan.
Tämä on esimerkki, ei todellinen tilanne: rivitaloyhtiön roskakatoksen oven kahva on mennyt rikki. Kyseessä sellainen hyvin simppeli jousella toimiva painettava kahva. Asia on jäänyt hoitamatta ja ovi repsotti auki kunnes kyllästyin, kävin hakemassa uuden samanlaisen kahvan, vaihdoin sen ja ovi toimii jälleen. No tämä kaikesta valittaja nosti metelin kuinka työ olisi pitänyt jättää huoltoyhtiölle (joka ei siis ole saanut hommaa tehtyä) jne. Tyyppi kiukuttelee siis minulle joka kahvan vaihdoin, muttei kiinnosta olla missään tekemisissä tuon kanssa, kun ei ole pakko. Joten mikä olisi sopivan naseva vastaus? Ei ole tarkoitus mennä henkilökohtaisuuksiin,vaan pysyä mahdollisimman asiallisena. Tämä tyyppi sitten itse kyllä huseeraa asioita keskustelematta ja muutamasti mennyt aika pahasti metsään.

Re: Mitä vastaisitte?

Lähettäjä: E 
Päivämäärä:   19.5.25 08:17:21

Paras kun jättää huomioimatta. Eli ole niin kuin häntä ei olisikaan. :D

Päivämäärä:   19.5.25 08:29:14

E: näin on pääasiassa oltukin. Tämä kun on sellainen, jos vastaat jotain, kehittelee asian ihan omiin sfääreihinsä.

Lähettäjä: Pala 
Päivämäärä:   19.5.25 08:37:23

Anna mennä kuin vesi hanhen selästä. Se on ainut tapa, jolla tuollaisten kanssa voi ns. voittaa.

Lähettäjä: nomadi 
Päivämäärä:   19.5.25 08:37:51

Kuten E neuvoi, ignooraa, koska tuo saa aivan kaikesta vain lisää vettä myllyynsä.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   19.5.25 08:43:00

Miksi ihmeessä vaihdoit sen ovenkahvan? Oikeassahan tuo tyyppi oli että se on kiinteistöhuollon tehtävä.

Päivämäärä:   19.5.25 09:06:08

Piste: no ongelmaksi muodostui ettei ovi pysynyt kiinni, joten roskiksessa alkoi käydä lintuja ja tuulessa ovi myös paukkui. Olisi voinut hajota tai hajottaa roskakatoksen seinän siinä lieppuessaan. Huoltoyhtiöön oli ilmoitettu, muttei sieltä pariin viikkoon kuulunut mitään ja tuulessa paukkuva roskakatoksen ovi myös häiritsi öisin katosta lähimpänä asuvia.

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   19.5.25 09:10:18

Eikä luultavasti mikään estä sitä huoltoyhtiötä vaihtamassa kahvaa uudelleen, sitten kun ehtivät. Joo, sanoin luultavasti, koska ymmärsin kyllä, ettei kyseessä ole ovenkahva.

Lähettäjä: Vastaisin näin 
Päivämäärä:   19.5.25 09:35:12

Vaikeiden ihmisten kanssa toimeentuleminen vaatii pitkää pinnaa.
Voit todeta hänelle vaan että : "Oletko koskaan mihinkään tyytyväinen? Minä itse olen koska osaan korjata korjausta vaativat jutut joita muuten saa odotella maailman tappiin tapahtuvaksi.
Kiitosta en sinulta odottanutkaan mutta koita nyt kestää sen asian kanssa että yksi ongelma on ratkaistu. Kummallista että haluat ongelmien vaan olevan ja ainut ratkaisu sinun mielestäsi on valittaminen."

Päivämäärä:   19.5.25 12:10:27

Zäkä: no tämäkin :)
Vastaisin näin: tuo on kyllä aika hyvä. Pidän mielessä. Tekee mieli olla vastaamatta mitään mutta on muutamia paikkoja, joissa tuon kanssa on oltava samaan aikaan ja aivan varmasti tulee siellä vinkumaan. (Mulla on tuolle torspolle mielessä suorat sanat, olen joutunut sietämään kyseistä tyyppiä melkein 10v. Mutta yritän malttaa mieleni. Yksi vaihtoehto on kyllä nolata hänet julkisesti jos tulee inttämään..)

Lähettäjä: -.- 
Päivämäärä:   19.5.25 12:12:51

"Ahaa". Aa sitten jatkat päivääsi.

Lähettäjä: Najadi 
Päivämäärä:   19.5.25 17:35:21

"Sinulla ainakin on asiat hyvin, jos suurin harmisi elämässä on yksi korjattu oven kahva!"

Ja sitten jatkat päivääsi.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.