Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Oliko mies oikeassa kun suuttui?

Lähettäjä: Minä 
Päivämäärä:   18.5.25 18:06:03

Olen kovassa flunssassa, kuumetta 39 ja kova yskä. Miehellä vain pieni kurkkukipu ei kuumetta. Hän meni pihatöihin ja itse jäin lasten kanssa sisälle. Mies söi ennen lähtöään eilistä pizzaa. Lapsille tuli nälkä, joten grillasin nopeasti heille kanaa, mies näki tämän pihalla, mutta ei tullut auttamaan tai mitään. Kun lapset olivat sisällä syömässä, tuli mies ihmettelemään missä hänen ruokansa on. Sanoin etten tehnyt kuin lapsille kanaa (mies ei syö kanaa, eikä ollut mitään muuta jääkaapissa), en edes itselleni mitään, koska olen niin kipeä. Mies sitten raivosi, kun vain lapsille tein ja sanoi lähtevänsä kylille syömään.

Olisiko minun siis oikeasti teidänkin mielestänne pitänyt ajatella aikuista ihmistä ja ruokkia hänetkin, vaikka olen näin kipeä?! Hänellä edelleen on sitä eilistä pizzaa jääkaapissa ja muuta vastaavaa. Itsekään en ole pariin päivään syönyt mitään muuta kuin jonkun leivän ja jugurttia väkisin.

Re: Oliko mies oikeassa kun suuttui?

Lähettäjä: tässä ja nyt 
Päivämäärä:   18.5.25 18:07:58

1/5

Lähettäjä: nomadi 
Päivämäärä:   18.5.25 18:09:58

Peruskoulussa pitäisi olla kurssi: mitä normaaliin parisuhteeseen kuuluu/ei kuulu, kun tämmöistä pitää kysellä.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   18.5.25 18:10:17

0/5

On se jännä kun ei osta kommunikoida edes sitä että mitä syödään ja milloin syödään.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   18.5.25 18:11:47

No jos on kykeneväinen grillaamaan 2 kanaa, kykenee kyllä grillaamaan sen kolmannenkin. Ei ihme että mies suuttui.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   18.5.25 18:12:14

Jos pystyy tekemään ruokaa kahdelle, pystyt kolmellekin. Jos ei jääkaapista löydy ruokatarpeita, niin komenna se terveempi kauppaan.

Päivämäärä:   18.5.25 18:13:45

Miksi et sanonut lapsille, että pyytäkää isää tekemään?

Päivämäärä:   18.5.25 18:16:12

Ei valitettavasti ole provo.

Mies ei syö kanaa, siksi en hänelle sitä grillannut. Enkä tosiaan ole siinä kunnossa että olisin jaksanut pakkasesta alkaa kaivella ja pohtia mitä hänelle kelpaisi.

Päivämäärä:   18.5.25 18:19:02

"Miksi et sanonut lapsille, että pyytäkää isää tekemään?"

Koska mies teki niitä pihahommia, eikä ollut sisällä. Lapset myös olleet/ ovat kipeänä, eivät voineet lähteä pihalle etsimään isää.

Päivämäärä:   18.5.25 18:20:48

No jos pakkasesta olisi löytynyt miehellekin mieleistä ruokaa, niin olit törkeä. Jos lapsiakin olet ehtinyt tehdä, niin tiedät kyllä mitä mies syö.

Päivämäärä:   18.5.25 18:22:31

Olenko oikeasti törkeän ajattelematon, kun ei käynyt edes mielessä että pitäisi mieskin ruokkia? Jotenkin en ymmärrä että olisin aikuisesta ihmisestä hoitovastuussa..

Eri juttu mielestäni jos normaalisti tehdään ruokaa kaikille, mutta nyt en edes itselleni tehnyt mitään koska en jaksa.

Päivämäärä:   18.5.25 18:22:52

Miksi se mies ei syönyt pizzaa loppuun? Kun sitä jääkaapissa oli.

Päivämäärä:   18.5.25 18:24:54

"Olenko oikeasti törkeän ajattelematon, kun ei käynyt edes mielessä että pitäisi mieskin ruokkia?"

