Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Hiiva ei meinaa lähteä, vaikka lääke otettu

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   18.5.25 12:03:14

Selvät hiivatulehduksen oireet ja olen laittanut Canestengeeliä nyt kolmena iltana alapäähän sisäisesti. Kutina kuitenkin jatkuu ja nyt huomasin yhden haavauman ilmestyneen, jota ei vielä eilen ollut.

Aloitin kuurin ajoissa, yleensä tulee kaksi haavaumaa, toinen taakse ja toinen eteen. Tuo eteen tuleva tosiaan ilmestyi nyt, kun kuuri on jo loppu. Kutina ei ole sietämätöntä, mutta silti normaalista poikkeavaa.

Voiko kuuri silti auttaa, kun jatkan vielä viikon geelin levittämistä ulkoisesti? Tämä on kyllä niin selvä hiiva, etten usko olevan mitään muuta

Re: Hiiva ei meinaa lähteä, vaikka lääke otettu

Lähettäjä: Pilleri 
Päivämäärä:   18.5.25 12:11:39

Ota tuohon päälle suun kautta otettava lääke.

Lähettäjä: Hs 
Päivämäärä:   18.5.25 12:18:23

Ei sitkeää hiivatukseen välttämäti tepsi muu kuin suun kautta otettava. Ja vaikeassa tilanteesaa se on otettava 3pvän välein ja sitten useampi viikko kerran viikossa jotta saa kunnon häädön ettei jää muhimaan krooniseksi. Hiivan kanssa ei ole leikkimistä. Siitä voi seurava emätinkipu/kirvelytila nimeltään vulvodynian vestibulitti pitkittyessä. Joiltakin jouduttu leikkaamaan hiivan pilaamia kohtia limakalvosta hermokipujen hillitsemiseksi.

Lähettäjä: Dldl 
Päivämäärä:   18.5.25 12:28:52

Mistä se hiiva johtuu? Ei kai se parane jos syytä ei poista.

Monilla esim sokeri aiheuttaa hiivaa, ja myös alkoholi on sokeri.

Käytätkö hormoniehkäisyä jok kuivattaa limakalvoja? Sekin altistaa hiivalle.

Pesetkö alapäätä saippualla? Vai etkö pese ollenkaan?

Onko sinulla seksikumppania jota ei ole hoidettu ja saat tartunnan aina uudelleen?

Ja niin edelleen.

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   18.5.25 12:41:55

Itselläni on toistuva aerobinen emätintulehdus. Luulin ennen aina hiivaksi sitä ja ihmettelin, miksei hiivalääke auta. Oireet hyvin samanlaiset kuin hiivassa; haavaumia, punoitusta, kutinaa. Ainoastaan kellertävä väri valkovuodossa on eroava oire.
Ehkä vaivasi ei kuitenkaan ole hiiva, jos hiivalääke ei auta.

Lähettäjä: No 
Päivämäärä:   18.5.25 13:46:57

Mulla sitkeään hiivaan auttoi lääkkeiden lisäksi hapankaali (ei pastöroitu, syötynä siis) ja puolukkamehu (ei keitetty vaan sitruunahapolla tehty).

Lähettäjä: ..-.. 
Päivämäärä:   18.5.25 14:13:31

Varmista, ettei kyseessä ole bakteerivaginoosi. Oireet samat ja hiiva saattaa myös pitkittyä, jos taustalla bakteeritulehdus.

Päivämäärä:   18.5.25 14:16:14

.....: apua, aiemmin oli vähän kellertävää ja paksua vuotoa! Googlailun perusteella kuulostaa vähemmän tunnetulta vaivalta.

Päivämäärä:   18.5.25 14:28:42

"Lähettäjä: .
Päivämäärä: 18.5.25 14:16:14

.....: apua, aiemmin oli vähän kellertävää ja paksua vuotoa! Googlailun perusteella kuulostaa vähemmän tunnetulta vaivalta."

Tämä onkin tosi alidiagnosoitu vaiva. Lääkäritkään eivät tunnista tätä, tuntevat vain bakteerivaginoosin ja hiivan. Itse jouduin aikoinaan tämän itselleni "diagnosoimaan".

Dalacin on ainoa lääke, joka tähän tepsii. Minulle määrättiin aina ensin Flagylia, Flagyl Compia ja Donaxylia, jotka eivät auttaneet mitään.

Päivämäärä:   18.5.25 14:29:35

"Varmista, ettei kyseessä ole bakteerivaginoosi. Oireet samat ja hiiva saattaa myös pitkittyä, jos taustalla bakteeritulehdus."

Ei ole bakteerivaginoosin oireita tällaiset, varsinkaan haavaumat.

Lähettäjä: ehh 
Päivämäärä:   18.5.25 15:22:17

Luin että viiva...

Päivämäärä:   18.5.25 15:43:47

.....: Kiitos. Ehkä kaikkein eniten mua kammottaa juuri nuo erilaiset lääkkeet, joista googlen mukaan voi aiheutua kaikenlaisia sivuvaikutuksia! Voi kunpa nyt olis ollut vain tavallista hiivaa! Hämmentävää, että kuitenkin samat oireet ja silti uusi haavauma tuli tänään kuurin lopussa.

Päivämäärä:   18.5.25 15:57:16

".....: Kiitos. Ehkä kaikkein eniten mua kammottaa juuri nuo erilaiset lääkkeet, joista googlen mukaan voi aiheutua kaikenlaisia sivuvaikutuksia! Voi kunpa nyt olis ollut vain tavallista hiivaa! Hämmentävää, että kuitenkin samat oireet ja silti uusi haavauma tuli tänään kuurin lopussa."

Joo, itsellä tämä on mennyt ihan vuosia kestäneeksi tulehduskierteeksi :( Ei kyllä ole kivaa. Olisi mielummin hiiva, joka olisi paljon helpompi hoitaa. Jatkuvat antibiootit alapäähän ovat todella huono juttu, koska ne tuhoavat sieltä myös ne tärkeät, hyvät bakteerit. Dalacin sinällään kyllä ei mitään kauheita sivuvaikutuksia onneksi ole aiheuttanut ainakaan minulle.
Juuri noita pieniä haavaumia tekee itselleni tämä :(
Tsemppiä.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.