Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Mitä eroa näissä on, kun minä "sanoin rumasti"

Lähettäjä: ja toinen ei?????? 
Päivämäärä:   17.5.25 13:05:51

Naisten välisestä keskustelusta on kyse, ei liity miehiin, miesten kehumisiin, heidän mieltymyksiinsä tai miellyttämiseensä mitenkään.

Nainen, joka harrastaa salia, syö saliruokavaliolla ja on siis tietenkin isokokoinen (jota oletettavasti haluaakin, koska harrastuksestaan intoilee), sanoi tavallisen jutustelun ohessa, että minunkin kannattaisi alkaa käydä salilla eikä hän ainakaan haluaisi olla "sellainen hoikka kuikelo" kuin minä vaan isompi. Kun vastasin, että minä harrastan muita lajeja enkä käy salilla juuri siksi kun en halua olla isompi ja lihaksikas nainen vaan hoikkarakenteinen, minä sanoin rumasti ja moitin hänen kokoaan.

WTF?

Re: Mitä eroa näissä on, kun minä "sanoin rumasti"

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   17.5.25 13:10:05

Moi Miekkosnainen.

Päivämäärä:   17.5.25 13:12:41

Häh?

Enemmän tuo kommentoinut salinainen on miekkosen näköinen kuin minä.

Lähettäjä: s 
Päivämäärä:   17.5.25 13:15:57

Mistä päättelit, että moitit hänen kokoaan ja sanoit rumasti?

Päivämäärä:   17.5.25 13:19:24

"Mistä päättelit, että moitit hänen kokoaan ja sanoit rumasti?"

"minä sanoin rumasti ja moitin hänen kokoaan." Tästä voinee päätellä, että hän sanoin minulle niin.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   17.5.25 13:22:12

Mielestäni tuo toinen sanoi pikkasen rumasti.

Ihmisten ulkomuodon kommentointi on kyllä herkkä aihe. Olen itse pieni ja hoikka, ja joskus töissä kuullut, kun piti mennä jostain avoimen kaapin ohi, että "sä mahdut kyllä siitä, kun oot noin pieni". Se on jännä, että tuollainen on monen mielestä ok sanoa, mutta tuskin kukaan kollegalle sanoisi, että "sä et mahdu siitä, kun oot noin iso".

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   17.5.25 13:26:02

Se salimuija on niitä intomielisiä ihmisiä, joiden harrastus tai mielenkiinnon kohde voi olla mikä tahansa, mutta siitä kohkataan aina ja kaikkialla. Kaikkien pitäisi harrastaa samaa, koska se on ainoa oikea harrastus/kiinnostuksen kohde, niissä jotka eivät tee samaa on jotakin vikaa ja heidät pitää saada tekemään samaa ja kohkaajat on rasittavia siksikin, kun oikeastaan mistään muusta ei voi puhua ja mikään muu ei ole mitään kuin kohkauksen kohde. Vähän samaa kuin velat-lapselliset; kummankaan valinta ei ole toiselta pois eikä vaikuta toisen asioihin millään tavalla, mutta silti kohkataan, varsinkin lapselliset.

Olisit sanonut salimuijalle, että ei se mitään ettet haluaisi näyttää tällaiselta kuikelolta, en minäkään haluaisi näyttää tuollaiselta miehekkäältä, että eikö me nyt olla samaa mieltä kun kumpikaan ei halua näyttää muulta kuin on.

Lähettäjä: Petite 
Päivämäärä:   17.5.25 13:35:09

Minua ei haittaa, jos joku sanoo jotakin hoikkuudestani tai siroudestani tyyliin "kyllähän sinä siitä mahdut" tai "harva keski-ikäinen on noin hoikka", koska haluankin olla hoikka ja olen tyytyväinen siihen. Mutta jos tuohon tyyliin alkaisi joku isompi henkilö arvostella kuin aloituksen salinainen, se vastaisi samaa kuin minä menisin sanomaan jollekin tanakalle, että sinunkin kannattaisi pudottaa painoasi, en minä ainakaan haluaisi olla noin lihava.

Törkeäähän tuo oli.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   17.5.25 14:48:18

No eiköhän jokainen halutessaan ymmärrä, mistä tässä on kyse. Tiedätte varmaan käsitteen "to punch up"? On ok vitsailla/kritisoida rikkaita, kauniita, hoikkia, koulutettuja, johtavassa asemassa olevia tai muutoin menestyneitä ym ihannestandardin mukaisia, mutta eihän se toiseen suuntaan reilua ole. Kyllä sen, jolle niitä nallekarkkeja enemmän on jaettu, on vähän läpänheittoa edes kestettävä :)

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   17.5.25 15:01:37

”On ok vitsailla/kritisoida rikkaita, kauniita, hoikkia, koulutettuja, johtavassa asemassa olevia tai muutoin menestyneitä ym ihannestandardin mukaisia, mutta eihän se toiseen suuntaan reilua ole.”

Siis miksi ihmeessä hoikilla ei olisi samanlaista kehorauhaa kuin lihavilla?

Sinä et voi tietää, mitä hoikka käy kehonsa kanssa läpi.

Lähettäjä: K 
Päivämäärä:   17.5.25 15:14:56

Koska se toinen on mielestään oikeassa ja sä väärässä

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.