Olet. Ei sukupuolella ole väliä, mutta kun perheelle tehdään niin kaikilla on oltava mahdollisuus syödä. Oma valinta jos jättää syömättä.

Lähettäjä: Siiri 
Päivämäärä:   18.5.25 18:28:00

Grillasit ilmeisesti sisätiloissa, kun et jaksanut lähteä ulos etsimään miestä.
Mistä lähtien ruoanlaitosta perheelle on tullut "hoitovastuu"? Teetkö arjessa yleisestikin ruokaa muille, mutta et hänelle?

Päivämäärä:   18.5.25 18:36:50

Tonttimme on iso, siksi en lähtenyt etsimään.

Nyt ei ollut kyse mistään virallisesta koko perheen ruokailusta. Emme ole muutamaan päivään syöneet kunnolla, koska olemme olleet kipeänä. Eilen mies toi kaksi pizzaa, toisen itselleen ja toisesta lapset vähän söi. Jokainen on syönyt vaan jotain mitä on milloinkin maistunut, eikä ole ollut mitään ruoka-aikoja. Tänään sama tilanne, mies söi itse pizzaa kysymättä haluaako joku muu ja lähti sitten pihalle. Ja teidän mielestä minä olen törkeä?!

Lähettäjä: Siiri 
Päivämäärä:   18.5.25 18:38:34

Et lähtenyt etsimään miestä, joka kuitenkin oli näköetäisyydellä....

Lähettäjä: s 
Päivämäärä:   18.5.25 18:41:53

Oletko tyhmä, kynnysmatto vai provo?
Ei kai kukaan täysipäinen länsimainen nainen tällaista tosissaan kysy. Minä ainakin olen vetänyt tuollaisessa kuumeessa peittoa päälle enkä ole edes kuullut, että joku nälkäinen vaatii ruokaa. Minun mieheni ei todellakaan ole mikään kotihengetär, mutta jopa hän on onnistunut ruokkimaan sekä lapsensa että itsensä, kun olen ollut kipeänä.

Lähettäjä: — 
Päivämäärä:   18.5.25 18:43:11

Minusta suutuit aivan turhasta. En väitä että mies käyttäytyi oikein, mutta ei parisuhteen kuulu olla mitään valtapeliä jossa puolin ja toisin ilkeillään. Saati että joka riidasta pitäisi etsiä syylllinen ja oikeassa ollut. Tosi epäterve tuollainen suhde.

Jos mies ei nyt missään satojen metrien päässä ollut, olisin häntä huhuillut/ käynyt hakemassa ja kysynyt ruokailusta. Sanonut että lapset tarvii ruokaa, voit grillata kanaa vai haluaako mies käydä hakemassa koko poppoolle kaupasta jotain muuta/ kokata muuta. Muistuttanut vaikka miestä et hänelle on pitsaa jääkaapissa. Sellaista normaalia kommunikaatiota.

Lähettäjä: hgjk 
Päivämäärä:   18.5.25 18:43:51

Huomaatko, että mies pitää sinua vain kodinkoneena. Ole iloinen, jos hän tarvittaessa ei kutsu kodinkonekorjaajaa vaan ambulanssin, kun olet todella huonossa kunnossa

Älä sitten uneksi, että hän ryhtyisi sinun omaishoitajaksi, jos sinä vammautuisit tai sairastuisit vakavasti.

Päivämäärä:   18.5.25 18:45:00

Ensi kerralla sairasta miesflunssanomaisesti: makaat vain sängyssä ja valitat. Et yritäkään tehdä mitään. Syyllistät puolisoa, jos hän ei tuo lääkkeitä sänkyyn. Esität toiveitasi hautajaisistasi, ja suostut keskustelemaan ainoastaan kuolemanjälkeisestä elämästä.

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   18.5.25 18:45:38

No eikö teillä keskustella ja sovita mitä syödään ja kuka tekee ? Ymmärrettävää että suuttuu jos ei asioista puhuta ja jaksetaan grillata lapsille mutta ukko jää ilman. Toisaalta tietty pitäisi olla myös ymmärrystä jos toinen kunnolla kipeä.

Päivämäärä:   18.5.25 18:47:48

No eiks se mies ois voinu vetästä jonku valmis aterian minkä kipasee kaupasta? Meillä syödään niitä jos olemme sairaina.

