Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Darra muista ihmisistä

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   18.5.25 13:43:33

Olenko vain joku traumayksilö, kun olen viettänyt aikaa tiettyjen ihmisten kanssa tulee seuraavana päivänä ihan järkyttävä morkkis. Itse seurustelu tilanteessa ihan hyvät fiilikset, mutta sen jälkeen tulee oikeasti fyysisesti huono olo. Jokin näissä kohtaamisissa saa aikaan vahvaa ärtymystä ja katumusta jälkeenpäin. Tämä darra on nyt toistunut useasti, kun olen ollut rennompi kohtaamisessa, mutta jos olen käyttäytynyt tietoisesti harkitummin, sitä ei tule. Keittiö psykologeja paikalla?

Re: Darra muista ihmisistä

Päivämäärä:   18.5.25 13:57:43

En osaa selittää vaikka mun varmaan pitäis ainakin osata jotain ehdottaa, kun opiskelen terapeutiksikin. Itsellä vähän tota samaa, mut pätee kaikkiin ihmisiin. Jotain sellaista olen ymmärtänyt itsestäni, että kun tunnen että olen ollut ”liian” avoin, kuitenkaan tuntematta toista ihmistä ja tietämättä, miten hän mut kokee, koen tuota ”darraa”.

Pelkään ehkä että tilanne ei ole ollut molemminpuolinen: minä olen asettanut itseni haavoittuvaiseksi ja toinen ei ole antanut itsestään mitään. Tavallaan minä olen asettunut arvioitavaksi ja käyttäytynyt ”läheisemmin” kuin mitä tässä kohtaamisessa olisi pitänyt.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   18.5.25 14:03:46

Narsistin kanssa tavatessa tulee katumus, ärsyttää että tuli edes tavattua koska narsissi sai taas lisää aseita.

Päivämäärä:   18.5.25 14:05:20

Tuossa voi olla jotain perää. Olen sietänyt näiltä samoilta ihmisiltä nimittäin erittäin huonoa käytöstä itseäni kohtaan, ja edelleen jos rentoudun olen liian kiltti. Annan heille liikaa valtaa itsestäni. Vaikka minun tulisi hallita itseäni. Vaatii todella paljon huomiota omaan käytökseen näissä tilanteissa, mutta ehkä sitä ajan myötä oppii. Jos nyt olis riittävän monta darraa koettuna.

Päivämäärä:   18.5.25 14:09:05

Jotkut ihmiset eivät ole kohtaamisissa aitoina läsnä, vaan arvioivat toisen suoritusta. Se on epämukavaa ja inhottavaa! Erityisen epämukavaa se on silloin, kun heillä on parempi asema (sosiaalisesti, taloudellisesti tms).

Päivämäärä:   18.5.25 14:13:05

Sosiaaliset tilanteet kuormittavat. Varsinkin seurassa jossa et tunne olevasi täysin turvassa ja saa olla oma itsesi vie jo ihan varuillaoleminen energiaa.

Suomeksi sanottuna siis, olet väärässä seurassa. Jos seura on turvallista ja tunnet olosi hyväksi ja hyväksytyksi omana itsenäsi ilman että tarvitsee olla varpaillaan koko ajan ei sosiaaliset tilanteet ole yhtään niin kuormittavia, ne voivat olla jopa palauttavia.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.