Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  "Mykkä" treffikumppani?

Lähettäjä: shss 
Päivämäärä:   18.5.25 00:42:31

Mykkä on lainausmerkeissä siksi, että kyseinen henkilö osaa kyllä oikeasti puhua. Mutta jostain syystä treffeillä ei sano mitään, tuijottaa vain ja välillä nyökkää, ehkä hymähtää, saattaa mutista "juu" tai jotain sinne päin. Toinen osapuoli käytännössä puhuu yksikseen.

Treffien jälkeen kuitenkin mykkä lähettelee viestejä, miten mukavaa oli ja miten ihana toinen oli ja haluaa tavata uudelleen.

Miksi?

Miksi ei siellä treffeillä saa sanaa suustaan eikä osallistu keskusteluun millään tavalla?

Monilta olen tuollaista kuullut ja yksi tuollainen aikoinaan omalle kohdallekin sattunut. Jos itse käyttäydyt noin, niin miksi?

Re: "Mykkä" treffikumppani?

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   18.5.25 00:44:22

Mulla oli tuollainen treffikumppani. Siirryin suoraan seksiin hänen kanssaan enkä enää yrittänyt puhua. Se olikin hänen kanssaan taivaallista. Pahastui kyllä myöhemmin etten halunnut enää muuta.

Lähettäjä: Bree Vandekamp 
Päivämäärä:   18.5.25 02:48:11

Ehkä sitä jännittää paljon. Joillakin ihmisillä vaatii enemmän aikaa että uskaltaa tulla ns. "kuorestaan ulos".

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   18.5.25 06:56:48

Kärsin etenkin nuorempana mutismista, nykyään onneksi vain hankalissa tilanteissa. Jos se menee päälle, ei ole mahdollista puhua. Voin kovalla vaivalla änkyttää kirjain kerrallaan jos on hätätilanne.

Olettaisin kuitenkin että heitä vain pelottaa ja jännittää. Eivät ole sisäistäneet että treffien tarkoitus on katsoa voisiko pitää siitä toisesta, ei vakuutella se toinen pitämään sinusta.

Lähettäjä: nomadi 
Päivämäärä:   18.5.25 08:00:29

On myös luonnostaan vähäpuheisia ihmisiä. Tämmöisen kanssa kannattaa ryhtyä suhteeseen vain, jos itse on niin puhelias, että haluaakin jatkuvan suunvuoron. Muutoin tulee aika mykkä suhde, ja esim. automatkoilla voi matkamittarista katsella, montako sataa kilometriä on ajettu ilman että toinen sanoo mitään.

Lähettäjä: Sekso 
Päivämäärä:   18.5.25 09:10:30

Minä myös koeajaisin sängyssä mahdollisimman pian. Jos on jo ehdottelun kuultuaan yhtä lukossa kuin suustaan niin sitten voi heivata. Tai viimeistään toisella yrittämällä kun saattaahan se jännittää. Tuppisuisuus vielä jotenkin menee mutta estoisuus petipuolella ei.

Lähettäjä: Hmmm 
Päivämäärä:   18.5.25 10:56:25

Eiköhän tuo aloittajan tyyppi ole vain ujo. Ihan normaalia.

Lähettäjä: Niksnaks 
Päivämäärä:   18.5.25 10:58:30

Ei jatkoon sellaisia. Ihminen on niin lukossa itsensä kanssa että vaikka toisesta tykkäisikin, ei pääse sieltä ulos. Kokemusta on.

Lähettäjä: Ihg 
Päivämäärä:   18.5.25 11:37:13

Jos kumppania etsii niin ei siitä ole hyötyä vaikka sängyssä olisikin hyvä jos mitään muuta hyvää ei löydy.
Jos taas panokaveria niin miksei.

Päivämäärä:   18.5.25 11:44:14

"Tuppisuisuus vielä jotenkin menee mutta estoisuus petipuolella ei."

Tämä. Kyllä sitä puhetta alkaa tulla kun rentoutuu ja tutustuu, mutta estoisuus ei häviä.

Lähettäjä: Glfl 
Päivämäärä:   18.5.25 12:23:29

Jos treffeillä ollaan vaikka tunti, niin kai ekan 10 minuutin jälkeen alkaisi saada jotain suustaan ulos vaikka alussa jännittäisikin? En todellakaan alkaisi mitään koeajaa petipuuhissa kun ei minua kiinnosta olla tekemisissä sellaisen ihmisen kanssa joka vain tuijottaa ja ynisee.