Lähettäjä: E 
Päivämäärä:   18.5.25 19:54:55

Meidän perheessä mies ois saanu hoitaa lapset ja ruuat, en todellakaan voi mitään tehdä kovassa kuumeessa.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   18.5.25 19:57:00

Miehellä oli siis ruokaa ja sinä käytännössä lämmitit lapsille vähän kanaa pakkasesta. Ja tämäkö nyt oli miehelle suuttumisen arvoinen ongelma?

Lähettäjä: Hmmm..... 
Päivämäärä:   18.5.25 20:59:42

Et sinä ollut tai ole törkeä ! Suhde vaikuttaa ylipäänsä omituiselta, joko on ollut jo alkujaan tai sitten annettu lasten myötä lätsähtää ja kukaan ei oikein viitsi tehdä kunnolla eikä ainakaan kommunikoida, sitten suututaan typeryyksistä. Jos sinä olet noin kipeä, lapset sairastaa ja miehellä vain pieni nuha niin eiköhän hänen vastuulleen olisi kuulunut vkl ruokaostokset, sinulle ja lapsille vähän jotain herkkua jos tavallinen ruoka ei maistu ja hänelle myös päävastuu ruoan laittamisesta, itselleen ja muille. Kaikenlaiseen naiset edelleen tyytyy ja opettaa siinä seuraavan parisuhteessa "epäonnisen" sukupolven esimerkillään. Hutut yhdestä pizzariidasta ja kuka siinä oli oikeassa, ongelma on ihan joku muu ja paljon isompi. Hyi.

Päivämäärä:   18.5.25 21:16:00

No mun mielestä mies on törppö. Ja aloittaja outo.

Jos mulla on 39 astetta kuumetta niin se on ihan selviö, että isä hoitaa lapset silloin(ja meillä myös mut). Eikä tee pihahommia. Ihan samalla tavalla kun itse hoidan lapset ja puolison jos puoliso on kipeä.

Lähettäjä: Pop 
Päivämäärä:   18.5.25 21:36:04

Toisen vointia on vaikea arvioida. Miehelle voi tulla tunne että liiottelet oireita jos kuitenkin jaksat lapsia vahtia ja heille laittaa ruokaa ja silloin se että hänelle ei mitään kommunikointi syömisistä voi tuntua pelkältä kettuilulta. Toki siellä on varmaan aika paljon muutakin ongelmaa kommunikoinnissa jos tilanne on tuo.

Minusta molemmat käyttäytyy hölmösti. Osittain toki varmasti siksi kun molemmat huonossa kunnossa ja väsyneitä, silloin pienetkin asiat ärsyttää ja tuntuu vaikeilta

Lähettäjä: -.- 
Päivämäärä:   18.5.25 21:37:52

Miksi ylipäätään grillataan kanaa 39 asteen kuumeessa. Miksi parisuhteen terve henkilö ei ole täyttänyt kaappia lapsille maistuvilla helpoimmalla ruuvilla kuten valmisaterioilla tai vaikka ranskalaisilla ja nakeilla. Näitä voi ihan hyvin syödä ne harvat kerrat kun on kipeä

Lähettäjä: Jukka Mohla 
Päivämäärä:   18.5.25 21:57:08

Nainen, sinun elämäsi tärkein tehtävä on pitää miehesi tyytyväisenä ja onnellisena ja tukea häntä,
jos haluat elää onnellisessa suhteessa, tee hänelle mitä haluaisit hänen tekevän itsellesi.
Ja lapset tulee sitten ja heidän hyvinvointinsa.

Päivämäärä:   18.5.25 22:00:54

Miksintuota katkeraa pikkuneitiä ei saada pois täältä?

Päivämäärä:   18.5.25 22:25:43

Lähettäjä: -.-
Päivämäärä: 18.5.25 21:37:52

Miksi ylipäätään grillataan kanaa 39 asteen kuumeessa. Miksi parisuhteen terve henkilö ei ole täyttänyt kaappia lapsille maistuvilla helpoimmalla ruuvilla kuten valmisaterioilla tai vaikka ranskalaisilla ja nakeilla. Näitä voi ihan hyvin syödä ne harvat kerrat kun on kipeä

Jos ne ei lapsille maistu? Ja sitä kanaa kuitenkin oli kaapissa, ei sen grillaus nyt niin ylivoimaista ole verrattuna siihen, jos laittaa niitä ranskalaisia ja nakkeja. Kannattaa joskus itse kokeilla grillata, ei se niin vaativaa ole mitä miehet väittää.

