Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Estekvaaleista

Lähettäjä: Taitoluokka 
Päivämäärä:   18.5.25 22:03:40

Miten nämä pisteytyksen ja muut menee taitoluokissa, että saa kvaaleja ylöspäin?
Säännöistä en löytänyt mitään järkevää, kunnolla selitettyä kohtaa asiasta.

Pohdinnassa tässä mihin lähtisi 8v kisatauon jälkeen keräämään kvaaleja. Entisenä 130cm hyppääjänäkään nuo omat kvaalit eivät ole kunnossa ja tiedän, että pitää aloittaa 80cm tasosta.

Kisapaikalla, minkä tiedän sopivan hevoselleni, olisi 80cm luokassa taitoarvostelu pitkä. Paljonko siitä pitää saada pisteitä, jotta saa sen vaadittavan 70%?
Vai menenkö vain suosiolla paikkaan, mikä ei ole niin sopiva hevoselleni, mutta arvosteluna olisi A.1.0
Tarkoitus saada mahdollisimman helposti kvaalit kasaan, jotta päästäisiin hyppäämään edes niitä 100-110cm luokkia tällä kaudella. (Ratsastustaukoa ei ole, mutta kisataukoa on paljon.)

Re: Estekvaaleista

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   18.5.25 22:04:59

Muistaakseni lyhyessä arvostelussa maksimipistemäärä on 10, pitkässä 30.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   18.5.25 22:26:22

Muistelisin että pitkässä 40, koska pisteitä voi saada yli 30 taitoarvostelussa.

Mutta yli 70% tarkoittaa, että pitää saada keskimäärin 7 kaikesta. Esteillä ollaan mun mielestä ns anteliaampia kuin koulussa, joten pitkällä arvostelulla voittopisteet usein on yli 30, jopa 34-35, mikä tarkoittaa pääasiassa ysejä. Eli sanoisin että asiallisella ratsastuksella entisen 130 ratsastajan pitäisi päästä helposti yli 70%.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   18.5.25 22:32:30

Tosin epäilen ilmoitettua tasoa koska taitoarvostelupöytäkirjat löytyy kuitenkin estesäännöistä ja luulisi 130 ratsastajan osaavan lukea säännöt.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   18.5.25 22:38:27

Voi hyvin olla 40, en muista milloin viimeksi olisin nähnyt pitkän arvostelun jossain.

Lähettäjä: Suffe 
Päivämäärä:   18.5.25 22:56:20

- tänään ainakin seura/aluekisoissa meidän alueella oli taitoarvostelu pitkä, 3 eri luokassa.
Equipen liite näytti maximipisteet 0.

Itse myös pohtisin tuota tänään, että miten ne menee. En siis itse kisaa, joten ei ole siitä.

Osalla luokkaan osallistujista todellakin tarvitsisi lisää taitoa ja rutiinia, osa ratsasti siististi ja hyvin. Silti pisteet olivat todella pienen haarukan sisällä, vaikka taitotasot vaihtelivat paljon.
Tämän päivän perusteella itse ainakin menisin noihin A.0.0 jne luokkiin ennemmin 😅 (jos joskus palaan kisakentille. Estekisoissa en ole ollutkaan edes katsomossa kuin ehkä kerran parin vuoden aikana)

Lähettäjä: Säännöt 
Päivämäärä:   18.5.25 23:42:58

Aloittaja avaa estesäännöt ja lukee liitteen 6. Taitoarvostelupöytäkirja pitkä. Siitä näkee hyvin selkeästi, mistä saa pisteitä ja mitkä pisteet kerrotaan kahdella. Siitä voi myös laskea vaadittavat pisteet.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.