Lähettäjä: Sekso 
Päivämäärä:   18.5.25 12:28:08

Kyllä mä koeajan mielelläni jos ulkonäkö mykällä riittää sitä kokeilla. Niin vakavaa ei homma ole, ja helpommalla pääsee siinä kohtaa. Jos kokemus on minulle huono, todennäköisesti se on vähintään yhtä huono sille toisellekin niin soonmoro sujuvasti siitä. Kyllä se siinä touhussa tapansa näyttää pian ja voi kokeilla toisenkin kerran jos tuntuu että mahdollisuus pitää antaa.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   18.5.25 12:29:23

Ujous, jännitys, vääränlainen ympäristö (esim. kahvila on itselleni paha paikka treffeille).

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   18.5.25 12:52:14

Hiljaisen ihmisen kanssa eläminen on kamalaa. Se paneminenkin toimii paremmin jos voi kommunikoida jq olla läheinen. Puhumattoman tai estoisen kanssa nämä on mahdottomuus. Ihminen itse päättää minkä verran itsestään antaa js laittaa likoon kommunikoinnin ja suhteen takia.

Jod de hiljainen on maailman viimeinen ihminen niin ehkä sitten, jos on hyvä pano. Muuten ennen vaikka keskinkertainen jolla ei ole päässä vikaa.

Päivämäärä:   18.5.25 13:08:03

Makuasia. Mielestäni kovaäänisen puheliaan kanssa eläminen olisi kamalaa. En halua kotiini jatkuvaa taustamelua.

Jos tuon "mykän" treffikumppani on taukoamaton puhuja (kuten moni tiedostamattaan on), niin sille mykälle ei välttämättä jää tilaa puhua ja kohteliaisuuttaan hän antaa puheliaammalle tilaa.

Päivämäärä:   18.5.25 13:39:55

Niin koska kovaäänisyys ja jatkuva puhuminen on kommunikointikyvyttömyyden ja huonokäytöksisen mykkyyden ainoa vaihtoehto. Väliin ei jää kuin varmaan 90% ihmisistä.

Kommunikointi on tosi tärkeää ihmissuhteessa. Sekä puhuminen että kuunteleminen.

Päivämäärä:   18.5.25 14:01:01

Ääripäitä verraten ennemmin hiljainen, kuin kovaääninen. Huonokäytöksisen hiljaista ihmistä en ole kuitenkaan vielä koskaan tavannut, omaa ääntään liikaa rakastavia kuuntelukyvyttömiä ihmisiä kyllä useinkin.

Jos treffikumppani on muuten potentiaalinen, niin tapailisin häntä kyllä useamman kerran nähdäkseni saako hänestä keskustelua irti.

Lähettäjä: Maija 
Päivämäärä:   18.5.25 14:14:22

Laita suoraan kiertoon tällainen tapaus.
Sama vika suurimmalla osalla suomalaisista miehistä.
Näille pitäisi järjestää keskustelukursseja.
Mitä suhteesta tulee, jos toinen ei puhu - ei tietysti yhtään mitään.

Päivämäärä:   18.5.25 15:23:02

Toiset on vaan sellasia persoonia. Terveisin tuollainen persoona. Lapsesta asti saannut kuulla kyllä asiasta. Kanssani viihtyvät papupadat.

"Mitä suhteesta tulee, jos toinen ei puhu - ei tietysti yhtään mitään."

Tää ei kyllä pidä paikkansa. Pitää vain olla oikea match eli kumppani joka ymmärtää kommunikointitavan ja pitää siitä ja jonka kanssa silti ymmärrys.

Lähettäjä: Nti50 
Päivämäärä:   18.5.25 15:29:22

Edellisetkään naiset eivät ole antaneet ilmaista mielipidettään, joten hiljaa hyvää tulee. Tuskin kukaa on ollut kiinnostunut hänen mielipiteestään.
Ja jos toinen pälättää puutaheinää, eikä keskustele, niin parempi olla hiljaa. Puhelias harvoin huomaa kuunnella ja hätäilee. Välillä voi olla hiljaa ja tuntea! Nähdä ja kokea, haistaa, maistaa jne.

Lähettäjä: Lyyli 
Päivämäärä:   18.5.25 15:45:35

Asperger

Päivämäärä:   18.5.25 15:50:40

Ihmissuhteessa wi maistaminen korvaa keskusteluaan, aktiivinen kuunteleinenkkn vaatii kontaktia, lisäkysymyksiä, reagointia. Hiljaa toljottaminen on paitsi mielenvikaista myös epäkohteliasta.

Yksikään hiljainen ei ole myöhemmin puhuessaan osoittautunut luultua kivemmaksi vaan mulkummaksi. Juuri sellaisia ylimääräisiä kyttääjiä ja arvostelijoita jotka ei ann itsestään mitään eivätkä kannattele kommunikointia tai suhdetta, vain ottavat antamatta mitään.