Päivämäärä:   18.5.25 22:33:25

Järki käteen ja ostoksille, voisiko sieltä kaupasta ostaa jotain helppoa, mitä ne lapset syö? Ei sen tarvitse olla juuri ranut ja nakit.

Ilmeisesti se kuitenkin oli aloittajalle ollut vaiva, kun kerta riita saatu ja tänne avaudutaan.

Meillä kyllä minä grillaan lähinnä, ei mies ja huomattavasti nopeammin tuuppaan mikroon valmisaterian tai uuniin jotain pakasteesta kuin grillaan kanaa. Tosin meillä on aito grilli eli puulla lämpeää tai vaihtoehtoisesti hiilillä. Aloittajalla ehkä sähkö/kaasugrilli jos jaksaa 39 asteen kuumeessa rehata.

Miehen voi olla tosiaan vaikea arvioida kuinka kipeä aloittaja on jos mennä touhottaa kuitenkin kuin ennenkin.

Lähettäjä: Y 
Päivämäärä:   18.5.25 22:35:28

En grillaisi noin kipeänä, syötäisiin leipää ja mikropuuroa marjoilla.

Lähettäjä: What 
Päivämäärä:   18.5.25 22:40:37

Jos mulla on 39 kuumetta ja mies on terve, hän hoitaa lapset ja niille ruuat. Minen sairaana tee, kun kerran perheessä on toinenkin aikuinen.

Lähettäjä: Bb 
Päivämäärä:   18.5.25 22:45:28

"Tänään sama tilanne, mies söi itse pizzaa kysymättä haluaako joku muu ja lähti sitten pihalle. "

Eli mies teki vähän vastaavanlaisesti ruokkien vain itse itsensä. Ei muutenkaan ole aihetta suuttua, kun toinen on kovassa kuumeessa. En tosin olisi itse alkanut grillailemaan mitään, vaan joko lapset olisivat syöneet leipää tms tai mies olisi tullut laittamaan ruokaa.

Päivämäärä:   18.5.25 22:52:04

No ei tuo kyllä suuttumisen arvoinen asia ollut. Eri asia jos olisit itsellesi ja lapsille tehnyt jonkun kunnon ruoan josta tietäisit että miehesikin pitäisi, ja sitten jättänyt hänet paitsi.

Nyt mies oli syönyt, teit vain pikaisesti lapsillenne ruokaa, eikä mies edes normaalisti syö kanaa. Onko muutenkin lapsen tasolla? Luulen että haluaa vain kiukutella siitä että olet sairaana etkä voi tehdä niin paljon kuin yleensä (olla kodinkoneena) ja siksi keksi tuon että olisi yhtäkkiä halunnut syödä kanaa vaikkei normaalisti niin tee. Ja että pitäisi muka sairaana lähteä toiselta tiedustelemaan pihalta että haluaako sitä kanaa vaikkei aiemmin ole sitä syönyt. Sitä kanaa grillatessa voi kuitenkin odotellessa istua, olin itse influenssassa aiemmin talvella ja viikon 39 asteen kuumeessa ja joo kyllä olisi grillaus onnistunut kun olisi saanut istua vaikka epämukavaa se olisi ollut, mutta en varmasti olisi lähtenyt minnekään ulos hortoilemaan.

Jos tilanne olisi toinen, mies tekisi 39 asteen kuumeessa lapsille vaikka nugetteja ja ap olisi mennyt pihalle ja ennen sitä syönyt kanaa, eikä koko suhteen aikana olisi pitänyt nugeteista ja sitten sisälle tultuaan suuttunut kun mies ei olisi tehnytkään hänelle niitä nugetteja niin kaikki pitäisivät aloittajaa kahjona. Mutta ilmeisesti sen täytyy aina olla nainen kuka joustaa joka suuntaan ja sairaanakin palvelee ja juoksee pitkin pihoja kyselemässä että saattaako toinen sittenkin haluta inhokkiruokaansa.

Joka ikinen kerta kun avaan tällaisen keskustelun niin olen poikkeuksetta iloinen siitä että olen sinkku.

Päivämäärä:   18.5.25 23:20:12

"Olisiko minun siis oikeasti teidänkin mielestänne pitänyt ajatella aikuista ihmistä ja ruokkia hänetkin, vaikka olen näin kipeä?"

Ennemmin sen terveemmän osapuolen olisi pitänyt ottaa koppia ja huolehtia muullekin perheelle ruokaa. Nyt huolehti vain oman napansa ja lähti mielekkäämpiin hommiin. Toisekseen jos hän oli jo syönyt, en olisi osannut olettaa hänen haluavan heti perään lisää ruokaa. Miksi hän ei tuonut alkujaan sinulle pitsaa?

Lähettäjä: Vera 
Päivämäärä:   18.5.25 23:46:51

Onko teillä siis niin, ettei mies koskaan huolehdi lapsista, käy kaupassa tai tee ruokaa? Minä olisin jo aamusta sanonut miehelle, että jääkaappi on tyhjä, käy ostamassa ruokaa. Ja sanomattakin selvää, että mies tekee ruuan lapsille myös.

Molemmat vähän hölmöjä. Yksi grillailee kanaa lapsille. Ja toinen ei osallistu perusasioihin.

Lähettäjä: Paskahomma 
Päivämäärä:   19.5.25 05:11:26

Sinulla on kotona mieslapsi.

Lähettäjä: ,, 
Päivämäärä:   19.5.25 06:39:12

Viiva, onko se sinun mielestäsi miesvihaa, jos kertaa tuollaisesta suuttuvasta miehestä? Ja kyllä, tuollaisia naisia on oikeasti olemassa.

Olen ehkä vanhanaikainen ja olenkin jo mummoikäinen. Minulla ei olisi käynyt pienessä mielessäkään 39 asteen kuumeessa tehdä mitään muuta kuin levätä. Jos terve mies ja lapset eivät olisi saaneet ruokaa vaan kuolleet nälkään, se olisi ollut luonnonvalintaa.

Aloittaja ei ole palannut kertomaan, mikä saa hänet toimimaan noin.

Lähettäjä: @ 
Päivämäärä:   19.5.25 07:36:41

Ilmeisesti aloittaja on sankariäiti joka ei voi pyytäö apua ja jonka lapsia ei kukaan muu voi ruokkia. Mies on ulkokehällä häärivä siittäjä joka on jo tehtävänsä tehnyt ja jonka ei anneta/oleteta osallistuvan jälkeläisten hoitoon.

Ei ole ok suuttua eikä jättää lapsia hoitamatta, eikä olla marttyyriuhriutuja grillailemassa jos kerran on kuolemansairas

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   19.5.25 07:46:36

Öö, aika moni pystyy toimimaan välttämättömät hommat (kuten nyt tässä lasten ruokkiminen) kuumeessakin, se tila mikä sinkkuna on "kuolemansairas" onkin perheellisenä "teen vain pakolliset ja loppuajan lepään".

Mutta vastauksena aloitukseen; ei, ei ollut mies oikeassa kun suuttui, ja siinä kohtaa kun suhde on tuossa jamassa niin sillä ei ole väliä, jos perheessä ei kommunikoida sen vertaa että mietittäisiin yhdessä että kukas nyt ruokkii lapset kun toinen on sairas tai syököhän se toinenkin kun on nyt pihalla niin ongelmat ovat jo isoja.

Lähettäjä: ..-.. 
Päivämäärä:   19.5.25 09:06:34

Jos se mies oli juuri ennen pihalle lähtöänsä syönyt ja lisäksi hänellä oli pizzaa jääkaapissa vielä odottamassa, miksi sinun olisi pitänyt alkaa hänelle erikseen kokata? Ihme miesvauva.

Päivämäärä:   19.5.25 10:53:38

Miten se auttaa teidän parisuhdetta jos me hötölässä sanotaan että sun mies on kohtuuton ja suuttui turhasta?