Hiljaiset ihmiset on täysin turhia ja haitallisia. Itse olen introvertti ja viihdyn itsekseni mitta jos olen seurassa koen että käytöstapoja tulee noudattaa ja molempien ylläpitää keskustelua. Kuitenkin joku kahvittelu on juuri sitä varten, töissä taas voi olla kuulokkeet päässä puhumatta muuten mutta jos joku tulee puhumaan, ei silloinkaan voi vaan tuijottaa tuppisuuna antaen vain yksitavuisia vastauksia

Päivämäärä:   18.5.25 16:56:59

Jännittää? Mun mies oli alussa pitkään hyvin hiljainen, varsinkin jos oli muitakin ihmisiä paikalla, nyt hän puhuu paljon enemmän kuin minä..

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   18.5.25 17:02:41

"Ja jos toinen pälättää puutaheinää, eikä keskustele, niin parempi olla hiljaa"

Totta. Tuollaisia puutaheinää pälättäviä on paljon, jotka varmaan luulevat osaavansa keskustella ja todellisuudessa harrastavat monologeja. Näitä löytyy joka työpaikan kahvihuoneesta.

Päivämäärä:   18.5.25 17:03:16

Kai hän nyt jotain muutakin vastasi kuin "juu", kun kyselit häneltä kaikenlaista?

Lähettäjä: dndm 
Päivämäärä:   18.5.25 22:20:02

Jos ei saa sanaakaan suustaan esim. kahvipöydässä niin miten sitten petipuuhussakaan kommunikoidaan? Ynistään hyväksyvästi ja paheksuvasti ja toinen sitten arvailee, mitä mykkä yrittää sanoa?

Lähettäjä: shss 
Päivämäärä:   18.5.25 22:32:52

"Jos tuon "mykän" treffikumppani on taukoamaton puhuja (kuten moni tiedostamattaan on), niin sille mykälle ei välttämättä jää tilaa puhua ja kohteliaisuuttaan hän antaa puheliaammalle tilaa."

Minä en ainakaan ole mikään papupata eikä tuntemani ihmiset myöskään puhu tauotta. Keskustelun aiheena on nimenomaan se, että jos toinen ei puhu mitään, niin sitten ollaan vain hiljaa, kun mykkä ei sano mitään. Minä pidän vastavuoroisesta keskustelusta. Mutta eihän se ole keskustelua, jos vaihtoehtoina on taukoileva monologi tai täysi hiljaisuus.

.
Jos minulta kysyit, niin ainakaan se minun kohtaamani "mykkä" ei vastannut muuta kuin "juu" tai "mm".

Lähettäjä: Maija 
Päivämäärä:   18.5.25 22:52:15

Voin kokemuksesta sanoa, että jos mies on kovin hiljainen eikä meinaa sanaa suustaan saada, niin vaikeuksia tulee.
Hyvässä parisuhteessa kun pitäisi selvitellä asioita useinkin.
Viittomakieltäkö näiden hissukoiden kanssa pitäisi osata ?
Pahinta on puhumattomuus ja siihen päälle vielä mököttäminen. Suomalaismiesten peruskauraa ilmeisesti.

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   19.5.25 07:33:47

Mun mies on hiljainen, kyllä se silti aluksi kivasti jutteli kun pyrki tekemään vaikutuksen. Tuo on joko häiriintynyt tai laiska, ei vaan halua tai pysty juttelemaan.
Itse laiskan ja estoisen kommunikoijan puolisona voin sanoa vain että anna olla, ei maksa vaivaa.
Kun vähäpuheinen alkaa puhua, ne jutut on yleensä todella tyhmiä ja vaikeista asioista ei puhuta. Ikävä kyllä, myös puhuminen ja kommunikointi on taitolajeja joissa ei laiskana turpa kiinni istuen harjaannu.

Päivämäärä:   19.5.25 07:53:02

On ihastunut sinuun ja siksi ei saa sanaa suusta. Ihan normaalia ujon, ihastuneen ihmisen käytöstä. Kyllä se siitä kun tututsututte lisää. Käykää vaikka kävelyillä, niin ei tarvii olla suorassa katsekontaktissa ja helpottaa ujompaa osapuolta. Toki, jos et ole kiinnostunut, niin ehkä se kannattaa tehdä selväksi, eikä antaa toisenkaan ihastua sitten enempää.

Lähettäjä: Rilla 
Päivämäärä:   19.5.25 11:10:48

Laita puhumaan se kysellen, että kerro mitä kaikkee oot työelämässä tehnyt. Pitäs pystyy jokaisen kertoo missä on ollut ja mitä tehnyt . Jos ei onnistu ku parilla sanalla niin sit on aika toivoton tapaus.

Päivämäärä:   19.5.25 11:37:39

Itse olen jonkunmielestä tällainen.
Olen luonnostaan jo hiljainen + siihen päälle jännitän vieraan ihmisen seurassa. Etenkin jos henkilö yhtään viehättää.