Päivämäärä:   19.5.25 11:00:18

Aloittaja saa hyvän syyn jatkaa samaa kukkua lopun ikäänsä. Taitaa olla klassikko, eli mies tienaa enemmän ja nainen vastaa sitten kotitöistä ja miestä ketuttaa, kun toinen alkaa sairastamaan ja makaamaan.

Päivämäärä:   19.5.25 11:01:31

Mä kyllä kyseenalaistan, että mies ruokki itsensä ja lähti sitten pihalle ruokimatta sairasta vaimoa ja lapsia. Eikä ilmeisesti käynyt missään vaiheessa katsomassa miten sairastuvalla voidaan, kun sairas vaimo joutui ruokkimaan lapset.

Kyllähän sitä äidit varsinkin pystyy kaikenlaiseen, kuten grillaamaan kipeänä, mutta ei se järkevää tai kivaa ole. Olisihan se hienoa, että se toinen aikuinen tekisi sitten toisen sairastaessa enemmän.

Päivämäärä:   19.5.25 11:05:14

^ Olihan se mies jättänyt pizzaa jääkaappiin, jonka lapset olisivat voineet syödä. Aloittajahan ei halunnut syödä.

Koko kuvio kyllä kuulostaa siltä, että eletään jo eroperheen elämää, vaikka vielä saman katon alla ollaankin. Ap lapsineen elää kuin miestä ei taloudessa olisikaan ja mies touhuaa yksin omiaan.

Päivämäärä:   19.5.25 12:05:55

"Jos tilanne olisi toinen, mies tekisi 39 asteen kuumeessa lapsille vaikka nugetteja ja ap olisi mennyt pihalle ja ennen sitä syönyt kanaa, eikä koko suhteen aikana olisi pitänyt nugeteista ja sitten sisälle tultuaan suuttunut kun mies ei olisi tehnytkään hänelle niitä nugetteja niin kaikki pitäisivät aloittajaa kahjona. Mutta ilmeisesti sen täytyy aina olla nainen kuka joustaa joka suuntaan ja sairaanakin palvelee ja juoksee pitkin pihoja kyselemässä että saattaako toinen sittenkin haluta inhokkiruokaansa."

Mä en kyllä nähnyt täällä miestä puolustavia kommentteja kai yhtään. Lähinnä ihmettelivät, että miksi aloittaja tekee niin vaikean kautta eikä lepää tao syötä sitä pizzaa lapsille tai vaikka leipää tai että miksi se mies ei ylipäätäänkin ollut vastuussa lasten ruokinnasta.

Lähettäjä: Joo 
Päivämäärä:   19.5.25 14:16:32

Miksi mies lämmitti pizzaa vain itselleen? Miksi hän ei samalla ruokkinut perhettään?

Päivämäärä:   19.5.25 14:21:36

Normaaliperheessä mies olisi lämmittänyt pizzaa kaikille ja vaimo olisi levännyt peiton alla.

Ehkä mies piti vaimoaan terveempänä, jos vaimo kerran oli jalkeilla ja suostui vahtimaan lapsia.

Lähettäjä: Ämmä 
Päivämäärä:   19.5.25 16:24:28

Normaalissa perheessä ap olisi maannut peiton alla koko päivän ja mies olisi hoitanut lapset, ruuat ja kotityöt. Ja käynyt välillä ovella kysymässä että toisinko sulle jotain. Nyt ap elää perheessä jossa äidin tehtävä on hoitaa kaikki vaikka pää kainalossa. Tottakai se mies suuttuu kun palvelu ei pelaa ja on tottunut parempaan. Miettisin aika tarkkaan miksi alentuu elämään tuollaisen helmen kanssa, mutta tuskin se selkäranka kummallekaan enää kasvaa. Eli ensi kerralla muistat passata miestä kuten kunnon vaimon kuuluukin niin ei tarvitse kuunnella valitusta.

Lähettäjä: Molle 
Päivämäärä:   19.5.25 23:28:53

Ei AP.kaan ihan normaali ole, koska tärkeintä on, että kuka on oikeassa. Onko mies oikeassa kun suuttui?
Kuulostaa todella lapselliselta jankuttaa oikeassa olosta. Koko tarina on kummallinen, AP on niin kipeä, ettei jaksa mitään, mutta jaksaa grillata lapsille kanaa. Ja kyse on kuumeesta, ja lapset siis on tai on olleet kipeinä joten kukaan ei voi jalallakaan astua ulos isää etsimään.

Ihan kukkua koko juttu.

Päivämäärä:   20.5.25 00:11:27

Et ole törkeä. Meillä mies olisi pyytämättäkin hoitanut lasten syömiset.

Päivämäärä:   20.5.25 00:55:47

Ihan todella rasittava pariskunta. Lapsiparat!

Päivämäärä:   20.5.25 06:25:38

En ole oikein ikinä ymmärtänyt ihmisiä, jotka lamaantuvat ihan hoidettaviksi kuumeen takia moneksi vuorokaudeksi. Jos toinen on kipeä, niin se terve hoitaa kotihommat akuutisti, mutta ehkä mies nyt näki asian niin, että jos aloittaja jaksoi tehdä ruokaa, niin miksei voinut tehdä koko porukalle samalla.

Ja eiköhän niitä nopeampiakain mikroruokaratkaisuja ole nähin tilanteisiin keksitty.

Todella rasittavan kuuloinen pariskunta, todella.

Päivämäärä:   20.5.25 08:47:14

Olisin lähtenyt itsekin kylille syömään.

Päivämäärä:   20.5.25 09:41:07

Voi että, tehkää vielä muutama lapsi lisää tuohon perheidylliin.

Päivämäärä:   20.5.25 09:58:07

Niin. Aloittaja olisi halunnut maata koko päivän ja miehen olisi pitänyt hoitaa kaikki muun.
Jos mies haluaa samaa, se on miesflunssaa ja sovinismia ja saa tasan varmasti tehdä puolet kotitöistä tai ainakin ne pihatyöt vaikka olisi pää irti.

Päivämäärä:   20.5.25 10:01:33

Meillä sairaat saa aina sairastaa rauhassa ja tehdä ihan oman voinnin ja jaksamisen mukaan ja terveet tekee kotihommat sillon. Ihan itsestäänselvä asia taas.

Lähettäjä: Mm 
Päivämäärä:   20.5.25 10:10:02

No ymmärrän miestä, että suuttui. Mutta ymmärrän sinuakin ettet jaksanut. Sopikaa vaa hölmö riita.

Lähettäjä: :D 
Päivämäärä:   20.5.25 12:07:10

aloittaja on sellainen mammakerho-itkijä

itse kävin pari kertaa äiti-lapsikerhossa ja siellä juuri nämä 'aikuiset lapset' itki halipulaa ja lattialle kaatunutta maitoa. saamattomia luusereita ja todella epäkiinnostavia ihmisiä. en sit mennyt enempää, huh huh.

jos tuollaisella on hevonen (todennäköisemmin mitääntekemätön pieneksi jäänyt poni) niin aika kuluu mittalusikan kanssa hääriessä, mitään hommiaan ei hoida ja valittaa aivan kaikesta, kaikista ja koko ajan.

Lähettäjä: Sanna 
Päivämäärä:   20.5.25 12:36:16

Mun mielestä miehen kuuluisi tilanteessa ottaa vastuu lapsista ja ruuista. Pihatyöt ehtii myöhemminkin.

Lähettäjä: Sanna 
Päivämäärä:   20.5.25 12:37:58

Tai ainakin itsellä jos on kuumetta vaikka 38 niin nukun vaan. Kuume vie voimat. Tilasin varmaan ruuat kotiin valmiina tuossa tilanteessa lapsille. Muissa sairauksissa pystyn paremmin toimimaan kuin kuumeessa.

Lähettäjä: Kkk 
Päivämäärä:   20.5.25 13:02:26

Siis mitä vttua. Mies kiukuttelee,että palvelu ei pelaa, kun vaimo on sairaana. Mä en tuossa tilassa laittaisi ruokia edes lapsille, jos paikalla olisi myös terveempänä oleva aikuinen. Saati että etsisin sille avuttomalle puolisolle pakastimesta jotain sopivaa syötävää, kun ei kelpaa sama kuin lapsille. Eikö hän itse osaa avata pakastinta ja laittaa haluamaansa mikroon. Toki onhan tuokin ratkaisu, että käy ulkona syömässä. Sekin on ihan ok, jos ei tee sitä mielenosoituksellisena tekona kiukutellen. Voisi sieltä samalla tuoda sitten sairaalle vaimolle ja lapsillekin jotakin syötävää.