Lähettäjä: Heh 
Päivämäärä:   19.5.25 13:04:40

Minäkin olen hiljainen, mutta oman miehen kanssa oli alusta asti helppo jutella ja puhuttiinkin helposti tuntikausia. Ihan mykästä tulee helposti kuva ettei kiinnosta. Ja ainakin mulle puhuminen on tärkeää.

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   19.5.25 13:09:23

Estoisuus, hiljaisuus, kommunikointivaikeudet - ne on tosi isoja kompastuskiviä parisuhteelle. Ellei tuo ole joku 10+ adonis miljonääri niin enpä näe mitään syytä jatkaa. Tai voisi jopa ihan hänelle sanoa että on kiusallista kun et puhu mitään. Kyllä se sanainen arkku aukeaa jos on motivaatiota eikä ole päässä isoa vikaa.

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   19.5.25 13:17:34

Aikoinaan tutustuin yhteen kaveriini tinderissä ja hän kertoi tavanneensa ihan vastaavanoloisen naisen tinderin kautta. Tyyppi oli hiljaa, nyökkäili, hymähteli, vastasi yhdellä sanalla jne. Kaverini lopetti treffit aina lyhyeen kyllästyttyään toisen hiljaisuuteen ja keskustelun ylläpitämiseen. Vartti treffien jälkeen tämä nainen laittoi viestiä, että olipa ihana nähdä ja koska nähdään uudelleen. Ei tullut toisia treffejä. :D

Lähettäjä: c 
Päivämäärä:   19.5.25 13:23:41

Joillekin etenkin naisille varmaan on myös hoettu tätä kieroutunutta valhetta että on jotenkin hienoa olla hiljaa ja ei saa olla äänessä jne. Vaikeneminen on pskaa ja puhuminen kultaa. Tosin riippuu myös mitä puhuu. Mutta hiljaisten jutut tosiaan on ihan hanurista kun lopulta avaavat suunsa.

Lähettäjä: dmde 
Päivämäärä:   19.5.25 16:21:31

Luulisi, että jos jännittää ja siksi ei saa mitään suustaan, niin saisi heti alussa sanottua, että tilanne on uusi ja jännittää. Mutta tuo, että tullaan paikalle, hymähdetään, tuijotetaan, nyökkäillään, jossain välissä sanotaan juu, tuijotetaan ja nyökätään välillä, ja sitten jälkeenpäin viestitellään, miten ihana toinen oli. Ja se toinen tosiaankaan ei ole mikään moottoriturpa vaan välillä ollaan hiljaa, kun mykkä ei sano mitään. Tilaisuuksia kyllä olisi. Ei edes vastaa kun kysytään. Ja kun en viitsi jankata, niin sitten vain ollaan hiljaa.

Eipä kiinnosta tavata tuollaista enää uudestaan.

Päivämäärä:   19.5.25 17:29:55

Mutta jos kysyy vaikka että ketä perheeseesi kuuluu niin eihän siihen voi vastata "juu"?

Lähettäjä: ejj 
Päivämäärä:   19.5.25 18:55:16

"Lähettäjä: .
Päivämäärä: 19.5.25 17:29:55

Mutta jos kysyy vaikka että ketä perheeseesi kuuluu niin eihän siihen voi vastata "juu"?"

Jos ei voi vastata mm tai juu niin silloinhan se toinen ei vastaa mitään vaan on hiljaa. Kai sinä sentään tuon verran tajuat?

Lähettäjä: llt 
Päivämäärä:   19.5.25 19:54:18

Minulla oli joskus työkaverina nuori tyttö, joka oli ns. mykkä. Osasi kyllä puhua ihan kuuluvasti ja selkeästi esim. äidilleen tai puhelimessa kaverilleen, mutta jostain syystä työtehtävissä oli mykkä ja perässävedettävä. Tuijotti naama peruslukemilla ja kommunikoi vain kohauttamalla olkia, nyökkämällä ja pudistamalla päätään. Ehkä se oli hänen tapansa välttyä työnteolta, kun leikki, ettei osaa tehdä mitään. Palkka juoksi kuitenkin ihan samalla tavalla. Oli erään vakkarin 17 v tytär ja meillä kesätöissä. Ei palkattu enää seuraavana vuonna kun ei kukaan jaksanut vetää häntä perässään. Osasi kyllä parin viikon jälkeen tauoillakin heittää läppää, eli ainakaan siinä vaiheessa ei ollut kyseessä enää arkuus tai ujous, mutta työtehtävissä oli edelleen perässävedettävä kuin olisi ensimmäistä päivää elämässään töissä.

Jos tuollainen tuppisuu sattuisi treffikumppaniksi, niin varmaankin olisin itsekin vain hiljaa, joisin sen kahvikupillisen ja häipyisin sanaakaan sanomatta. Ei ole minun tehtäväni pitää yllä monologia kun toinen vain tuijottaa.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.