Päivämäärä:   20.5.25 13:07:18

Ja nyt huomasin että olisi vielä ollut eilistä pizzaakin. No miksi ei syönyt sitä. Olisko pitänyt vähän vielä paijata ja antaa pildeä, ettei olis tullut niin paha mieli, kun ei huomioida tarpeeksi.

Päivämäärä:   20.5.25 13:12:38

Mies oli edellisenä päivänä huolehtinut ruokahuollosta tuomalla kaikille räkänokille pizzaa. Montako päivää ihmiset sairastaa 39 asteen kuumetta täysin kyvyttöminä..?

Lähettäjä: .sdfk 
Päivämäärä:   20.5.25 13:27:47

Kuulostaa taas aivan älyttömän ahdistavalta lapsellisten ihmisten perheleikiltä. Ensin ollaan ihan kuoleman kielissä ja sitten grillataankin. Mitään muuta ruokaa ei ole, kuin kanaa, mutta sitten kaapissa onkin pizzaa ja kaikkea muuta. Kanaa oli grillattava, kun lapset ei syö muuta. Joku ei syö mitään. Kukaan ei voi käydä kaupassa tai pyytää toista käymään kaupassa..Voi vaan kuvitella, että pyykitkin on pesemättä ja tiskit tiskaamatta ja pihatyöt on agendalistalla AINA ja harmittaa, jos niitäkään ei tehdä..
Eli mikään ei kelpaa ja mitään ei osata järkeillä ja suunnitella.
Ja mitäkähän hoivaa aikuinen ihminen tarvii flunssassa? Lääkäri suosittelee kuumetta alentavaa särkylääkettä, nestettä ja lepoa. Mihin siinä toista ihmistä tarvii ja jos lapsetkin sairastavat, niin eiköhän niille riitä ne älylaitteet viihdykkeeksi.

Jestas, että ihmiset osaavat tehdä elämästään vaikeaa ja ihan tahallaan..

Lähettäjä: ….. 
Päivämäärä:   20.5.25 13:36:11

”Montako päivää ihmiset sairastaa 39 asteen kuumetta täysin kyvyttöminä..?”

Ei kai kukaan kuvittele, että menisi parissa päivässä ohi :D
Mutta joo, helposti menee useampi päivä ja tuollainen kuume on aikuiselle jo kova. Mutta toki superhötöläiset ovat täydessä iskussa vaikka pää kainalossa ja huolehtivat kaiken ja paranevat kahdessa päivässä.

Päivämäärä:   20.5.25 14:15:04

"Mies oli edellisenä päivänä huolehtinut ruokahuollosta tuomalla kaikille räkänokille pizzaa. Montako päivää ihmiset sairastaa 39 asteen kuumetta täysin kyvyttöminä..?"

Montako päivää vuodessa mies jaksaa hakea räkänokille ruokaa. Näköjään yhden päivän. Sitten menee jo kyvyttömäksi huolehtimaan perheestä.

Lähettäjä: h 
Päivämäärä:   20.5.25 14:20:18

Mitä väliä sillä on, olisiko MEIDÄN mielestämme sinun pitänyt ruokkia mies? Ja mitä väliä sillä on, oliko mies suuttuessaan oikeassa vai ei?

Mies oli ehdottomasti oikeassa - omasta mielestään. Hän on ottanut vaimon sitä varten, että hänen ei tarvitse itse huolehtia edes omasta ruuasta.

Kysy mieluummin itseltäsi, mikä saa sinut henkihieverissä grillaamaan lapsille ruokaa, vaikka kaapissa on pizzaa ja perheessä terve mies.

Vai onko tässäkin kyse siitä, että perheen mies ei ole lasten isä eikä hän siksi koe velvollisuudekseen ruokkia kodinhoitajan lapsia?

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.